کد خبر: 13130
A
عواقب دستور ترامپ

بسکتبالیست‌های آمریکایی دانشگاه آزاد در دبی گرفتار شدند

۲ بازیکن آمریکایی تیم بسکتبال دانشگاه آزاد که برای گذراندن تعطیلات به امارات رفته بودند در هنگام برگشت در دبی با مرزهای بسته ایران مواجه شدند.

 بسکتبالیست‌های آمریکایی دانشگاه آزاد در دبی گرفتار شدند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، عواقب دستور رئیس جمهور آمریکا مبنی بر بستن مرزهای این کشور به روی 7 کشور بزرگ مسلمان، برای نخستین بار گریبان دو بسکتبالیست دانشگاه آزاد را گرفت.  

جوزف جونز و جی‌پی پرینس که برای گذراندن تعطیلات به امارات رفته بودند در هنگام برگشت در دبی با مرزهای بسته ایران مواجه شدند.

اریک فلیشر، مدیر برنامه‌های این 2 بازیکن به واشنگتن پست می‌گوید: آنها همچنان در دبی منتظر هستند تا ببینند آیا شرایط برای بازگشت آنها به ایران مهیا می‌شود یا خیر. البته در حال حاضر بعید است که تغییری حاصل شود. به نظر من این 2 بازیکن باید خود را آماده کنند تا در روزهای آینده به آمریکا برگردند.

جونز 30 ساله، سابقه بازی در دانشگاه تگزاس را دارد و پرینس 29 ساله  برای دانشگاه‌های تنسی و آریزونا بازی کرده است.

فلیشر گفته که با مقامات مسئول ایرانی در تماس است تا شاید مشکل بازیکنانش برای ورود به ایران حل شود: ما منتظر روشن شدن وضعیت خود از طرف ایران هستیم ولی بعید است اجازه ورود ما صادر شود.  از طرفی همه وسایل این بازیکنان در ایران است و آنها حتی نمی‌توانند برای جمع کردن آنها به ایران برگردند.

او گفت: مشکل دیگر ما این است که اگر این بازیکنان به صورت قانونی، قرارداد خود را به پایان نبرند، نمی‌توانند با سایر تیم‌ها وارد مذاکره شوند.

فلیشر ادامه داد: بازیکنان من، تجربه خوبی از حضور در ایران دارند و هیچ مشکلی در تهران نداشتند. مردم ایران نیز رفتار بسیار مناسبی با آنها داشتند.

دونالد ترامپ، هفته گذشته دستور منع ورود شهروندان کشورهای ایران، عراق، سودان، سومالی، سوریه، لیبی و یمن را  به آمریکا به مدت 90 روز صادر کرد. در حال حاضر 13 بازیکن آمریکایی در لیگ برتر ایران بازی می‌کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر