کد خبر: 126597
A

اعلام رای CAS؛ پرونده دوپینگی ایران هنوز باز است

نتیجه نهایی دادگاه بین‌المللی ورزش در خصوص پرونده حسین ساوه‌شمشکی اعلام شد.

اعلام رای CAS؛ پرونده دوپینگی ایران هنوز باز است

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛  نتیجه جلسه روز گذشته دادگاه بین‌المللی ورزش (CAS) در خصوص پرونده اسکی اعلام شد که به دلیل کامل نبودن مستندات، حسین ساوه‌شمشکی نمی‌تواند در المپیک شرکت کند.

حسین ساوه‌شمشکی در این باره گفت: من ساعت ۲ وکیل پیدا کردم، یک کنفرانس تلفنی حدود ۱۵ دقیقه‌ای داشتم. به همین‌ دلیل باید اسامی و مدارک را می‌گفتم تا بتوانیم در جلسه حاضر شویم. من توضیحاتم را ارائه کردم اما در جلسه باید اطلاعات علمی هم وجود داشت که من نداشتم و باید از کسی دیگر می‌گرفتم.

این اسکی‌باز کشورمان گفت: هیچ کسی تحلیل درستی به ما نداد. من بارها زنگ زدم و از ایران پرسیدم همه می‌گفتند دز بالاست و تزریقی بوده اما وقتی وارد جلسه شدیم، دبیر و مربی تیم ملی هم بودند که آنجا اعلام شد مقدار مواد بسیار کم و بوده و تزریقی نبوده است. اما نمی‌دانم چه وقت زمان برده در حالی که طبق کارشناسان حاضر در جلسه آخر عمر این ماده در بدن من بوده است. اطلاعات پزشکی من در جلسه تکمیل شدند، گفتند به کسی شک نداری؟ گفتم به همه و حتی خودم شک دارم.

من یک تست ایران دادم و دز مثبت شده هم بسیار کم بوده بنابراین باید ببینم در این چند هفته چه اتفاقی افتاده است. این احتمال وجود دارد که حتی در یک نوشیدنی یا مکمل وجود داشته است. من بعد از بازگشت باید در ایران پیگیر باشم.

طبق گفته این اسکی‌باز کشورمان، ماده استروئید از طریق مواد خوراکی وارد بدن وی شده و فعلا پرونده این ورزشکار برای صدور رای نهایی باز است.

با توجه به اینکه وی تزریقی انجام نداده این احتمال وجود دارد مدت زمان محرومیت ساوه‌شمشکی کاهش یابد. تست دوپینگ وی خارج از مسابقه و با ماده استروئید آنابولیک مثبت شده است./فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر