کد خبر: 121866
A

پیشکسوت استقلال: دوجین بازیکن جدید استقلال به هیچ دردی نمی‌خورند/ خوش‎ به ‎حال ژستد ۱۴ میلیارد گرفته توپ خراب کند

احمد منشی زاده هافبک اسبق تیم تاج گفت: ۴ مساوی یعنی ۳ باخت! تیمی که سه بار پشت سر هم ببازد از همه رقبایش عقب می ماند. آخر فرهاد جان! تو آمده‌ای در استقلال آرزوهایت را برآورده کنی لااقل بازیکنانی را می آوردی که به درد استقلال بخورد. من مطمئنم فرهاد مجیدی دلسوز استقلال است اما متاسفانه تجربه کافی را ندارد.

پیشکسوت استقلال: دوجین بازیکن جدید استقلال به هیچ دردی نمی‌خورند/ خوش‎ به ‎حال ژستد ۱۴ میلیارد گرفته توپ خراب کند

به گزارش دیده بان ایران؛ در آستانه برگزاری دربی نود و هفتم پایتخت بین تیم های استقلال و پرسپولیس با زننده اولین گل تاریخ باشگاه استقلال مقابل پرسپولیس درباره مصاف حساس روز شنبه ۱۳ آذر همکلام شدیم.

احمد منشی زاده هافبک اسبق تیم تاج در سالهای ۱۳۴۳ تا ۱۳۵۰  درباره تساوی استقلال در آبادان مقابل صنعت نفت و شرایط این تیم برای حضور در دربی پیش رو حرف زد.

چرا استقلال باز هم مساوی کرد؟

 

برای اینکه اینها رفتند دوجین بازیکن آورده اند که هیچکدام از آنها دردی از استقلال را دوا نمی‌کند.

اما حسین زاده بین تازه واردهای استقلال شرایط بهتری دارد. اینطور نیست؟

 

درد استقلال با یکی دو بازیکن خوب درمان‌ نمیشود. فوتبال یک ورزش گروهی است. اگر ۲ یا ۳ تا بازیکن خوب هم به این تیم بیایند باز هم تیم لنگ میزند و در مسابقات به مشکل می‌خورد. خیلی از این نفرات تازه وارد اصلاً در حد تیم استقلال نیستند.

خارجی های استقلال را چطور دیده اید؟

باز هم صد رحمت به آن بازیکن سیاه‎پوست که لااقل درون زمین دوندگی می کند و چهار تا توپ می‌گیرد و پاس می‌دهد. آن یکی ژستد که می گویند ۱۴ میلیارد هم پول گرفته هیچ حرکتی نمی کند. آخر من نمی‌دانم این پول را از کجا آورده اند که به این بازیکن دادند که یک لگد به توپ نمیزند. به حضرت عباس قسم وقتی داشتم بازی را می دیدم دیوانه شدم. آخر آقای آجرلو! شما رفتید پول باشگاه را برای چه بازیکنی داده اید؟ به خدا آدم می ماند چه بگوید.

این مساوی های متوالی تا چه اندازه به استقلال ضرر می‌زند؟

۴ مساوی یعنی ۳ باخت! تیمی که سه بار پشت سر هم ببازد از همه رقبایش عقب می ماند. آخر فرهاد جان! تو آمده‌ای در استقلال آرزوهایت را برآورده کنی لااقل بازیکنانی را می آوردی که به درد استقلال بخورد. من مطمئنم فرهاد مجیدی دلسوز استقلال است اما متاسفانه تجربه کافی را ندارد. شما گواردیولا را ببینید، با کوهی از تجربه در بارسلونا و بایرن مونیخ امروزه در منچسترسیتی چه کار می کند. سیتی وقتی در هر بازی وارد زمین می شود ۷۰ به ۳۰ از تیم مقابل جلو است. اصلاً این تیم هر ۱۰ دقیقه یک بار سیستم عوض می کند. اینها همه از روی تجربه بدست می آید. فرهاد هم باید تجربه کسب کند.

درباره مهاجم فرانسوی استقلال صحبت کردید. اگر بخواهید او را با قائدی مقایسه کنید که می گویند جانشین او شده چه نمره‌ای به او می‌دهید؟

اصلا نمره ای نمی توانم به او بدهم و قابل قیاس نیستند. یک تیم اماراتی ۶۰ میلیارد بابت قائدی پول داد اینها هم به خاطر پول آن بچه را فرستادند دبی. چرا؟ چون به پولش نیاز داشتند، اما چه کسی را جایش آوردند؟ این بنده خدا! شاید هفت سال پیش دو گل به لیورپول زده باشد ولی الان در حد یک تیم محلی هم نیست چه برسد لیگ برتر ایران. قایدی حرکت بدون توپش هم درست و به موقع بود، توپ می گرفت، دریبل می زد، شوت می زد، گلزن بود و موتور تیم را از نیمه راه می انداخت و اصلا به هیچ وجه قابل قیاس با این بنده خدا نیست.

نیاز مبرم استقلال در این شرایط یکسان فوروارد تمام کننده است؟

صددرصد! این همه موقعیت ایجاد می شود چه فایده ای دارد؟ باید نتیجه داشته باشد. شما فرض کنید ۱۰۰ بار روی شش قدم توپ بریزید، وقتی کسی نباشد آنجا ضربه آخر را بزند مفت هم نمی ارزد. تیم استقلال اینطوری نیست. غلامحسین مظلومی، بهتاش فریبا و علی جباری بازیکنانی بودند که از توپ مرده گل می ساختند. اینها ۱۴ میلیارد پول می گیرند تا توپ را خراب کنند؟ خدا شانس بدهد. شما پرسپولیس را ببینید.

مگر در پرسپولیس چه اتفاقی افتاده؟

پرسپولیس با این که فصل را خوب شروع نکرد اما یواش یواش دارد شبیه می شود به همان تیم قبلی. شهریار مغانلو را از این تیم گرفتند و به سپاهان بردند. ببینید چه بازیکنی است که در بازی آخر سپاهان دو گل زد. اما یحیی گل محمدی آرام آرام جای خالی اش را پر میکند. ولی استقلال اصلاً نتوانسته جای خالی قائدی و دیاباته را پرکند.

شما زننده اولین گل باشگاه استقلال مقابل پرسپولیس بودید؟

بله. سال ۱۳۴۸ بود که تیم ما با سرمربیگری مرحوم علی دانایی فرد مقابل پرسپولیس به میدان رفت. من وضعیت پایم اصلا خوب نبود اما علی آقا به من گفت می خواهم تو را به زمین بفرستم. آمپول زدم و به میدان رفتم. چون تیم‌مان هافبک دیگری نداشت و فقط من بودم و کارو حق وردیان.

درباره گل تان توضیح می دهید که چطور به ثمر رسید؟

بازی شروع شده بود و حدود ۸ دقیقه از آن نمی‌گذشت که داریوش مصطفوی توپ را از چپ ارسال کرد به پشت ۱۸، توپ زیر پای من رسید و من با پای راست از پشت ۱۸ قدم یک ضربه محکم زدم که گل شد. آن روز مهدی عسگرخانی درون دروازه پرسپولیس ایستاده بود درحالیکه هادی طاووسی دیگر دروازه بان پرسپولیس روی نیمکت نشسته بود. ما بازی را ۳ بر یک بردیم ولی هیچ وقت فکر نمی‌کردم سالها بعد اینقدر گلم مهم شود.

دربی شنبه آینده را چطور پیش بینی میکنید؟

قطعاً ما استقلالی ها دوست داریم تیم‎مان برنده شود ولی متاسفانه با این شرایط فرهاد مجیدی گیج شده است. استقلال بازیکن زیاد دارد ولی مهره تاثیرگذاری بین آنها نیست. مهره خلاقی در اختیار فرهاد نیست. ریگی رفته سپاهان و تبدیل شده به موتور تیم اصفهانی. آخر چرا باید چنین بازیکن خوبی را می‌فروختند؟ دعا می کنیم استقلال دربی را ببرد تا از این شرایط خارج شود. ولی کار سخت است.

 
منبع: خبرورزشی

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر