کد خبر: 130901
A

علی علیپور: امیدوارم به زودی دوباره زوج مهدی طارمی شوم

علی علیپور مهاجم سابق پرسپولیس و فعلی ماریتیمو می‌گوید: در فوتبال هرگز نمی‌توان گفت هرگز! من و مهدی طارمی چشم بسته همدیگر را پیدا می‌کردیم و دوران خوبی داشتیم. امیدوارم این اتفاق به زودی بیفتد و باز بتوانیم کنار هم بازی کنیم و لذت ببریم.

علی علیپور: امیدوارم به زودی دوباره زوج مهدی طارمی شوم

به گزارش دیده بان ایران؛ مهاجم سابق پرسپولیس در دیدار تیمش مقابل سانتاکلارا نمایش فوق العاده‌ای داشت و ستاره تیمش ماریتیمو لقب گرفت. در چارچوب هفته سی و یکم لیگ پرتغال، ماریتیمو به مصاف سانتاکلارا رفت و به تساوی ۲ بر ۲ رسید.

در این مسابقه علی علیپور ۹۰ دقیقه در ترکیب ماریتیمو حضور داشت و توانست گل اول تیمش را به ثمر ثمررساند. ماریتیمو ابتدا با ۲ گل از حریف عقب افتاد ولی توانست با ضربه سر شیرجه ای علی علیپور (دقیقه ۶۴) و وینک (دقیقه۸۵) دروازه حریف را باز کرده و بازی را به تساوی بکشاند. او با زدن این گل در لیگ پرتغال و تیم ماریتیمو ۸ گله شد در حالی که زمزمه‌هایی مبنی بر پیشنهاد پرسپولیس و بازگشت احتمالی‌اش به این تیم به گوش می‌رسد.

علی علیپور چندی پیش پیشنهاد تمدید قراردادش با ماریتیمو را رد کرد تا با خشم باشگاه و سرمربی این تیم روبرو شود. او پس از درخشش اولیه در این تیم، چند هفته متوالی نیمکت‌نشین شده و دقایق کمی بازی کرد تا راضی به تمدید قراردادش شود اما هنوز زیر بار نرفته است.

فرصتی دست داد تا با علی علیپور در خصوص گلزنی به سانتاکلارا، بازگشت به پرسپولیس و عدم تمدید قرارداد با ماریتیمو گفت‌وگو کنیم.

تبریک می‌گوییم گل زیبایی با سر زدی و کمک کردی ماریتیمو مقابل سانتاکلارا بازنده نباشد؟

چند هفته ای می‌شد که کمتر به من بازی می‌رسد و به نوعی تشنه بازی و مسابقه بودم. خدا هم کمک کرد تا توانستم هشتمین گل خودم برای ماریتیمو در فصل جاری را به ثمر برسانم.

شنیدیم دلیل اصلی نیمکت‌نشینی تو در ماریتیمو عدم تمدید قراردادت است. ظاهرا زیر بار پیشنهاد تمدید باشگاه نرفتی و حالا نیمکت‌نشین شدی. این موضوع درست است؟

پیشنهاد تمدید قرارداد ماریتیمو خبر درستی است اما در حال حاضر تمام تمرکزم به بازی‌های پیش روست. من به نظر اغلب کارشناسان و رسانه‌های پرتغالی عملکرد خوبی در تیم داشتم اما ناگهان نیمکت‌نشین شدم. البته در فوتبال حرفه ای یاد گرفتم که فقط و فقط تمرین کنم و به این مسائل فکر نمی‌کنم.

 اگر اشتباه نکنیم پس از مهدی طارمی شماره ۹ پورتو، این فصل بیشترین گل را در میان لژیونرهای ایرانی در پرتغال و اروپا زدی؟

دقیق نمی‌دانم ولی فکر می‌کنم حرف شما درست باشد. از روزی که به لیگ پرتغال آمدم اهداف بزرگی در سر داشتم و این فصل هم خیلی خوب پیش می‌رفت اما...

 اما چی؟

 بگذریم! گفتم که در فوتبال حرفه‌ای فقط و فقط باید خوب تمرین کرد.

 وظیفه یک شماره ۹ چیست؟

شماره ۹ در دنیای فوتبال معمولا مهاجم نوک است. وظیفه یک مهاجم نوک در فوتبال مدرن فقط گلزنی نیست و باید بتواند خیلی خوب پرس کند و مدافعان حریف را تحت فشار قرار دهد.

 بهترین شماره ۹ حال حاضر دنیا چه کسی است؟

 آمارو ارقام و نمایش‌های اخیر کریم بنزما در رئال مادرید می‌گوید او بهترین مهاجم نوک اروپا و دنیاست.

پس از جدایی کریستیانو رونالدو از رئال مادرید به نظر می‌رسد کریم بنزما خیلی آزادتر شده و همه توپ‌ها در این تیم به او ختم می‌شود؟

 دقیقا همین طور است. در زمان حضور رونالدو در رئال مادرید همه باید در فاز تهاجمی‌و خط حمله به او پاس می‌دادند تا گل بزند هرچند کریم بنزما هم گل می‌زند اما به اندازه امروز آزاد نبود. حالا او در قواره جدیدی ظاهر شده و تبدیل به ستاره اول رئال مادرید شده است.

پرسپولیس هنوز به من پیشنهاد نداده است/ امیدوارم به زودی دوباره زوج مهدی طارمی شوم/ مهاجم مد نظر آقا یحیی واقعا گلزن و جنگنده است

 یک زمانی هم تو و مهدی طارمی زوج مخوفی در خط حمله پرسپولیس ساخته بودید. حالا هر دو شماره ۹ می‌پوشید؛ یکی در پورتو و دیگری در ماریتیمو.

 مهدی (طارمی) بهترین دوست فوتبالی من است. خودش می‌داند چقدر دوستش دارم و از دیدن گل‌ها و موفقیتش خوشحال می‌شوم. مهدی هم یک شماره ۹ کامل است که هم خوب گل می‌زند، هم پاس گل می‌دهد و خیلی هم خوب می‌دود و پرس می‌کند.

 فکر می‌کنی آن زوج مخوف خط حمله پرسپولیس دوباره در تیمی دیگر شکل بگیرد؟

 در فوتبال هرگز نمی‌توان گفت هرگز! من و مهدی طارمی چشم بسته همدیگر را پیدا می‌کردیم و دوران خوبی داشتیم. امیدوارم این اتفاق به زودی بیفتد و باز بتوانیم کنار هم بازی کنیم و لذت ببریم.

 در تیم ملی فوتبال ایران؟

 من تلاشم را می‌کنم. کار دیگری از دست یک بازیکن برنمی‌آید و سعی می‌کنم خودم را به سرمربی تیم ملی تحمیل کنم. در زندگی به هر چیزی رسیدم با سختی و زحمت فراوان بوده و ناامیدی جایی در قاموس من ندارد.

 بی تعارف چقدر به تیم ملی فکر می‌کنی؟ تو زمان کارلوس کی‌روش حداقل به تیم ملی دعوت می‌شدی و خط می‌خوردی اما دراگان اسکوچیچ اصلا تو را در لیست خودش قرار نمی‌دهد. در این رابطه صحبتی نداری؟

 کسی با حرف زدن به تیم ملی دعوت نمی‌شود. چه آن زمان و چه الان من فقط تلاش کردم با عملکرد خودم در زمین فوتبال به تیم ملی دعوت شوم. تیم ملی جای بهترین‌هاست و باید سعی کنی از همه جهت بهترین باشی.

 بسیار خوب، این روزها صحبت‌های زیادی در خصوص بازگشت تو به ایران و تیم پرسپولیس شنیده می‌شود. نظر خودت چیست؟

 باشگاه پرسپولیس هیچ صحبتی با من نداشته است. به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای تا زمانی که پیشنهاد رسمی نداشته باشید نمی‌توانید در مورد آن صحبت کنید.

پرسپولیس هنوز به من پیشنهاد نداده است/ امیدوارم به زودی دوباره زوج مهدی طارمی شوم/ مهاجم مد نظر آقا یحیی واقعا گلزن و جنگنده است

 البته پرسپولیس تیم سابق توست و هواداران و پیشکسوتان زیادی از بازگشت تو استقبال کرده اند.

 خاک پای پیشکسوتان و هواداران پرسپولیس هستم. تا به امروز هیچ افتخاری برای من در زندگی ورزشی بالاتر از پوشیدن پیراهن قرمز رنگ پرسپولیس نبوده است اما درحال حاضر صحبتی نداشتیم و من هم بازیکن ماریتیمو هستم.

 نظری درباره خط حمله پرسپولیس در حال حاضر نداری؟ خیلی‌ها معتقدند مهاجمان پرسپولیس به اندازه کافی گل نزده اند؟

 من نمی‌توانم و نباید درباره مهاجمان پرسپولیس یا خط حمله این تیم حرف بزنم. کارشناسان باید صحبت کنند و من چنین اجازه‌ای به خودم نمی‌دهم. با این حال از ته دل آرزو می‌کنم مهاجمان و همه بازیکنان پرسپولیس در ۶ بازی آینده بهترین عملکرد را داشته و با گلزنی و نمایش خوب به تیم کمک کنند برای ششمین فصل متوالی قهرمان لیگ برتر شوند.

 سخت نیست؟

 کاری آسانی نیست اما پرسپولیس ثابت کرده است تیمی نیست که راحت تسلیم شود و تا سوت پایان لیگ برای قهرمانی خواهد جنگید.

شنیدیم مربیان پرسپولیس روی زوج تو و پیمان بابایی مهاجم تراکتور حساب زیادی برای فصل آینده باز کرده اند. پیمان بابایی را می‌شناسی؟

 معلوم است که می‌شناسم. در مورد خودم حرف‌هایم را به شما زدم اما پیمان بابایی تا جایی که بازی‌هایش را دیدم مهاجم خوب، گلزن و جنگنده‌ای است. به هر حال امیدوارم آقا یحیی که مربی خودم بوده و اولین بار خودش مرا در نساجی مازندران در بازی‌های رسمی‌ به میدان فرستاد بتواند به همراه پرسپولیس موفق باشد. پرسپولیس هوادار میلیونی دارد و پرچم آن باید همیشه بالا بالاها باشد.

 سئوالات ما به پایان رسید و امیدواریم بتوانی در فصل جاری تعداد گل‌های خودت را در لیگ پرتغال دو رقمی‌کنی.

ممنونم از شما! این هم یکی از اهداف کوتاه مدت خودم است. امیدوارم بتوانم اول بازیکن مفیدی برای ماریتیمو باشم و بعد تعداد گل‌هایم را به قول شما دو رقمی‌کنم.

 

منبع: خبرورزشی


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر