کد خبر: 129306
A

توضیحات مدیرکل اداره ورزش و جوانان خراسان رضوی درباره دلایل ایجاد ممنوعیت و برخورد با زنان در ورزشگاه امام رضا : مشهد پایگاه فرهنگی جهان اسلام و تشیع است/ ما مجری دستورات تهران بودیم، در آخرین لحظه‌ها قرار شد به این شکل برگزار شود

مدیرکل اداره ورزش و جوانان خراسان رضوی توضیحاتی را در خصوص عدم حضور زنان در بازی ایران و لبنان ارائه کرد. وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مشهد به عنوان پایگاه فرهنگی جهان اسلام و تشیع است، بنابراین بعضی از مسائل باید از قبل پیش‌بینی می‌شد. او گفت: ما مجری تصمیماتی بودیم که از تهران گرفته شد. ما و شورای تامین استان همه گوش به فرمان و مجری دستوراتی بودیم که از تهران آمد، در آخرین لحظه‌ها قرار شد به این شکل برگزار شود

توضیحات مدیرکل اداره ورزش و جوانان خراسان رضوی درباره دلایل ایجاد ممنوعیت و برخورد با زنان در ورزشگاه امام رضا : مشهد پایگاه فرهنگی جهان اسلام و تشیع است/  ما مجری دستورات تهران بودیم، در آخرین لحظه‌ها قرار شد به این شکل برگزار شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  علی اکبر هاشمی جواهری پس از پایان بازی ایران مقابل لبنان در خصوص عدم حضور بانوان در ورزشگاه امام رضا(ع) برای تماشای این بازی اظهار داشت: خیلی خوشحالم از اینکه بالاخره یک اتفاق بسیار خوب در استان ما رخ داد و خدا را‌‌‌‌‌‌‌‌ شکر به مذاق فوتبال‌دوستان هم خوش آمد چون با برد همراه بود و صعود مقتدرانه تیم ملی جمهوری اسلامی ایران در مشهد رقم خورد.

وی افزود: همانطور که مستحضرید در این گونه مسابقات برای تعداد حضور تماشاگر و بقیه مسائل از تهران هماهنگ می‌شود. علیرغم اینکه اخبار مختلفی در رابطه با حضور تماشاگران و یا بدون حضور تماشاگران یا تعداد حاضران در ورزشگاه و مسائل مختلف منتشر شد، ما مجری تصمیماتی بودیم که از تهران گرفته شد. ما و شورای تامین استان همه گوش به فرمان و مجری دستوراتی بودیم که از تهران آمد، در آخرین لحظه‌ها قرار شد به این شکل برگزار شود. بیرون از ورزشگاه مقداری تجمعات بود که اگر می بود شاید به این خوبی برگزار نمی‌‌شد. در مجموع استان خراسان اگرچه نمره بالایی نمی‌گیرد اما نمره قبولی می‌گیرد. قرار بود تا شنبه بدون حضور تماشاچی بازی برگزار شود؛ یعنی تمام این مقدمات از ساعت ۸ شب شنبه رقم خورد و ستاد کرونا به ما اجازه داد با حضور تماشاگر باشد.

هاشمی جواهری گفت: اول به ما گفتند حدود ۵ هزار نفر، بعد ۸ هزار نفر و بعد ۵۰ درصد ظرفیت ورزشگاه اعلام شد. به جای اینکه به حواشی بپردازیم باید فکرمان را‌‌‌‌‌‌‌‌ به این معطوف کنیم که تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران صعود مقتدرانه‌ای به جام جهانی داشت. شاید این مسأله کمتر رقم خورده، سال‌های پیش و دوره‌های قبل با اما و اگر روبرو بود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مشهد به عنوان پایگاه فرهنگی جهان اسلام و تشیع است، بنابراین بعضی از مسائل باید از قبل پیش‌بینی می‌شد. ان‌شاءالله در رویدادهای بعدی می‌دانم که وزارت ورزش برنامه‌هایی دارد در همین استادیوم شرایطی فراهم کند که بازی‌های بین‌المللی بهتر از امروز برگزار شود. آنجا احتمالا ما با آماده‌سازی زیرساخت‌ها حضور تمامی اقشار را‌‌‌‌‌‌‌‌ داریم. شاید زمان کم باعث شد این اتفاق بیفتد.

رئیس اداره ورزش و جوانان خراسان رضوی در مورد اینکه بلیت‌فروشی بانوان انجام شده و آیا مشکل از تهران بوده و یا خراسان رضوی، اظهار داشت: همان طور که گفتم کلا هدایت اتفاقات این بازی با تهران بود. صرفا بحث حضور بانوان را‌‌‌‌‌‌‌‌ نمی‌گویم، تمام اتفاقاتی که در این بازی رقم خورد را‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌گویم. ما استادیوم را‌‌‌‌‌‌‌‌ در اختیارشان گذاشتیم، تاج فیروز، مجموعه آستان قدس و نیروی انتظامی همکاری بسیار خوبی داشتند. خیلی خوشحالیم که هیچ اتفاق خاصی رقم نخورد. حدود ۱۳۰ هزار نفر برای خرید بلیت پشت خط بودند. اگر بلیت فروشی آزاد بود احتمالا ۱۳۰ هزار نفر دوست داشتند در این مسابقه حاضر شوند. بنابراین با توجه به این تعداد متقاضی بعضی مسائل رخ می‌دهد، ولی در مجموع فکر می‌کنم مشهد نمره قبولی گرفت. ایده‌آل نبود، ان‌شاءالله تجربه‌ای برای دوره‌های بعد باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر