کد خبر: 128823
A

شاهرخ بیانی: من یک فصل بیشتر در پرسپولیس نبودم/ علی پروین هم می‌دانست من یک استقلالی متعصب هستم

پیشکسوت استقلال گفت: من یک فصل بیشتر در پرسپولیس نبودم، به قولشان عمل نکردند و به قطر رفتم. آنهایی که زمینه‌ جدایی مرا از استقلال فراهم کردند رفته بودند. یک روز که از قطر به ایران آمده بودم منصورخان پورحیدری جویای شرایط من شد و گفت «اگر دوست داری برگرد استقلال» و من جواب دادم «اینجا خانه من است، از وقتی یک بچه ۱۶ سال بودم در استقلال حضور داشتم و حتما این کار را انجام می‌دهم و آمدم و سفید امضا کردم.»

شاهرخ بیانی: من یک فصل بیشتر در پرسپولیس نبودم/ علی پروین هم می‌دانست من یک استقلالی متعصب هستم

به گزارش دیده بان ایران؛ شاهرخ بیانی از بازیکنان محبوب استقلال در دهه ۶۰ بود. بازیکنی که وقتی وارد ورزشگاه می شد، مورد تشویق یکپارچه هواداران قرار می گرفت. بیانی به دلیل برخی مسائل اما در مقطعی از استقلال جدا شد و به پرسپولیس رفت. این جدایی اگرچه مدت زیادی طول نکشید اما شاهرخ بیانی را در صدر خبرهای حاشیه ای قرار داده بود. بخش هایی از مصاحبه بیانی را در این زمینه می خوانید:

اولین باری که برای استقلال بازی کردید را به خاطر دارید؟

مگر می‌شود آن روز به یاد ماندنی و بزرگ را فراموش کنم؟! ۱۷ سال بیشتر نداشتم، در جام تخت جمشید مقابل رستاخیز بازی کردیم و یک بر صفر برنده شدیم، تنها گل ما را رضا نعلچگر به ثمر رساند.

اولین دربی را چطور؟

من اولین دربی را در ۱۶ سالگی تجربه کردم اما فرصت حضور در میدان برایم فراهم نشد. آن مسابقه را استقلال با پیروزی سه بر صفر پشت سر گذاشت.

در کدام دربی اولین فرصت حضور در میدان را پیدا کردید؟

در دربی جنجالی سال ۱۳۵۸!

همان مسابقه‌ای که به مناسبت یادبود مرحوم علی دانایی‌فرد برگزار شد و نیمه‌کاره به پایان رسید؟

بله، فکر می‌کنم دقیقه ۷۵ بود که تماشاگران پرسپولیس وارد زمین شدند و بازی نیمه کاره به پایان رسید. ما سریع به رختکن رفتیم.

به نظر خودتان دربی باز بودید؟

خیلی.

درباره رفتن شما به پرسپولیس زیاد حرف زده شده است. اینکه به خاطر اختلاف با یک بازیکن استقلال و مدیر تیم و البته وعده و وعیدهای علی پروین به پرسپولیس رفتید. نمی‌خواهیم ماجرای قرمزپوش شدن خود را برایمان تعریف کنید چرا که در تمام این سالها بارها و بارها حرف زده‌اید بلکه این بار می‌خواهیم بپرسیم وقتی در آن بازی می‌خواستید به زمین بروید چه حسی داشتید، ناراحت بودید از اینکه باید جلوی تیم محبوبتان بازی کنید یا فقط به انتقام فکر می‌کردید، لطفا حقیقت را بگویید.

من فقط می‌خواستم از دو نفر انتقام بگیرم. از آن بازیکنی که باعث شد استقلال را ترک کنم و از مدیری که گفت استقلال به وجود تو نیاز ندارد. وقتی قصد ورود به زمین را داشتم هواداران استقلال مرا تشویق کردند، انتظار چنین برخوردی را از آنها نداشتم، آنها فریاد می‌زدند «شاهرخ بیا اینجا»؛ دسته گلی در دست داشتم و به سمت آنها پرتاپ کردم. شاید جالب باشد بدانید که در روزهای قبل از بازی با هیچ‌کس حرف نمی‌زدم، همه می‌دانستند من استقلالی هستم، من بازیکن پرسپولیس بودم اما علی پروین می‌دانست هنوز استقلالی دو آتیشه هستم. ناصر محمدخانی که از تیم نوجوانان با من بزرگ شده بود این موضوع را می‌دانست. محمد پنجعلی و حمید درخشان نیز همین طور! هواداران استقلال نیز می‌دانستند این جدایی موقتی بوده و علت آن چیست و اینکه شاهرخ بیانی دوباره بر می‌گردد.

دو سال بعد به استقلال بازگشتید.

من یک فصل بیشتر در پرسپولیس نبودم، به قولشان عمل نکردند و به قطر رفتم. آنهایی که زمینه‌ جدایی مرا از استقلال فراهم کردند رفته بودند. یک روز که از قطر به ایران آمده بودم منصورخان پورحیدری جویای شرایط من شد و گفت «اگر دوست داری برگرد استقلال» و من جواب دادم «اینجا خانه من است، از وقتی یک بچه ۱۶ سال بودم در استقلال حضور داشتم و حتما این کار را انجام می‌دهم و آمدم و سفید امضا کردم.»

 
منبع: ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر