کد خبر: 13156
A

۱۶ سال زحمت یک ورزشکار حرفه‎ای ایران با قانون ترامپ از بین می‎رود؟

با قانون جدید ترامپ ورزشکارحرفه‎ای فیزیک ایران با مشکل بزرگی روبه‎رو می‎شود.


۱۶ سال زحمت یک ورزشکار حرفه‎ای ایران با قانون ترامپ از بین می‎رود؟

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، بنیامین جهرمی نخستین ورزشکار حرفه‎ای فیزیک (یکی از زیر شاخه‎های فدراسیون پرورش اندام و بدنسازی) ایران است که این روزها خود را برای حضور در رقابت‎ آرنولد کلاسیک آماده می‎کند. در این مسابقه که یکی از بالاترین رویدادهای بدنسازی دنیا است، 35 حرفه‎ای فیزیک دنیا با یکدیگر رقابت می‎کنند.

با توجه به اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قانونی مبنی بر توقف صدور هر گونه ویزا برای شهروندان ایران و چند کشور دیگر به مدت 90 روز صادر کرد است، حالا حضور این ورزشکار حرفه‎‎ای کشورمان برای حضور در مسابقاتی که بیش از یکسال برای حضور در آن تمرین کرده، در هاله‎ای از ابهام قرار گرفته است.

در همین خصوص بنیامین جهرمی، گفت: هم اکنون در آمریکا حضور دارم و به شدت مشغول تمرین برای شرکت در مسابقات فیزیک حرفه‎ای‎های آرنولد کلاسیک هستم. متاسفانه هفته دیگه تاریخ ویزای حضورم در آمریکا تمام می‎شود و من باید این روادید را تمدید کنم که با توجه به قانون جدید رئیس جمهور آمریکا، این امر برایم محقق نخواهد شد و نمی‎توانم در این رقابت مهم شرکت کنم.

وی ادامه داد: اگر به ایران برگردم، دیگر برایم روادیدی صادر نخواهد شد و اگر هم بماند چون ویزا ندارم حضورم غیر قانونی است و با مشکلات زیادی روبه‎رو می‎شوم. 16 سال است که برای حضور در این رقابت تلاش می‎کنم و عمرم را پای این کار گذاشته‎ام. به عنوان ورزشکاری که 16 سال زحمت کشیده تا به بالاترین سطح ورزش دنیا برسد، خیلی سخت خواهد بود که تنها چند روز مانده به آغاز مسابقات، با این مشکل روبه‎رو شود و نتوانم مسابقه بدهم.

ورزشکار حرفه‎ای فیزیک ایران افزود: ما نه آمریکا را دوست داریم و نه تمایلی به زندگی در این کشور داریم؛ فقط به دنبال حضور در این مسابقات هستم. رقابتی که فقط در این کشور برگزار می‎شود و جای دیگری نیست. متاسفم شخص اول مملکتی که ادعای فرهنگ و انسانیت را دارد و دائما دم از حقوق بشر می‎زنند، اینگونه نژاد پرستانه با مسائل برخورد می‎کند. امروز او با یک قانون مسخره و خنده دار باعث از بین رفتن یک عمر تلاشم شده است.

وی تاکید کرد:‌ متاسفم که قدرت دنیا درست آدمی افتاده است که با ندانم کاری و فکرهای مسخره و تصمیمات آنی با زندگی خیلی از افراد بازی می‎کند. بسیاری از مردمی که در اینجا زندگی می‎کنند، با مشکلات بزرگی روبه‎رو شده‎اند.

منبع: تسنیم

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر