کد خبر: 12656
A

سرگیجه‌ی بزرگ برای ترکیب 11 نفره پرسپولیس

مصدومیت محسن ربیع خواه در کنار محرومیت 3 بازیکن پرسپولیس، شرایط عجیب و سختی برای انتخاب 11 بازیکن اصلی این تیم برابر صبای قم ساخته است.

سرگیجه‌ی بزرگ برای ترکیب 11 نفره پرسپولیس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، برانکو ایوانکوویچ سه امتیاز ارزشمند دیدار برابر گسترش فولاد را در حالی به دست آورد که سه محروم روی دست او در سه پست حساس باقی مانده است. سیدجلال حسینی در خط دفاعی، فرشاد احمدزاده در خط میانی و مهدی طارمی نیز در پست مهاجم سه بازیکنی هستند که با دریافت کارت دیدار این هفته مقابل صبای قم را از دست داده اند و در کنار این بازیکنان محسن ربیع خواه نیز به دلیل مصدومیت قادر به همراهی این تیم نخواهد بود. نکته قابل توجه برای برانکو ایوانکوویچ اما بازگشت محسن مسلمان بعد از پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت است و شماره 77 این تیم بار دیگر قادر به همراهی این تیم خواهد بود.

 

در ادامه نگاهی می اندازیم به ترکیب احتمالی پرسپولیس در فاصله 3 روز مانده به دیدار حساس برابر صبا در استادیوم یادگار امام قم:

 

علیرضا بیرانوند، دروازه بان شماره یک سرخپوشان که بعد از پیروزی جالب توجه برابر گسترش فولاد با خبر خوشحال کننده تولد فرزندش مواجه شد، دو کارته است و این شرایط را برای این دروازه بان که در دیدارهای آتی بعد از جدال برابر شاگردان صمد مرفاوی باید برابر تراکتورسازی و استقلال و سپاهان قرار گیرد، سخت تر می کند. بیرانوند نیز نمی‌خواهد برابر تیم‌هایی که سرنوشت قهرمانی این تیم را رقم خواهند زد، غایب باشد.

 

خط دفاعی پرسپولیس دو غایب در ترکیب خود دارد؛ سیدجلال حسینی در قلب دفاعی و البته محسن ربیع خواه در سمت چپ. هرچند تلاش کادرپزشکی برای بازگرداندن محسن ربیع خواه ادامه دارد و این بازیکن امیدوار است بتواند در روزی که پرسپولیس در خط دفاعی مشکلات زیادی دارد به ترکیب بازگردد. با این شرایط اما برانکو در حال حاضر حسین ماهینی، محمد انصاری، رامین رضاییان، صادق محرمی و الکسی پل یانسکی را در لیست خود به عنوان مدافع در اختیار دارد و باید دید فلسفه استفاده از آنها را چطور در زمین پیاده خواهد کرد. 

 

اینکه حسین ماهینی و محمد انصاری به عنوان مدافع میانی به میدان بروند بیش از هر احتمال دیگری وجود دارد. این در حالی است که البته ماهینی با توجه به غیبت ربیع خواه در سمت چپ پیش از این به میدان رفته بود و اکنون باید دید مدافع چپ آینده این تیم چه بازیکنی خواهد بود.

 

در صورت اعتماد برانکو به الکسی پل یانسکی تمام معادلات مجهول در خط دفاعی برطرف خواهد شد اما بعید است سرمربی کروات این تیم با توجه به نیمکت نشینی های پیاپی این بازیکن اوکراینی و درخواست چندباره‌اش در رسانه‌ها و جلسات با مدیران باشگاه برای جذب مدافع میانی، به او اعتماد لازم را داشته باشد و شاید جدال با صبای قم و کیفیت حریف در فاز تهاجمی برانکو را مجاب به استفاده از او کند.

 

در صورتی که پل یانسکی در خط دفاعی، جایگزین سیدجلال حسینی شود، محمد انصاری به عنوان زوج دفاعی او به میدان خواهد رفت و حسین ماهینی و صادق محرمی در دو سمت دفاعی به میدان خواهند رفت و تمام معادلات برطرف خواهد شد و باید دید برانکو در این 90 دقیقه به او اعتماد خواهد کرد یا نگران دژ دفاعی خود است که پیش از این تنها 5 گل دریافت کرده بود.

 

بازگشت محسن مسلمان و محرومیت فرشاد احمدزاده بار دیگر تغییراتی در خط میانی پرسپولیس ایجاد خواهد کرد. در خط میانی پرسپولیس در حال حاضر سروش رفیعی، محسن مسلمان، وحید امیری، سامان نریمان جهان، کمال کامیابی نیا و رامین رضاییان را در اختیار دارد. حضور محسن مسلمان، کمال کامیابی نیا و سروش رفیعی در این جمع قطعی است و باید دید نفر چهارم از بین سامان نریمان جهان و رامین رضاییان چه کسی خواهد بود. با توجه به غیبت مهدی طارمی، وحید امیری از این جمع جدا خواهد شد و به خط حمله کوچ می کند تا در کنار علی علیپور وظیفه باز کردن دروازه حریف را برعهده داشته باشد.

 

رامین رضاییان و سامان نریمان جهان اکنون معادله مجهول خط میانی پرسپولیس را تشکیل داده اند و هرچند به نظر می‌رسد با توجه عملکرد مثبت رضاییان و صحبت‌های او در تمرینات اخیر با برانکو ایوانکوویچ باعث شود تا نام او پیش از نریمان جهان در لیست 11 نفره پرسپولیس قرار گیرد و همه چیز به تمرینات دو روز آینده تا پیش از دیدار برابر صبای قم بستگی دارد.

 

در غیاب مهدی طارمی که محرومیت ناجوانمردانه ای را با توجه به تایید پنالتی های صورت گرفته روی او در بازی با گسترش فولاد صورت گرفت، پشت سر خواهد گذاشت و علی علیپور و وحید امیری به عنوان زوج هجومی پرسپولیس برابر صبای قم به میدان خواهند رفت تا زوج ابتدای فصل این تیم بار دیگر شکل گیرد. 

 

ترکیب های احتمالی پرسپولیس برابر صبای قم:

 

پلان یک: علیرضا بیرانوند (دروازه بان)، حسین ماهینی (مدافع چپ)، محمد انصاری ( مدافع میانی)، الکسی پل یانسکی (مدافع میانی)، صادق محرمی (مدافع راست)، کمال کامیابی نیا (هافبک دفاعی)، رامین رضاییان (وینگر راست)، سروش رفیعی (وینگر چپ)، محسن مسلمان (هافبک بازیساز)، وحید امیری و علی علیپور (مهاجمان).

 

پلان دو: علیرضا بیرانوند (دروازه بان)، صادق محرمی (مدافع چپ)، محمد انصاری (مدافع میانی)، حسین ماهینی (مدافع میانی)، رامین رضاییان (مدافع راست)، کمال کامیابی نیا (هافبک دفاعی)، سامان نریمان جهان (وینگر راست)، سروش رفیعی (وینگر چپ)، محسن مسلمان (هافبک بازیساز)، وحید امیری و علی علیپور (مهاجمان).

 

پلان سه: علیرضا بیرانوند (دروازه بان)، حسین ماهینی (مدافع چپ)، محمد انصاری (مدافع میانی)، کمال کامیابی نیا (مدافع میانی)، صادق محرمی (مدافع راست)، الکسی پل یانسکی (هافبک دفاعی)، رامین رضاییان (وینگر راست)، سروش رفیعی (وینگر چپ)، محسن مسلمان (هافبک بازیساز)، وحید امیری و علی علیپور (مهاجمان).

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر