کد خبر: 122137
A

ادموند اختر: دربی بدون بزن‌بزن مزه ندارد!/ خدا مخترع فضای مجازی را لعنت کند

پیشکسوت استقلال می گوید: ما امروز در فوتبالمان دعوا نداریم و تمام دعواها و حاشیه‌ها در فضای مجازی رخ می‌دهد و آنجا همه به هم فحش می‌دهند، اما در زمین کسی به کسی کاری ندارد و حتی پِخ هم نمی‌کند. دیگر خبری از هیجان نیست، فقط همه دنبال آن هستند تا سریع بازی شروع شده و تمام شود و بروند پی کارشان و در همان فضای مجازی دوباره کارشان را آغاز کنند!

ادموند اختر: دربی بدون بزن‌بزن مزه ندارد!/ خدا مخترع فضای مجازی را لعنت کند

به گزارش دیده بان ایران؛ ادموند اختر درباره تفاوت دیدارهای دربی در زمانی که خودش بازیکن بود با دربی‌های حال حاضر، نظرات جالبی دارد. با هم بخش‌هایی از مصاحبه ادموند اختر را می‌خوانیم:

*تفاوت‌ها از زمین تا آسمان است، دربی که در آن بزن بزن، اخراج، دعوا و تماشاگر نباشد اسمش دربی نیست. از سوی دیگر دربی‌های دهه ۶۰ که ما آرزو داشتیم خودمان در آن حضور داشته باشیم و از آن لذت ببریم کجا و حتی دربی‌های دهه ۷۰ که خودمان بازی می‌کردیم و همه‌اش دعوا و درگیری فیزیکی در میدان بود کجا و دربی‌های امروز کجا!

*دربی‌های امروز فقط حاشیه است و تحت الشعاع فضای مجازی قرار دارد. از زمانی که فضای مجازی به فوتبال ما آمد و همه جریانات با این گوشی‌ها به راه می‌افتد، دیگر چه می‌توان گفت؟ خدا لعنت کند آن کسی که فضای مجازی را اختراع کرد و آن کسی که این فضا را در ایران باب کرد؛ از آن روز دیگر فوتبال‌مان نابود شد.

 

*ما امروز در فوتبالمان دعوا نداریم و تمام دعواها و حاشیه‌ها در فضای مجازی رخ می‌دهد و آنجا همه به هم فحش می‌دهند، اما در زمین کسی به کسی کاری ندارد و حتی پِخ هم نمی‌کند. دیگر خبری از هیجان نیست، فقط همه دنبال آن هستند تا سریع بازی شروع شده و تمام شود و بروند پی کارشان و در همان فضای مجازی دوباره کارشان را آغاز کنند!

دربی بدون بزن بزن مزه ندارد!/ خدا مخترع فضای مجازی را لعنت کند/ در زمین با هم کاری ندارند؛ فقط در اینترنت به هم فحش می دهند

*منظور من از بزن بزن این است که در زمین یک بازی فیزیکی و پر هیجان و با برخوردهای زیاد دنبال می‌شد نه اینکه بخواهیم خدای ناکرده غیرفوتبالی با هم کتک کاری کنیم. اگر هم کارت می‌گرفتیم یک کاری کرده بودیم، اما الان به خاطر حمله به داور کارت می‌گیرند؛ کارت‌های امروز این شکلی شده است. منظور از خشن، بازی با توپ است نه چیز دیگر، اتفاقاً در زمان ما هم در دربی سال ۷۳، نه نفر محروم شدند.

درباره مسائبل مربوط به سیستم بازی استقلال باید بگویم این صحبت‌ها همه حرف است. سیستم را بازیکن تعیین می‌کند و در این مورد بازیکن‌ها تعیین کننده هستند. مگر شما می‌دانید تیم‌های بزرگ دنیا مثل بارسلونا و منچسترسیتی با چه سیستمی بازی می‌کنند؟ در فوتبال دنیا سیستم معنی ندارد، ۲-۵-۳ یا ۲-۴-۴ یا ۱-۳-۲-۴ این‌ها همه حرف است.

*این چیزها را قبول ندارم که بخواهند سر تیم را ببرند، این‌ها همه حاشیه‌هایی است که درست می‌کنند. به نظر شما یعنی داور از عمد پنالتی نگرفته است؟ به نظر من به عنوان یک استقلالی، استقلال باید آنقدر قدرتمند باشد و قوی بازی کند که باوجود اشتباهات داوری هم بتواند همه تیم‌ها را با اختلاف گل بالا شکست دهد. بالاخره فرق تیمی که ۳۰ میلیون هوادار دارد و هویت دارد با تیمی که اصلاً این چیزها را ندارد باید یک جایی مشخص باشد، ما باید آنقدر قوی باشیم که بتوانیم بازی را به هر شکلی در بیاوریم و به اشتباهات داوری بسنده نکنیم. از کجا معلوم اگر پنالتی می‌گرفتند آن توپ گل می‌شد؟

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر