کد خبر: 126603
A
مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ:

٢ بازیکن استقلال از اول اسفند به سربازی می‌روند

مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: طبق اعلام نظام وظیفه عمومی سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادوند تا ۳۰ بهمن می توانند عضو استقلال باشند و از اول اسفند به سربازی می‌روند.

٢ بازیکن استقلال از اول اسفند به سربازی می‌روند

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ فریبرز محمودزاده ، مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ درباره نقل و انتقالات میان فصل اظهار داشت: هیچ تبصره ای برای نقل و انتقالات به ما ابلاغ نشد اما در سازمان لیگ به عنوان مجری ثبت قراردادها مجاز بودیم تا قراردادها را ثبت کنیم و تا زمانی که کمیته تعیین وضعیت مکاتبه نمی کرد، قراردادی را ثبت نمی کردیم و به صورت آماری پنجره ها را باز می کردیم.

وی افزود: با سازمان لیگ مکاتبه داشتیم تا برخی از تیم ها دو بازیکن ثبت کنند. برخی از تیم‌ها برای جذب هر ۶ بازیکن آزاد بودند. قطعا چون در ریز جزییات پرونده نیستم و باید از ریاست کمیته وضعیت بپرسید اما ما مکاتبه را دریافت کردیم و قراردادها را ثبت کردیم تا زمانی که این نامه ها را نمی دادند هیچ باشگاهی نمی توانست قراردادها را ثبت کند.

مسوول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال ایران درباره نظام وظیفه بازیکنان استقلال سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادوند عنوان کرد: طبق اعلام نظام وظیفه عمومی این دو بازیکن تا اول اسفند می توانند عضو استقلال باشند. تا این لحظه هیچ برگه مستند جدیدی اعلام نشده است.

وی ادامه داد: مجوزی از حوزه نیروهای مسلح اعلام نشده است و این بازیکنان و بازیکنان مشابه چون ابوالفضل جلالی که شرایط اعزام را دارند، اعزام بعدی در دوم اردیبهشت سال آینده داریم و بازیکنان زیادی هستند که تا زمان اعزام مشکلی ندارند.

محمودزاده گفت: شرایط خاص تحصیلی منجر به افزایش تمدید زمان اعزام می شود. اگر طرف در مقاطع بالاتر قبول شود تا اتمام آن دوره اعزام نمی شود. اگر تحصیل جدیدی نباشد باید بازیکن به سربازی برود مگر اینکه خود حوزه برای چند ماه موقت این خدمت را بتعویق بیندازید که باز هم اختیار با خودش است.

وی ادامه داد: وقتی تاریخ اعزام مشخص می‌شود بازیکن باید سربازی برود اما قانون نیروهای مسلح می گوید اگر بازیکنی در تیمی غیر نظامی بازی می کند تاریخ اعزام تمدید نشود باز هم نیروهای مسلح قانونی دارد که به صورت موقت ستاد کل نیروهای مسلح تصمیم گیرنده است اما اگر شرایط تحصیلی نباشد قطعا نیروهای مسلح محق هستند تا این تعویق را انجام ندهند. اگر نیروهای مسلح وقتی تصمیم بگیرد، باید اجرا شد.

مسوول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال گفت: بازیکنان استقلال نمی توانند در باشگاه نظامی خدمت  سربازی خود را سپری کنند چون زمان نقل و انتقالات نیم فصل پایان یافته است. یا اینکه این بازیکنان فسخ قرار می کردند و بازیکن آزاد می شدند و بعد به تیم نظامی می رفتند.

وی افزود: بازی در تیم نظامی دو شرط دارد. یک مجوز نیروهای مسلح برای آن تیم نظامی و دوم انعقاد قرارداد.

محمودزاده عنوان کرد: از ذوب آهن با سازمان لیگ تماس گرفتند که چرا پنجره استقلال بسته بود از این دو بازیکن ازبکی و حردانی استفاده کردند ما گفتیم که  از فدراسیون نامه داریم که قرارداد بازیکن ازبکی و صالح حردانی را ثبت کردیم.

وی همچنین اضافه کرد: مسایل شکایت بازی همچنان هست منتهی سازمان لیگ براساس مستندات کارت صادر می کند. دو بازیکن خارجی پدیده هنوز در جریان ثبت قراداد آنها نیستیم و بازیکن خارجی را ثبت نکردند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر