کد خبر: 12614
A

احتمال محرومیت هواداران پرسپولیس از سوی کمیته انضباطی

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال،گفت: تخلفات هواداران تیم های صنعت نفت آبادان، پرسپولیس، ماشین سازی تبریز، سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان به اندازه ای است که احتمال اعمال تنبیه های سخت تر از جمله محرومیت هواداران آنها وجود دارد.

احتمال محرومیت هواداران پرسپولیس از سوی کمیته انضباطی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،«اسماعیل حسن زاده» با تاکید بر اینکه تخلفات پیاپی تماشاگران منجر به محرومیت آنها در مسابقات بعدی می شود، افزود: هواداران تیم های استقلال تهران و تراکتور سازی تبریز در پایان نیم فصل نخست لیگ برتر فوتبال به ترتیب بیشترین تخلفات را داشتند. بر همین اساس بعد از چندین بار جریمه نقدی، مجبور شدیم از گزینه محرومیت تماشاگر برای این دو تیم استفاده کنیم که این تصمیم اجرا شد.

وی درباره حوادثی که عصر دوشنبه در بازی پرسپولیس تهران و گسترش فولاد تبریز رخ داد، گفت: هنوز گزارش ناظر این بازی به دست کمیته نرسیده است و بعد از دریافت آن پیگیری خواهیم کرد.

داور دیدار دو تیم فوتبال پرسپولیس و گسترش فولاد کارت زرد دوم را به یکی از بازیکنان گسترش فولاد داد ولی وی را اخراج نکرد.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ادامه داد: در قانون پیش بینی شده است که اگر داوری در تصمیمات انضباطی اش(دادن کارت زرد و یا قرمز) اشتباه کند، کمیته انضباطی می تواند این تصمیم را اصلاح کند که پس از گزارش مقامات رسمی در این خصوص تصمیم خواهیم گرفت.

حسن زاده گفت: همچنین قانون به کمیته برگزار کننده مسابقات این اجازه را می دهد که اگر داور در جریان بازی به اشتباه بازیکنی را که باید اخراج می شد، در داخل زمین نگه دارد و تیم مقابل بازنده شود، کمیته برگزار کننده می تواند اقدام داور را به عنوان اشتباه موثر در نتیجه قلمداد کند و راجع به اصل بازی و یا حتی تکرار مسابقه تصمیم گیری کند.

وی ادامه داد: درمورد دیدار پرسپولیس و گسترش فولاد چون نتیجه به نفع تیم دارنده بازیکن مذکور بوجود نیامد، فقط اعمال قانون برای مسابقه بعدی آن بازیکن صورت خواهد گرفت.

رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه مصاحبه های جنجالی باشگاه ها و عوامل هر تیمی با رسانه ها در حواشی رقابت های لیگ برتر فوتبال امری ناشایست است و تنبیه انضباطی دارد،گفت: از مقام های باشگاه استقلال تهران به دلیل حضورشان در کمیته انضباطی به جهت بررسی حاشیه های انضباطی باشگاه تشکر و قدردانی می کنیم.

منبع: ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر