کد خبر: 124101
A

رئیس کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال: ما همیشه به AFC دروغ گفتیم

سعید عباسی رئیس و عضو کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال با اشاره به دخالت وزارت ورزش و دولت در فوتبال گفت: ما همیشه به AFC دروغ گفتیم و آن ها هم می دانند و در حال مماشات هستند. دلیل آن هم هواداران زیاد ایران است که یک برگ برنده برای AFC مقابل فیفا است و به همین خاطر با ما کنار می آیند. این اتفاق یک مصیبت برای باشگاه است

رئیس کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال: ما  همیشه به AFC دروغ گفتیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛سعید عباسی رئیس و عضو کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال درباره حذف پرسپولیس و استقلال توضیحاتی داد.

کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال تصمیم به حضور مشروط استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ آسیا گرفت اما کنفدراسیون فوتبال آسیا نه تنها چنین درخواستی را نپذیرفت بلکه از اعطای مجوز به باشگاه گل گهر سیرجان نیز امتناع کرد. AFC در حالی مخالفت خود با ارائه مجوز حرفه‌ای به سرخابی‌های فوتبال ایران گرفت که روند بررسی مدارک این باشگاه‌ها نشان می‌دهد همه چیز بر اساس سوابق سال‌های گذشته آنها سنجیده شده است.

سعید عباسی رئیس و عضو کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال درباره صحبت هایی که بعد از حذف پرسپولیس و استقلال از آسیا صورت گرفته و صدری کمیته بدوی را مقصر اعلام کرده است گفت: من همه صحبت ها را از روز گذشته شنیدم و تلاش کردیم سکوت کنیم. مشکل اصلی  ما این است که بدون درنظرگرفتن قوانین و اینکه حرف دیگری را گوش نمی دهد. آقای صدری کمی بی تقوایی کرد؛ شاید از جهتی حق دارد چرا که هوادار او را تحت فشار قرار می دهد. آن ها برای فرار کردن از ماجرا مجبور هستند موضوع را گردن کسی بیندازند.

او ادامه داد: ما کالایی را خارج از ایران می خریم و شرکت بازرسی می کند و براساس چک لیست ها می گوید این کالا این مشخصات را دارد یا نه. ما در معیارهایمان برای باشگاه ها نیز این کارها را انجام می دهیم. ما هم یک چک لیست داریم و براساس آن کمیته بدوی باشگاه ها را بررسی می کند. 

او درباره اینکه گفته می شود فدراسیون مقصر این اتفاقات است گفت: ما هرچه مصاحبه نمی کنیم و دندان به جگر می گذاریم فایده ندارد. اصلا فدراسیون کاره ای نیست و نقش حمایتی دارد؛ مثلا اگر کار جایی کند لابی می کند. اینکه گردن ما می اندازیم باید بگویم که  این موضوع مستقیما به باشگاه مربوط است و به هیچ کسی دیگری ربط ندارد.

عباسی با بیان اینکه استقلال و پرسپولیس برای لیگ قهرمانان آسیا مجبور به گرفتن صدور مجوز حرفه ای بودند گفت: سرخابی ها اگر قرار نبود به جام باشگاه های آسیا بروند، می توانستند مجوز حرفه ای نگیرند. پس شرط حضور در آسیا داشتن مجوز حرفه ای است و گرنه باید مجوز ملی (یک رده پایین تر) بگیرد. این موضوع هیچ مشکلی هم ایجاد نمی کند و من چند سال در تراکتور این کار را انجام دادم.

او با بیان اینکه صدری اصلا در جریان ماجرای حرفه ای سازی نیست، گفت: ما  همیشه به AFC دروغ گفتیم و آن ها هم می دانند و در حال مماشات هستند. دلیل آن هم هواداران زیاد ایران است که یک برگ برنده برای AFC مقابل فیفا است و به همین خاطر با ما کنار می آیند. این اتفاق یک مصیبت برای باشگاه است که آقای صدری  گردن ما و دیگران می اندازد. او اصلا در جریان ای مسائل نیست. من حاضرم در جلسه ای با دوستان باشم و معیارها را جلوی این مدیران عامل بگذاریم. بگوییم خودتان توضیح بدهید؛ اصلا در باغ نیستند! 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر