کد خبر: 123311
A

عزیزی خادم: ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان، حداقل درآمد ما از رفتن به جام جهانی است / برای VAR قدم برداشتیم، ولی اجازه ندادند

شهاب عزیزی خادم رئیس فدارسیون فوتبال: در حوزه VAR چه باید می کردیم که نکردیم؟ قدم هایی برداشتیم اما اجازه ندادند، برخی فقط می آیند که فقط لک بیندازند و بروند!

عزیزی خادم: ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان، حداقل درآمد ما از رفتن به جام جهانی است / برای VAR قدم برداشتیم، ولی اجازه ندادند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شهاب عزیزی خادم در همایش مشترک روسای هیات‌های فوتبال استانهای کشور که به میزبانی هیئت فوتبال استان اصفهان در تالار آئینه هتل عباسی اصفهان برگزار شد، خطاب به روسای هیات های فوتبال اظهار داشت: رابطه من و شما فراتر از یک رابطه سازمانی و قلبی است و فدراسیون فوتبال خود را وام دار هیئت های استانی می داند.

وی افزود: فدراسیون جدا از مجمع و فدراسیون نیست و همه در هر بخشی که کار می کنیم باید با عزت حرف بزنیم و با افتخار سرمان را بالا بگیریم. شما دوستان و همکاران روزهای مشقت من بودید که برای من فراموش نشدنی است و همه ما برای کشورمان و فوتبال ایران سرباز هستیم.

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: در مجمع آتی که اسفندماه برگزار خواهد شد به طور مفصل در خصوص عملکرد فدراسیون فوتبال صحبت خواهیم کرد که نشان دهد که در چه مسیری قرار داریم.

عزیزی خادم تاکید کرد:نمی خواهم به عقب برگردم. فدراسیونی که خالی از منابع مالی بود بدهی ها و مشکلات زیاد داشت را تحویل گرفتم، البته من از تمامی روسای قبلی تشکر می کنم و هر کسی به اندازه خود تلاش کرد و زحمت کشید و یک روزی هم ما این میز را ترک می کنیم. حفظ کرامت و اخلاق مهم است و هیچ کس دوست ندارد عملکرد منفی داشته باشد که بعدها موجبات تکدر خاطر ایجاد شود.

وی یادآور شد:امروز به مسیری می رویم که یکی از سریع ترین و کم هزینه ترین صعود های تیم ملی به جام جهانی را داشته باشیم و من کمترین نقش را در این زمینه داشتم. یک وظیفه ملی دارم که باید آن را انجام دهم و همه ما خود را وام دار ملت می دانیم و تلاش می کنیم جامعه ایرانی را در سراسر دنیا خوشحال و خرسند کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد:امروز در تمام رده های مختلف باید بتوانیم منابع مالی ایجاد کنیم. زمانی که آمدم یک چای خشک هم در فدراسیون نبود اما امروز تیم ملی فوتبال بانوان با پرواز اختصاصی اعزام می شود که تمام این افتخارات برای همه است.کار بی سابقه ای انجام شده،حرف زدن راحت است اما امروز نگاه عدالت به معنای واقعی در تمام استانها ایجاد شده تا فردی از چرخه تیم ملی بیرون نماند. در حوزه VAR چه باید می کردیم که نکردیم؟ قدم هایی برداشتیم اما اجازه ندادند، برخی فقط می آیند که فقط لک بیندازند و بروند!

عزیزی خادم تاکید کرد: امروز در تمامی نقاط ایران و جهان سرمان برای فوتبال کشورمان بالا است، خیلی راحت در بخش بانوان می توانستند مربی خارجی بیاورم، یک تعهد حداقل ۱۶ میلیون دلاری می آوردم، مربیان اسمی بزرگ که اگر نتیجه می گرفت که هیچ و اگر نمی گرفت هم می گفتیم مربی خوب هم گرفتیم و نشد اما این کار را انجام ندادیم و پشت مربیان داخلی ایستادیم. فدراسیون فوتبال زوایای پنهانی ندارد، مگر هلدینگ نفتی است که چیزی را پنهان کنیم؟

وی تصریح کرد: دختران شما و ما روزی آرزوی داشتن لباس یک رنگ و خوب داشتند اما امروز با هواپیمای اختصاصی سفر می کنند و اردوهای خوب و برنامه های آنها اجرایی می شود.تیم ملی فوتبال کشورمان در مقابل موانعی که ایجاد شده با دعای خیر مردم و با حداقل هزینه ها توانست نتایج خوبی بگیرد، این فوتبال برای شما و مردم است.انتخاب بزرگی در فوتبال ساحلی انجام شد و تیم ملی نایب قهرمان شد، فوتبال ساحلی بسته بود، امروز تیم ملی فوتسال در ایتالیا عملکرد خوبی داشته و در آینده استعدادیابی خوبی در فوتسال و فوتبال ساحلی خواهیم داشت.

ئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد:امروز تمام کمیته های فدراسیون فوتبال تاثیرگذار هستند و تنها کاغذی رفتار نمی کنند و این یعنی اعتماد تبادل افکار و روابط منطقی و درست.من متوجه هستم که تمامی کمیته های فدراسیون چه اقداماتی انجام می دهند.

وی ضمن تشکر از محمدرضا ساکت در خصوص زحماتی که در فدراسیون داشت گفت: از رئیس هیات فوتبال اصفهان و دو باشگاه سپاهان و ذوب آهن خواستم اصفهان را به یک مرکز بزرگ آموزشی تبدیل کنند.

عزیزی خادم در خصوص انتقادات به داوری فوتبال کشور عنوان کرد: در خصوص داوری دوره های خوبی خواهیم داشت و خبرهای خوبی در آینده در این باره وجود می آید که فوتبال ملی و جامعه فوتبال آسیب نبینند.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد:۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان حداقل درآمد رفتن ما به جام جهانی است.۱۶ میلیون دلار دیگر هم داریم که در نظر داریم که این پول از طریق فیفا و ای اف سی زودتر به به دست ما برسد و تلاشمان براین است که مبلغ قابل توجهی از این پول را در استانها خرج کنیم. کما اینکه ۴۰ درصد در آمد فوتبال در استانها خرج می شود.

وی تاکید کرد:کار بزرگی در قطر انجام شد، سعی داریم هیاتها را به قطر بفرستیم تا کارهای بزرگ و مطالعات میدانی انجام شود. باید رفت و زیرساختهای دیگر را دید. در کنار ما در قطر یک ابر پروژه در حال انجام است.قرارداد بی نظیر و تاریخی در قطر امضا شد که برای ایران است. در این قرارداد برای ۴ سال امکانات قطر به صورت رایگان در اختیار فوتبال ایران خواهد بود و این براساس دیپلماسی فعالی است که داشتیم. ملاقات‌هایی را با رییس فدراسیون این کشور داشتیم و برای ما مهم بود که رییس فیفا چنین احترامی برای فوتبال ایران قائل شود. ما بهمن ماه میزبان اینفانتینو خواهیم بود و در زمان حضور وی در کشور بحثهای مختلفی خواهیم داشت.

عزیزی خادم تاکید کرد:کار مهمی در برگرداندن میزبانی به ایران داشتیم و در کیش هم کار بزرگی انجام شد و تمام این اقدامات با عدد و رقم است. تیم های ملی اردوهای خوبی در کیش داشتند موضوعی که تا امروز در فوتبال کشور بی سابقه بوده است.

وی در خصوص مشکلاتی که در اساسنامه فدراسیون وجود دارد گفت: بحث اساسنامه یک بحث مهم و تهدید جدی است. من در آن زمان که شما به آن رای دادید هیچ مسئولیتی نداشتم.روی اساسنامه کار شد و کار بزرگی صورت گرفت. این اساسنامه یک نقشه راه داشته که باید جمع بندی انجام می شد. فدراسیون جهانی آن را تایید کرده و ضلع سوم دولت هم آن را تایید کرده است.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد:مجمع فدراسیون جهانی و دولت هم این اساسنامه را تایید کرده و در نهایت باید با نظر مجلس تایید شود. تغییرات توسط دولت مانده به همین دلیل در جلساتی که داشتیم فیفا این مسأله را پیگیری می کند و می گوید ما با شما قدم به قدم آمدیم و با توافقات شما گام برداشتیم. در برگزاری انتخابات و برگرداندن میزبانی ها و همه چیز با ما همکاری شده بنابراین باید آخرین قدم نیز انجام و آخرین بند اساسنامه تصویب شود. هفتاد روز کمتر از فرصتی که ما داده شده باقی مانده و آنها با ما شوخی ندارند و زمان کمی داریم و امیدوارم شما با نمایندگان خود در مجلس صحبت کنید.

وی تاکید کرد: امیدوارم صدای مردم و ملت را منتخبین ملت بشنوند و این در شأن فوتبال ما و مردم نیست که درگیر یک بند از اساسنامه باشیم.باید راهکاری برای آن داشته باشیم و این کار را با یک کار جمعی و همدلی انجام بدهیم.دولت باید تغییرات در اساسنامه را قطعی کند تا فوتبال ما در مسیر پیشرفت قرار بگیرد.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر