کد خبر: 122243
A

عزیزی خادم: VAR را آوردیم صد انگ به ما چسباندند/ یک عده به بهانه‌های مختلف می‌خواهند اردوی تیم ملی فوتبال زنان را تعطیل کنند

شهاب الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال ایران ظهر امروز در کانون مربیان حضور یافت. او در صحبت‌های به ماجرای وی ای آر اشاره می‌کند و می‌گوید که از بین ۱۵ شرکت که دارای لایسنس بودند، فقط یکی برای حضور در ایران اعلام تمایل کرد.

عزیزی خادم: VAR را آوردیم صد انگ به ما چسباندند/ یک عده به بهانه‌های مختلف می‌خواهند اردوی تیم ملی فوتبال زنان را تعطیل کنند

به گزارش دیده بان ایران؛ شهاب الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال ایران ظهر امروز در کانون مربیان حضور یافت. او در صحبت‌های به ماجرای وی ای آر اشاره می‌کند و می‌گوید که از بین ۱۵ شرکت که دارای لایسنس بودند، فقط یکی برای حضور در ایران اعلام تمایل کرد.

عزیزی خادم در این خصوص اظهار داشت: دیپلماسی در بالاترین سطح که رییس فیفا باشد، در اینجا اصلا شخص معنا ندارد. مگر عزیزی خادم هست؟ عزیزی خادم نماینده ایران است. اگر امروز اینفانتینو  به ایران می‌آید برای ایران است. همه باید به اسم ایران افتخار کنیم. فوتبالی که یک ساختمان از خودش نداشته و ندارد را همه برایش مدعی می‌شوند. ما باید یاد بگیریم که بتوانیم فضایی را ایجاد کنیم برای جام جهانی که کنارمان (نزدیکمان) است. ما قرارداد چهار ساله بسته‌ایم؛ از پرواز اختصاصی و... که البته وظیفه ام است. مردم جانشان را برای این کشور داده‌اند. یک خانواده یک نفر داشته و وجودش یک پسر بوده برای مملکت داده و من خجالت می‌کشم این حرف ها را بزنم اما همین دلیلی است که ما می‌توانیم، همه جامعه فوتبال. تخریب کردن و حرف زدن راحت است، به عمل کار برآید. هر کسی می‌خواهد با آمار و ارقام بیاید و من قانعش کن یا او ما را قانع می‌کند یا ما او را. بهترین گفتار، عملکرد است. الان در فضایی قرار گرفتیم که همه یاد بگیریم به ایران افتخار کنیم، کمک کنیم و فوتبال را برای آینده راه را باز کنیم. ما وظیفه داریم. عمر مثل برق و باد می‌گذرد. فدراسیون فوتبال چه کاری باید انجام می‌داد که نداده؟ VAR می‌آوری، می‌خواهند صد تا انگ بزنند. برای هزینه های VAR هر نفر باید چیزی حدود ۱۰ هزار یورو باید تیم داوری ما هزینه بدهند و بیانیه هم دادند. چهل داور ما الان باید بروند و اگر نروند حذفشان می‌کنند. مسئولیت این کار با چه کسی است؟ پاسخ بدهند.

وی افزود: متاسفانه جامعه فوتبال هم بعضی جاها سکوت می‌کند. ۱۵ شرکت در استاندارهای فیفا بودند و گفتند غیر از ۱۵ تا نمی‌توانی برداری. ۱۴ تا از آنها نمی‌آمدند. برای چه این شرکت آمده؟ برای چهار بازی که بتوانیم داورها را آموزش بدهیم. بعد از آن هم بتوانیم این فضا را ایجاد کنیم که ببینیم خدمات آن درست است؟

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد سرمایه‌گذاری های انجام شده گفت: همه باید به اسم ایران افتخار کنیم. هر چه داریم به لطف الهی از ایران عزیز است. بالای ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده‌اند، ۲۰۰ میلیارد دلار در زیرساخت ها در قطر ولی ۶۰-۷۰ میلیارد هم زیرساخت های غیر فوتبالی. به یکی از دوستان می‌گفتم، با تمام احترامی که قائل شدم و الحمدالله تفاهم‌ نامه ای امضا شد تیم بسیار سنگین و مجربی را گذاشتیم که برنامه ریزی می‌کنند و انشاالله ظرف دو ماه آینده و حتی شاید کمتر به یک قرارداد تاریخی تبدیل می‌شویم. قراردادی در تمام حوزه ها و تمام امکانات. فقط ما بتوانیم خودمان را به دوحه برسانیم و اسکان و تغذیه و تیم ملی ما از همه چیز استفاده کند و اتفاقا یک بخشی از آن آموزش است که همه مربی های ما استفاده کنند. در حوزه داوران. فدارسیون باید چه کار می‌کرد؟ باید دیپلماسی می‌کرد که انجام داده. باید نتیجه می‌گرفت که گرفته. باید حفظ وضع موجود می‌کرد که کرده. باید فوتبال بانوان به سمتی می‌رفت که علیرغم مشکلاتی که از قبل بوده و همه هم آگاه هستند و خیلی ها لب باز نمی‌کردند و حاضر نبودند در این حوزه قدم بردارند. حتی بعضی از نقش مخربشان هم دست برنداشتند. فدراسیون باید چه کار می‌کرد؟

عزیزی خادم با اشاره به لغو اردوی تیم ملی بانوان گفت: همه یاد گرفته‌اند یک لطمه به منافع ملی می‌زنند. متاسفانه یکی از آفت هایی که گریبانگیر است و یک جاهایی ما الگو هستیم و باید فضا بدهیم که رخت ببندد و این فضای حرص و حسادت است. حتی اگر ایراد هم باشد مگر ایراد را جار می‌زنند؟ ما که ۵۰۰ سال پیش نبودیم. این فوتبال اکنون آمده. در ۸-۹ ماه ۳-۴ ماه که تعطیلی بوده بخاطر کرونا و عید و ... فوتبالی که در ۴-۵ ماه به این وضعیت رسیده زدن ندارد. اینها قلیل هستند و بازندگان بزرگ این مسیرند. نتایج و رفتارها این را نشان داد.

وی افزود: دیشب من تا دیروقت در حال برنامه ریزی برای پرواز اختصاصی تیم ملی بانوان به هند بودم که الحمدالله رایگان هم انجام شد و با افتخار هم این کار را کردم و این را هم وظیفه خودم می‌دانم. اگر کسی مدعی است و مساله ای دارد بیاید حرف بزنند. یک عده به بهانه‌های مختلف می‌خواهند اردو را تعطیل کنند، بانوان نروند؛ به چه دلیلی نرود؟ اینها هم جزو این جامعه اند‌.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه خاطرنشان کرد: امروز حوزه کارهای فرهنگی را ببینید. ما کار بزرگی را دیروز و البته قبل تر هم با آقای دکتر قاضی زاده هاشمی حدود یک ماه پیش انجام دادیم. آن هم مسئولیت مستقیم اجتماعی برای فردا ما است. این چیزها افتخار ما و وجود ما هستند. امروز همه ما به برکت شهدا اینجا هستیم و دیروز هم یک جلسه ای با وزیر محترم ورزش داشتیم.

عزیزی خادم اضافه کرد: ما جلسات متعددی داشتیم. همانطور که در برنامه های انتخاباتی ما بود، برای اینکه نگاه حرفه ای به فوتبال داشته باشیم برنامه ریزی کرده‌ایم و یک قدم بزرگ را در این زمینه برداشتیم و به این قدم افتخار هم می‌کنیم. بر عهدی که بستیم پایبندیم. فوتبال ملی از انحصار بری است و برای همه است. امروز بعد از دهه ها اولین بار است که بحث های حاشیه ای وجود داشته، ما امروز فضا را کاملا منطبق و برنامه ریزی شده، برای باشگاه ها فضا باز کرده‌ایم. شاید این اتفاق باید ۲۰ سال پیش می‌افتاد، این مساله اصلا به من مربوط نیست. ما نگاهی که وظیفه حرفه ای خودم است و مثل بعضی ها در تاریکی پشت مسائل شرعی و اعتقادی می‌روند نیستم. اعتقاد و مسائل شرعی سر جای خودش و مسائل حرفه ای سر جای خودش.

وی در ادامه گفت: بعضی ها عادت کرده‌اند و بقایشان را در تخریب و بحران می‌دانند. در فوتبال ملی چه اتفاقی افتاده؟ تمام مربی هایی که از قبل آمده‌اند حداقل باید سالی ۲/۵ تا ۳ میلیون دلار باید پول داده می‌شد؛ یعنی ۱۲ میلیون دلار هزینه می‌شد که تیم به جام جهانی صعود کند. امروز با زیر ۲ میلیون دلار تیم ملی ما صعود کرده و آن هزینه باید صرف توسعه فوتبال ملی ایران شود و مناطق محرومی که در امکانات حداقلی مانده‌اند.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به هزینه های سنگین فدراسیون عنوان کرد: آقایانی که اینهمه مدعی هستند ۳۰ استان داریم، ۳۰ تا ۵۰ میلیارد تومان بگذارند. چه ایرادی دارد؟ اینهمه موسسه ها فرهنگی پول می‌گذارند. کدام موسسه سرعت انتقال و کارکردش بیشتر از فوتبال است؟ سی تا ۱۰۰ میلیارد تومان می‌شود می‌شود ۱۰۰ میلیون دلار. فوتبال ملی ایران اگر بخواهد به سمت حرفه ای گری برود حداقل سالی ۱۰۰ میلیون دلار پول می‌خواهد که در مقابل عظمت فوتبال ایران، جمعیت ایران، علاقمندان به فوتبال و غرور ملی که ایجاد می‌کند پولی هم نیست. چه اشکالی دارد؟ این امکانات را ایجاد کنند. برای امکانات حداقلی که ما می‌گیریم باید پاسخگو هم شویم. در سفر اخیری که در قطر بودیم و با سکوت کار را انجام دادیم.

عزیزی خادم افزود: از تمام شهدا در تمام بازی ها و در تمام رده ها با افتخار یاد می شود. بیانات مقام معظم رهبری را هم که در خصوص حادثه چوار داشتیم که بیانات بسیار بجا و به موقعی بود و نشان داد فوتبال اثر اجتماعی اش را دارد و فدراسیون فوتبال در همین زمینه هم یک کار فرهنگی قوی کرده است.

وی در پایان یادآور شد: باور کنید در این چند روز مساله ای که من بخاطر آن بسیار خوشحال و خرسندم بحث همین تبلیغات محیطی است که توانستیم قدم اول یک ساز و کار مناسب و متناسبی را برنامه ریزی کنیم و در این خصوص خودم را مکلف دیدم. قدم مهمی را برداشتیم و کار بزرگی شد. از برادر خودم آقای دکتر سجادی وزیر محترم ورزش واقعا تشکر می‌کنم‌، دوست خوب من است و همیشه کنار ماست. جلسات متعددی را ما داشتیم که فضایی را ایجاد کنیم که انشاالله قدم های بزرگ را برای باشگاه‌ها داشته باشیم و به همه باشگاه‌‌ها تبریک می‌گویم و انشاالله مبارکشان باشد. اولین قدم اقتصادی را برداشتیم و کار بسیار سختی بود و باید ساز و کار مالی و حقوقی و... می‌شد و شما اگر بخواهی کار اول را انجام بدهی سختی‌های خودش را دارد ولی فدراسیون فوتبال همانطور که تعهد کرده بود، این کار را با افتخار انجام دادیم که انشاالله این یک قدم بزرگ و بسیار مهم در عرصه حرفه ای کردن فوتبال خواهد بود./ ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر