کد خبر: 131155
A

ایران، سومین تیم مسن جام‌جهانی ۲۰۲۲ است

تیم ملی فوتبال ایران با آخرین ترکیب خود در پنجره‌ بازی‌های ملی که به مصاف کره‌جنوبی و لبنان رفت، دارای میانگین سنی ۲۷.۸ سال بوده و بعد از پرتغال (۲۸ سال) و ژاپن (۲۷.۹ سال) در رتبه سوم مسن‌ترین تیم‌های حاضر در جام جهانی قرار دارد. تیم‌های اروگوئه، برزیل و تونس دیگر تیم‌های بعد از ایران هستند

ایران، سومین تیم مسن جام‌جهانی ۲۰۲۲ است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تیم ملی فوتبال ایران یکی از ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است که طبق آمارهای فعلی، از مسن‌ترین تیم‌های جام جهانی به شمار می‌رود.

تیم تحت هدایت دراگان اسکوچیچ با وجود تغییر نسل از سال ۲۰۱۴ به این سمت، رفته رفته صاحب بازیکنانی با بازیکنانی در محدوده سنی ۲۸ تا ۳۳ سال شده که شاید بعد از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از تیم ملی خداحافظی کنند. البته از جام جهانی روسیه تا قطر، بازیکنانی مانند مسعود شجاعی، اشکان دژاگه، امید ابراهیمی، رضا قوچان‌نژاد و پژمان منتظری از تیم ملی خداحافظی کرده‌اند اما با این همه همچنان ایران جزو مسن‌ترین تیم‌های این مسابقات است.

تیم ملی فوتبال ایران با آخرین ترکیب خود در پنجره‌ بازی‌های ملی که به مصاف کره‌جنوبی و لبنان رفت، دارای میانگین سنی ۲۷.۸ سال بوده و بعد از پرتغال (۲۸ سال) و ژاپن (۲۷.۹ سال) در رتبه سوم مسن‌ترین تیم‌های حاضر در جام جهانی قرار دارد. تیم‌های اروگوئه، برزیل و تونس دیگر تیم‌های بعد از ایران هستند. البته هنوز تکلیف صعود سه تیم به جام جهانی قطر مشخص نشده است.

اما جوان‌ترین تیم حاضر در این رقابت‌ها، از قاره آمریکاست. مکزیک با میانگین سنی ۲۲.۷ سال و آمریکا (رقیب مستقیم ایران) با میانگین سنی ۲۳.۸ سال در رتبه اول و دوم هستند. غنا، اسپانیا، اکوادور و انگلیس دیگر تیم‌های جوانی هستند که با میانگین سنی ۲۵ سال در جام جهانی شرکت خواهند کرد.

جوانی تیم‌ها و بازیکنان حاضر در این مسابقات از این جهت حائز اهمیت است که بازی‌ها با سرعت و فشردگی بالایی برگزار می‌شود و بازیکنان با میانگین سنی بالای ۳۰ سال بیش‌تر در معرض خستگی، تحلیل رفتن انرژی و مصدومیت هستند.

در حالی در شرایط فعلی میانگین سنی تیم ملی ایران عدد ۲۷.۸ سال را نشان می‌دهد که تا هفت ماه آینده ایران قطعا در محدوده سنی ۲۸ سال قرار خواهد داشت. هم‌چنین این میانگین سنی در شرایطی به دست آمده که مهدی طارمی با ۲۹ سال غایب بود و به جای او حسین‌زاده ۲۱ ساله به تیم ملی دعوت شده بود تا ایران فعلا مسن‌ترین تیم جام جهانی نشود!

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر