کد خبر: 132139
A

یکتا جمالی: در طول مسابقات یک نفر مراقب من بود تا فرار نکنم

عضو سابق تیم ملی وزنه بردای کشورمان می گوید: ر تمام طول این سفر یک نفر از سوی فدراسیون وزنه‌برداری مامور مراقبت از من بود تا فرار نکنم. اما یک روز وقتی که او خواب مانده بود و من برای صرف صبحانه به رستوران هتل رفته بودم به بهانه اینکه باید با خانواده‌ام صحبت کنم به مربی‌ام گفتم باید به محوطه بیرون از هتل بروم که از همین فرصت استفاده کرده و سریع سوار ماشینی که هماهنگ شده بود شدم. بعد از آن هم با توجه به هماهنگی‌هایی که انجام داده بودم راهی آلمان شدم.

یکتا جمالی: در طول مسابقات یک نفر مراقب من بود تا فرار نکنم

به گزارش دیده بان ایران؛ هفته قبل بود که بعد از کسب مدال تاریخساز یکتا جمالی در رقابت‌های وزنه‌برداری جوانان جهان به یکباره اعلام شد او هتل تیم ملی ایران را ترک کرده و خبری از او در دسترس نیست. اتفاقی که به یک ماجرای خبرساز در ورزش ایران تبدیل شد و حواشی زیادی به دنبال داشت.

بعد از این اتفاق گمانه‌زنی‌هایی در خصوص پناهندگی او مطرح شد و بعد از گذشت چند روز مشخص شد که او به کشور آلمان پناهنده شده است. این ادعایی بود که یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان مطرح کرد. ادعایی که امروز مشخص شد درست بوده است و این وزنه‌بردار در مصاحبه با همین شبکه از دلایل پناهندگی‌اش به آلمان گفت.

جمالی در این مصاحبه می‌گوید به دلیل شرایط سختی که در ایران داشته تصمیم گرفته تا به آلمان مهاجرت کند. او می‌گوید امکانات در تیم ملی وزنه‌برداری بانوان ایرانی به قدر کم بود که ما مجبور می‌شدیم از خانه برای اردوهای خود غذا بیاوریم. این در حالی است که افتخارات به دست آمده را مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری به نام خود می‌نوشتند. آنها مدعی بودند که شرایط فعلی زندگی خود را هم مدیون ما هستید!

جمالی البته به موضع حجاب هم اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات من برای ادامه این رشته حجاب بود و خب من می‌خواستم در شرایط دیگری برای ادامه زندگی‌ام برنامه ریزی کنم.

اما او در خصوص فرارش از هتل تیم ملی روایت عجیبی دارد. جمالی در این خصوص می‌گوید: در تمام طول این سفر یک نفر از سوی فدراسیون وزنه‌برداری مامور مراقبت از من بود تا فرار نکنم. اما یک روز وقتی که او خواب مانده بود و من برای صرف صبحانه به رستوران هتل رفته بودم به بهانه اینکه باید با خانواده‌ام صحبت کنم به مربی‌ام گفتم باید به محوطه بیرون از هتل بروم که از همین فرصت استفاده کرده و سریع سوار ماشینی که هماهنگ شده بود شدم. بعد از آن هم با توجه به هماهنگی‌هایی که انجام داده بودم راهی آلمان شدم.

او در ادامه در خصوص خانواده اشت گفت: وابستگی بسیاری به آنها داشتم اما قول می‌دهم که در آلمان برای آنها افتخارآفرینی کنم و حتی در زندگی کمک حال‌شان باشم.

به این ترتیب با اظهارات جمالی پرونده ناپدید شدن او رسما بسته شد تا یکی دیگر از ورزشکاران ایران پناهنده شود. باید منتظر ماند و دید واکنش فدراسیون وزنه‌برداری ایران به این ادعاهای عضو سابق تیم ملی ایران چه خواهد بود.

 
منبع: خبرورزشی

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر