کد خبر: 132451
A

هیات فوتبال تبریز: پرسپولیس درخواست ادامه بازی را قبول نکرد / ترابی لوگوی پرسپولیس را بوسید باعث تحریک تماشاگران شد / شعار سیاسی در کار نبود

رئیس هیات فوتبال آذربایجان شرقی می‌گوید یک ربع تا ۲۰ دقیقه بعد از توقف بازی، داور مسابقه از پرسپولیسی‌ها درخواست کرد به بازی با تراکتور ادامه دهند اما تیم مهمان نپذیرفت.

هیات فوتبال تبریز: پرسپولیس درخواست ادامه بازی را قبول نکرد / ترابی لوگوی پرسپولیس را بوسید باعث تحریک تماشاگران شد / شعار سیاسی در کار نبود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رئیس هیات فوتبال آذربایجان شرقی می‌گوید یک ربع تا ۲۰ دقیقه بعد از توقف بازی، داور مسابقه از پرسپولیسی‌ها درخواست کرد به بازی با تراکتور ادامه دهند اما تیم مهمان نپذیرفت

جواد ششگلانی درباره اظهارات ناظر داوری و ناظر بازی دیدار پرسپولیس و تراکتور مبنی بر اینکه داور درخواستی به تیم پرسپولیس برای بازگشت مجدد به زمین نداده است، گفت: بعد از بازی جلسه کوتاهی برگزار شد و بنا بود که بازی ادامه پیدا کند اما پرسپولیس برای ادامه بازی آماده نشد. داور هم گزارش این اتفاق را تهیه کرده است و بقیه مسائل هم از تلویزیون قابل مشاهده بود. من تعجب می‌کنم که اصفهانیان و سلیمانی (ناظر داوری و بازی) چند مسئله‌ای را بیان کرده‌اند.

وی با بیان اینکه پانزده دقیقه بعد از توقف بازی، داور درخواست ادامه برگزاری مسابقه را کرد، گفت: حرف داور این بود که بازی ادامه یابد و در همین رابطه هم درخواست کرد که با آن‌ها مذاکره و پرسپولیس را راضی کنند اما پرسپولیسی‌ها نپذیرفتند. انصافا مسئولان اجرایی و دست اندرکاران مسابقه هم تلاش خود را کردند اما پرسپولیس نپذیرفت.

رئیس هیات فوتبال آذربایجان شرقی درباره اتفاقات این مسابقه، گفت: خوشبختانه تصاویر تلویزیون قطع نشده بود و همه اتفاقات این بازی را دیدند. فقط دو صحنه بود که بعد از بازی رخ داد. یک صحنه مربوط به درخواست داور برای حضور دو تیم در زمین بود و یک صحنه هم حرکت سعید آقایی و اخراج این بازیکن در مسیر تونل ورزشگاه بود.

ششگلانی درباره محرومیت موقت هوداران تراکتور از حضور در ورزشگاه در هفته بیست و نهم لیگ برتر مقابل فجرسپاسی به علت تکرار اتفاقات ناخوشایند در بازی‌های اخیر تراکتور گفت: تا این لحظه هیچ دستوری به ما ابلاغ نشده است. کمیته انضباطی هم تصمیمی نگرفته است.

او با بیان اینکه این اتفاقات در فوتبال اجتناب ناپذیر است، خاطرنشان کرد: هر کسی می‌داند که ممکن است این اتفاقات در ورزشگاه رخ دهد. معمولا بازی‌های پرسپولیس و تراکتور هم با حساسیت‌هایی همراه است. حتی در بازی دو تیم در تهران هم این اتفاقات رخ می‌دهد. مگر بازی دو تیم در تهران را فراموش کرده‌اید؟ متاسفانه‌ها حرکت‌ها و برخوردهایی شکل گرفت که منجر به این اتفاقات شد.

رئیس هیات فوتبال آذربایجان شرقی درباره ورود بیش از ظرفیت هواداران تراکتور به ورزشگاه در روز برگزاری مسابقه اظهار کرد: بالاخره همه می‌دانند که شمار تماشاگران بیش از ظرفیت ورزشگاه بود اما این مسئله به باشگاه ربطی ندارد. باشگاه فقط به اندازه ۳۰ درصد ظرفیت ورزشگاه بلیت‌فروشی کرده بود. این موضوع را باید از عوامل اجرایی جویا شد. باشگاه موظف بود ۳۰ درصد گنجایش ورزشگاه را پر کند و به وظیفه خود هم عمل کرد اما وقتی جماعتی به سمت ورزشگاه می‌آید، نیروی انتظامی باید کنترل کند. از طرفی هم وضعیت کرونایی در شرایطی نبود که جلوی این مسئله را بگیرند.

او ادامه داد: خیلی از تماشاگران بلیت نداشتند و چون راهی ورزشگاه شده بودند، توانستد روی سکوها حضور داشته باشند. نمی‌توانستند این همه جمعیت را برگردانند. هیچ کس راضی نبود که این اتفاقات رخ دهد. همه باید همراهی می‌کردند.

ششگلانی با اشاره به رفتار پرسپولیس‌ها در تهییچ هواداران گفت: یحیی‌گل‌محمدی محروم بود و مسئولان چقدر به او گفتند که به سمت سکوها نرود اما او به حرف کسی گوش نداد. عالیشاه حرکت زشتی را انجام داد. مهدی ترابی لوگوی پرسپولیس را رو به هواداران می‌بوسد، این مسائل تماشاگران را تحریک می‌کند. این اقدامات تحریک کننده بودند.

رئیس هیات فوتبال آذربایجان شرقی درباره اینکه کمیته انضباطی در قوانین خود آورده که اگر باشگاه در اعمال و رفتار تماشاگران تاثیرگذار باشد، عواقب آن متوجه تیم میزبان هم می‌شود، گفت: انصافا تیم میزبان مقصر نبود. باشگاه تمام تلاش خود را کرد که مشکلی پیش نیاید. اگر باشگاه عامل این اتفاقات باشد، کمیته انضباطی می‌تواند جریمه کند. باشگاه تمام همکاری و تلاش خود را کرد که بعضی از تماشاگرنماها این اتفاقات را پیش نیاورند. این مسئله به باشگاه ربطی ندارد.

وی درباره شایعه حضور برخی هواداران در ورزشگاه با انگیزه سیاسی یادآور شد: شعار سیاسی در کار نبود. من این مسئله را تایید نمی‌کنم. به هیچ وجه این مسئله وجود نداشت. فقط سه مورد هواداران را تحریک کرد. تعداد معدودی در نزدیکی نقطه کرنر نشسته بودند که در نیمه اول توسط مسئولان امنیتی و انتظامی کنترل و مدیریت شدند و در نیمه اول مشکل خاصی نبود. در سومین مورد، آقای عالیشاه در هنگام متوقف شدن بازی، حرکت زشتی را انجام داد که منجر به عصبانیت تماشاگران شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر