کد خبر: 12873
A

راهکار استقلال برای دور زدن حکم فیفا، عملی نیست/ به هواداران وعده بیهوده ندهید

پس از قطعی شدن محرومیت استقلال از پنجره نقل و انتقالات، تنها راه این تیم برای جذب بازیکن هم عملی به نظر نمی‌رسد.

راهکار استقلال برای دور زدن حکم فیفا، عملی نیست/ به هواداران وعده بیهوده ندهید

میثم بهرامی؛ استقلالی‌ها به حکم فیفا درباره محرومیت از پنجره نقل و انتقالات اعتراض کرده بودند اما فدراسیون  جهانی فوتبال امروز طی نامه ای به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد که محرومیت استقلال قطعی است و این تیم نمی تواند بازیکن جدید جذب کند. با این حال استقلالی ها امیدوار بودند که پس از پایان نقل و انتقالات، بازیکن آزاد جذب کنند تا به این روش، این محرومیت را پشت سر بگذارند. 
اما امروز احمدرضا براتی رییس کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال هم درباره این موضوع گفت که زیاد امیدوار نیست. براتی گفت: بر اساس رویه بین المللی در موارد مشابه، حتی امکان جذب بازیکن آزاد بعد از خاتمه دوران نقل و انتقالات نیز وجود ندارد و این مساله در رویه قضایی فیفا نیز تایید شده است و من شخصا بسیار بعید می دانم که چنین امکانی وجود داشته باشد اما تنها روزنه امیدی که وجود دارد همان است که تاج، رییس فدراسیون به آن اشاره کرده مبنی بر اینکه با توجه به بلوکه بودن پول های ایران نزد فیفا که بخشی از آن متعلق به باشگاه استقلال است، باشگاه استقلال در حالت فورس ماژور بوده و تلاش فدراسیون بر این است که در تماس ها و مکاتبات خود با این استدلال بتواند فیفا را متقاعد به مساعدت نماید تا حداقل بعد از خاتمه دوران نقل و انتقالات امکان جذب بازیکن آزاد فراهم شود و این هم از شانس بالایی برخوردار نیست اما تنها روزنه امید همین است.
استقلالی ها در نیم فصل اول بازیکن آزاد نگرفتند و تصور می کردند حالا می توانند سه بازیکن آزاد بگیرند. هم روزبه چشمی بازیکن آزاد است، هم آندو و هم جباروف و هم حتی سجاد شهباززاده. در حالی که منصوریان و افتخاری و محمودزاده گفته بودند استقلال می‌تواند بازیکن آزاد بگیرد، خبرآنلاین پیش از این گزارشی درباره این ماجرا نوشت و اعلام کرد که چنین راهکاری، دور زدن قانون است و اگر در این مورد شکایتی از استقلال شود، عواقب بدی دارد. 
اما آن زمان مدیران استقلال بیشتر به فکر امید دادن به هواداران بودند و می‌گفتند چنین راهکاری عملی است. حالا هم به نظر می رسد مدیران استقلال خودشان متوجه شده اند این راهکار عملی نیست و همان طور که رئیس کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال گفته، «باید صادقانه و شفاف با هواداران و مردم صحبت کنیم و از ایجاد امیدواری بیش از حد واقعی خودداری کنیم.»

 

منبع: خبرانلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر