کد خبر: 122421
A

پیشکسوت استقلال: ادبیات مجیدی در شأن سرمربی استقلال نیست/ آجرلو هم فقط بلد است حرف بزند

در کل امیدوارم «فرهاد مجیدی» استقلال تا حدی متوجه باشد که کجا کار می‌کن. قطعاً او دوست دارد بهترین نتایج را بگیرد ولی تجربه کم و طاقت پایینش مقابل انتقادات باعث می‌شود تمرکزش را از دست بدهد. از طرفی مدیریت آقای آجرلو هم تا حدی شبیه به بلوف زدن است. چون تا اینجا هیچ اقدام مثبتی از مدیریت ندیده ایم و فقط در حد حرف زدن بوده است.

پیشکسوت استقلال: ادبیات مجیدی در شأن سرمربی استقلال نیست/ آجرلو هم فقط بلد است حرف بزند

به گزارش دیده بان ایران؛ در آستانه نهمین بازی استقلال در لیگ برتر بیست و یکم همچنان انتقادات نسبت به عملکرد مهاجمان تیم فرهاد مجیدی، همچنین سبک بازی آبی‌های پایتخت از سوی پیشکسوتان استقلال در رسانه‌ها مطرح می‌شود.

عباس سرخاب درباره شرایط این روزهای استقلال با خبرورزشی مصاحبه ای انجام داد که از نظرتان می‌گذرد.

چرا استقلال با وجود این همه مهاجم نمی‌تواند گل بزند؟

 

در موضوع گل نزدن دو بحث مطرح است. یکی بحث روحی روانی و دیگری بحث فنی. در پنج بازی اخیر می‌بینیم که استقلال خیلی سخت گل می‌زند. این ممکن است به نبود تمرکز بازیکنان و یا فشار بالای روحی روانی و یا تمرینات تاکتیکی در فاز حمله برگردد. شاید هم هنوز خارجی‌ها در جمع بازیکنان تیم جا نیفتاده اند.

اما آنها بیش از یک ماه است در ایران هستند؟

شاید فشاری که از سوی کادرفنی روی بازیکنان وجود دارد زیاد است و انتظار بالایی از آنها دارند. این در حالی است که گلزنی فقط شرایط روحی خوب می‌خواهد و کار خیلی ساده ای است. زیبایی فوتبال در گل زدن است و همه فوتبال را نگاه می‌کنند تا گل ببینند اما متاسفانه ما از خارجی‌های استقلال چیز خاصی نداریم.

یامگا که ۳ بار برای استقلال گل زد ولی چرا این موضوع ادامه نیافت؟

بله دو گل خوب مقابل ذوب‌آهن زد و یک پنالتی به ثمر رساند ولی ظاهراً توقعات به شدت از او بالا رفت و این فشار برایش سنگین بود. ضمن اینکه ما در بازی‌های بعدی دیگر یامگا را در همان پست بازی با ذوب آهن ندیدیم.

ژستد را چطور دیده اید؟

تا به حال کار خاصی از این بازیکن دیده نشده است؛ البته این به خلاقیت کم در خط‌هافبک برای گل سازی هم ربط دارد. استقلال در حال حاضر بهترین بازیکنان ایران را از درون دروازه تا نوک حمله در اختیار دارد ولی متاسفانه شیوه به کارگیری بازیکنان درست نیست.

منظورتان را واضح تر توضیح می‌دهید؟

متأسفانه مصاحبه‌های سرمربی تیم نشان می‌دهد او بیشتر از این‌که تمرکزش روی تیمش باشد روی فضای خارج از تمرین و حواشی تیم است. مجیدی نشسته تا ببیند چه کسی از تیمش انتقاد می‌کند تا بلافاصله جوابش بدهد. این بیشتر از هرچیز به ضرر خودش است. این ادبیات در شأن سرمربی تیم بزرگی مانند استقلال نیست. به هرحال ما مجیدی را به عنوان یکی از سرمایه‌های استقلال دوست داریم؛ چون موفقیت او در نهایت موفقیت استقلال است اما تاکتیک‌های اتخاذ شده از سوی فرهاد جواب نمی‌دهد.

چطور؟

شما ببینید بازیکنی که در سیستم سه پنج دو بازی می‌کند قابلیت بازی در سیستم ۲-۴-۴ را ندارد. در حالی که روز بعد استقلال با سیستم ۳-۳-۴ بازی می‌کند. اگر این تغییرات حتی در جریان یک مسابقه در تیمی‌مثل منچسترسیتی اتفاق می‌افتد و جواب هم می‌دهد به خاطر آمادگی فنی بازیکنانی است که با همه این سیستم‌ها آشنا هستند. ولی فوتبالیست ایرانی نمی‌تواند این هفته سه دفاعه بازی کند هفته بعد ۴ دفاعه. این همه تغییرات در نهایت استقلال را از هماهنگی لازم دور می‌کند.

بازی بازی با پیکان را چطور پیش بینی می‌کنید؟

با این وضعیت قطعاً بازی آسانی برای استقلال نخواهد بود. در کل امیدوارم سرمربی استقلال تا حدی متوجه باشد که کجا کار می‌کن. قطعاً او دوست دارد بهترین نتایج را بگیرد ولی تجربه کم و طاقت پایینش مقابل انتقادات باعث می‌شود تمرکزش را از دست بدهد. از طرفی مدیریت آقای آجرلو هم تا حدی شبیه به بلوف زدن است. چون تا اینجا هیچ اقدام مثبتی از مدیریت ندیده ایم و فقط در حد حرف زدن بوده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر