کد خبر: 127566
A

چند می‌گیری کتک بخوری؟ فالور جمع کنی؟

همانطور که میدانید مسابقات موسوم به داخل قفس، که بنا به تعریف سازمان UFC هنرهای رزمی ترکیبی نام دارد (Mixed Martial Arts) و به اختصار آن را MMA مینامند، در دنیا طرفداران بیشمار و درآمدها بسیار زیادی دارد وحتی به بازنده ها نیز جایزه نقدی تعلق میگیرد.

چند می‌گیری کتک بخوری؟ فالور جمع کنی؟

به گزارش دیده بان ایران؛ همانطور که میدانید مسابقات موسوم به داخل قفس، که بنا به تعریف سازمان UFC هنرهای رزمی ترکیبی نام دارد (Mixed Martial Arts) و به اختصار آن را MMA مینامند، در دنیا طرفداران بیشمار و درآمدها بسیار زیادی دارد وحتی به بازنده ها نیز جایزه نقدی تعلق میگیرد.

ورود به این مسابقات نیاز به معرف دارد، کسی که می‌تواند به آن مسابقات مبارز معرفی کند. که در اصطلاح به آن منیجر میگویند اما در ایران از آنها به عنوان دلال نام برده میشود.

برخی از افراد که سطح تمرینات آنها بیشتر در بدنسازی معطوف شده است و علاقه به مطرح شدن دارند، توسط رابطین  کشف میشود و به آنها پیشنهاد مسابقات و دریافت وجه نقد در صورت برد و حتی باخت را می‌دهند. عده ای نیز خود به دنبال این دلالان هستند تا برایشان مبارزه ای را ترتیب دهند. تا بتوانند مطرح شوند.برخی از این دلالها با سازمانهای مربوطه و با منیجر های حریف مذاکره کرده و به آنها این قول را میدهند که حریفی برایشان خواهند آورد که در مقابل فایتر (مبارز) شما شکست خواهد خورد و باعث بالا رفتن رنکینگ شما میشود. در واقع این افراد قربانی میشوند که در اصطلاح خود این سازمانها به آن (چیکن) میگویند، در اصطلاح ما یعنی، آنها را مانند جوجه وارد سیخ کرده و کباب میکنند. در واقع مبارزین بی تجربه را در ازای دریافت پول و امتیاز ، قربانی میکنند.

این مسابقات در سطح های مختلف آماتور نیمه حرفه ای و حرفه ای برگزار میشود، و رابطین برای اطمینان خاطر از اینکه مبادا مبارزی که به مسابقات میبرند برنده شود و از آن طرف که قرارداد باخت بسته، دچار ضرر و جریمه های سنگین شود، از افرادی استفاده میکنند که سابقه رزمی و مبارزه زیادی نداشته و فقط اندام درشتی داشته باشند و مطمئن از اینکه در مسابقات بازنده خواهد شد.

در سالهای گذشته خیلی از هموطنان آقا و حتی خانم که علاقمند به اینکار بودند، در ازای دریافت مبلغی حاضر بودند اینکار را انجام بدهند، و مبلغی در ازای باخت و کتک خوردنشان دریافت کردند. این داستان در چند سال اخیر اپیدمی شد و اکثر کسانی که دارای قدی بلند و اندامی ورزیده بودند را تحریک کرد تا آنها نیز شانس خود را بیازمایند.

این روزها در فضای مجازی افرادی را میبینیم که با هیکلی تنومند و عکس و کلیپهایی مونتاژ و تدوین شده خود را قهرمان جهان و مبارزان MMA معرفی می‌کنند و با راه اندازی تبلیغات و حاشیه های قبل از مسابقات و تحریک و تهدید، و خط و نشان برای حریف، خودشان را مطرح و شهرت زیادی  کسب می‎‌کنند و سود اینکار را با جمع کردن فالور و بازدید و تبلیغات و دریافت تیک های آبی مجازی و بی ارزش میبرند، گاها سود این موضوعات بیشتر برایشان جنبه سرگرمی دارد.

این موضوع معضل بزرگی برای جوانان و علاقمندان به ورزشهای رزمی شده است، و دغدغه بزرگی برای والدین که جلودار فرزندان خود نیستند و گاها، فرزندان با بی اطلاعی والدین اقدام به شرکت در این مسابقات میکنند. مسابقاتی که در ایران هنوز به استاندارد اصلی نرسیده است . به جرات می‌توان گفت ۸۰ درصد این مسابقات در زیرزمینها و پارکینگهاو باشگاههای خصوصی به صورت غیر قانونی برگزار میشود و تعهدات بسیار سنگینی از شرکت کننده ها میگیرند تا قبل از بروز هرمشکلی رضایت آنها را گرفته باشند.

 
منبع: ورزش۳

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر