کد خبر: 125651
A

ایالات متحده به علیرضا دبیر و پنج کشتی گیر ویزا نداد/ برنامه سفر تیم ملی کشتی آزاد ایران به آمریکا 'لغو شد'

فدارسیون می گوید که برنامه سفر تیم ملی کشتی آزاد به آمریکا را به دلیل صادر نشدن ویزا برای شش عضو همراه این تیم لغو کرده است.

ایالات متحده به علیرضا دبیر و پنج کشتی گیر ویزا نداد/ برنامه سفر تیم ملی کشتی آزاد ایران به آمریکا 'لغو شد'

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ فدارسیون کشتی اعلام کرد برنامه سفر تیم ملی کشتی آزاد به ایالات متحده آمریکا را به دلیل صادر نشدن ویزا برای شش عضو همراه این تیم لغو کرده است.

تیم کشتی آزاد ایران قرار بود از روز ۲۳ بهمن در مسابقاتی دوستانه با تیم آمریکا در تگزاس شرکت کند.

پیشتر برخی رسانه ها گزارش شده بود که آمریکا از دادن ویزا از جمله به علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی ایران، خودداری کرده است.

علیرضا دبیر روز ۱۳ دی‌ ماه، همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در مصاحبه ای گفته بود: "ما همیشه شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهیم اما مهم این است که آن را در عمل نشان دهیم. بعضی‌ها زیاد حرف می‌زنند اما کار زیادی نمی‌کنند. ما باید این را شعار را در عمل ثابت کنیم."

بنابر اعلام روابط عمومی فدراسیون کشتی؛ علیرضا دبیر در نامه ای به همتای آمریکایی خود، بوریس بومگارتنز، نوشته است: "بسیار متاسفم اعلام کنم که تیم ملی کشتی جمهوری اسلامی ایران بدلیل عدم اعطای روادید به ۶ نفر از اعضای این تیم، عملا امکان حضور و شرکت در مسابقه دوستانه با تیم ملی آمریکا را ندارد. متاسفانه عدم صدور روادید از سوی مقامات کشور شما به رغم تمامی مقدمات انجام شده از سوی اعضاء تیم ایران و ارائه همه مدارک لازم و پیگیری‌های مکرر بعدی رقم خورده است."

او افزود: "ناخرسندم که اعلام کنم تا این لحظه ویزای دو کشتی گیر، مربی تیم، سرپرست تیم و داور المپیکی فدراسیون و اینجانب بعنوان رییس فدراسیون صادر نشده است و لذا چاره‌ای جز اعلام لغو سفر برای اینجانب باقی نمانده است."

او همچنین به "برخورد غیرمحترمانه و دور از ادب" بعضی کارمندان سرکنسولگری آمریکا در دوبی با سرپرست تیم ملی کشتی ایران خواند اعتراض کرد. به گفته علیرضا دبیر این افراد حدود پنج ساعت مصاحبه ‌شده‌اند که شبیه بازجویی بوده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر