کد خبر: 122916
A

بازیکن تیم ملی هندبال زنان پیدا شد؛ شقایق باپیری: پناهنده شدم

روز گذشته بود که خبر رسید شقایق باپیری، یکی از اعضای تیم ملی هندبال زنان ایران در اسپانیا ناپدید شده است و کادر سرپرستی این تیم هم اطلاعی از آن ندارد.

بازیکن تیم ملی هندبال زنان پیدا شد؛ شقایق باپیری: پناهنده شدم

 روز گذشته بود که خبر رسید شقایق باپیری، یکی از اعضای تیم ملی هندبال زنان ایران در اسپانیا ناپدید شده است و کادر سرپرستی این تیم هم اطلاعی از آن ندارد.

در این‌باره شقایق باپیری، بازیکن تیم ملی هندبال ایران در ویدیویی ناپدید یا دزدیده شدن خود را تکذیب کرد و گفت: دلیلم برای پناهندگی داشتن آینده بهتر در ورزش و پیشرفت ورزشی بوده است. کل زندگیم به دنبال ورزش بوده‌ام و هیج وقت به دنبال سیاست نبودم.

ماجرای ناپدید شدن شقایق باپیری

گفتنی ست روز گذشته بود که خبر رسید شقایق باپیری، یکی از اعضای تیم ملی هندبال زنان ایران در اسپانیا ناپدید شده است و کادر سرپرستی این تیم هم اطلاعی از آن ندارد.

آخرین دیدار ایران در مسابقات جهانی اسپانیا، دوشنبه‌شب برابر تیم آنگولا بود که تا آن زمان باپیری در کنار تیم بوده است، ولی آن‌طور که گفته می‌شود او از روز سه‌شنبه دیگر در هتل دیده نشده است.

خبر غیبت بازیکن باسابقه تیم ملی هندبال بانوان در حالی شوک بزرگی به همه وارد کرده که تا این لحظه واکنشی را از سوی مسئولان فدراسیون هندبال ایران و کادر سرپرستی حاضر در اسپانیا به همراه نداشته است.

جالب اینجاست که مسئولان فدراسیون جهانی هندبال و برگزارکننده رقابت‌های جهانی از این موضوع پرده برداشته‌اند و در گفتگو با شبکه اسپانیایی «تی‌وی ۲ اسپرت» نیز آن را تأیید کرده‌اند.

رسانه دانمارکی اویزن به نقل از «جومی فورت»، مدیر کمیته برگزاری این مسابقات درخصوص وقایع رخ‌داده در تیم ملی هندبال زنان ایران می‌نویسد: «این خبر را سه‌شنبه دریافت کردیم و خیلی سریع پلیس را در جریان امور قرار دادیم؛ پلیس تحقیقات درباره مفقودشدن این بازیکن ۳۰ساله ایرانی را شروع کرده و در اولین گام در پی بررسی این موضوع است که آیا جرمی رخ داده است یا خیر.

پلیس هم‌زمان گم‌شدن چهار بازیکن کامرونی را هم مورد بررسی قرار داده، ولی تا الان خبری از آن‌ها نشده است. البته که تاکنون، خبری هم که نشان‌دهنده رخ‌دادن جرم و جنایتی در این زمینه باشد، مخابره نشده است. فعلا کار زیادی از دستمان برنمی‌آید».

اگرچه رسانه‌های خارجی از عبارت گم‌شدن یا ناپدیدشدن شقایق باپیری استفاده می‌کنند، اما آن‌طور که از صحبت مدیر کمیته برگزاری رقابت‌های قهرمانی جهان اسپانیا استنباط می‌شود، بعید است اتفاق نگران‌کننده‌ای برای این ورزشکار رخ داده باشد. چراکه علاوه بر او چهار عضو تیم ملی کامرون هم دست به چنین اقدامی زده‌اند که شائبه پناهندگی آن‌ها را بر سر زبان‌ها انداخته است.

اویزن در ادامه به معضل پناهندگی ورزشکاران در مسابقات بین‌المللی اشاره می‌کند و نتیجه‌گیری‌اش از ناپدیدشدن این پنج هندبالیست ایرانی و کامرونی را پناهندگی می‌داند.

این رسانه دانمارکی می‌نویسد: «اگر قرار بر مرور اتفاقات گذشته در رقابت‌های ورزشی مهم باشد می‌توان به این نتیجه رسید که احتمالا این ورزشکاران مفقودی در تلاش برای پناهندگی هستند.

امری که پیش‌تر مرسوم بوده و حتی در حاشیه بازی‌های المپیک هم نمونه‌اش دیده شده است. معمولا در چنین شرایطی ورزشکاران چندروزی غیبشان می‌زند و بعد درخواست پناهندگی به یکی از کشور‌های هم‌جوار را می‌دهند!»

شقایق باپیری، از بازیکنان قدیمی تیم ملی هندبال زنان ایران به شمار می‌رود که سابقه حضور در چند دوره رقابت‌های قهرمانی آسیایی را با تیم ملی دارد.

طوری که گفته می‌شود بیشترین آمار بازی ملی متعلق به این هندبالیست است. شقایق همچنین عنوان اولین لژیونر زن هندبال ایران را هم در اختیار دارد.

او این تجربه را امسال با حضور در لیگ هندبال اربیل عراق به دست آورد. «ئافرتان هولیر» نام تیمی بود که باپیری برای عراقی‌ها در آن بازی کرد.

هرچند این تیم نتوانست عنوان قهرمانی را در این تورنمنت به دست آورد، اما ستاره ایرانی این تیم نمایش موفقی را در ترکیب تیمش داشت و توانست عنوان خانم گلی مسابقات را از آن خود کند و توجهات را نسبت به درخشش خود در ترکیب ئافرتان هولیر جلب کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر