کد خبر: 120478
A

هشدار مجدد FIFA برای حضور زنان ایرانی در ورزشگاه به فدراسیون فوتبال ایران/ ورود زنان به استادیوم ها نباید گزینشی باشد

با تاکید فیفا به فدراسیون فوتبال ایران حضور بانوان در استادیوم آزادی برای تماشای بازی های تیم ملی باید به صورت غیر گزینشی و آزاد باشد.

هشدار مجدد FIFA برای حضور زنان ایرانی در ورزشگاه به فدراسیون فوتبال ایران/ ورود زنان به استادیوم ها نباید گزینشی باشد

به گزارش دیده بان ایران؛ با تاکید فیفا به فدراسیون فوتبال ایران حضور بانوان در استادیوم آزادی برای تماشای بازی های تیم ملی باید به صورت غیر گزینشی و آزاد باشد. 

البته فدراسیون فوتبال جهانی خطاب به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرده است با توجه به اینکه در دوران کرونا بسر می بریم فدراسیون فوتبال ایران می تواند برای حضور تماشاگران در استادیوم آزادی به هنگام بازی تیم ملی محدودیت ایجاد کند اما حضور تماشاگران خانم در استادیوم همانند تماشاگران آقا باید به صورت غیر گزینشی باشد. 

فدراسیون فوتبال ایران در تلاش بود که دیدار ایران - کره جنوبی در هفته چهارم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ را با حضور تماشاگر برگزار کند که در نهایت موفق به انجام این کار نشد به این خاطر که فیفا با برگزاری این دیدار با حضور تماشاگر مخالفت کرد. طبیعتا فدراسیون فوتبال ایران نتوانست نظر مساعد فیفا را برای برگزاری این دیدار با حضور تماشاگر جلب کند که یکی از آنها می تواند بحث حضور بانوان در استادیوم باشد. این مخالفت با فدراسیون فوتبال لبنان هم صورت گرفته است و بر اساس نظر فیفا دیدار لبنان در برابر ایران ۲۰ آبان در استادیوم شهر صیدا بدون حضور تماشاگر برگزار می شود. 

دیدار بعدی تیم ملی فوتبال ایران در استادیوم آزادی ۷ بهمن در برابر عراق خواهد بود. در صورتی که فدراسیون فوتبال تصمیم بگیرد این بازی را با حضور تماشاگر برگزار کند باید برای حضور بانوان هم در استادیوم برنامه ریزی کند. آنهم به صورت غیر گزینشی. در غیر اینصورت این بازی هم بدون حضور تماشاگر برگزار می شود.

 

در گذشته یکی دو بازی تیم ملی با حضور تماشاگران خانم برگزار شد که به نظر فیفا این حضور گزینشی بود.

 
منبع: ورزش۳

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر