کد خبر: 13289
A

حضور 10 کاراته‌کا در بازی های کشورهای اسلامی

تیم ملی کاراته ایران با 10 ورزشکار در بازی های کشورهای اسلامی به مصاف رقبایش خواهد رفت.

حضور 10 کاراته‌کا در بازی های کشورهای اسلامی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی 2017 به میزبانی باکو آذربایجان برگزار می شود که مبارزات کاراته کاران در این دوره از مسابقات طی روزهای 13 و 14 اردیبهشت ماه 1396 انجام خواهد شد.

طبق مصوبه ستاد عالی بازی‎های کشورهای اسلامی که 15 دی‌ماه با حضور مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برگزار شده بود، مقرر شد که 137 ورزشکار از ایران در این مسابقات حضور پیدا کنند که سهم کاراته در این دوره از بازیها، 5 ورزشکار مرد و 5 ورزشکار زن است.

تیم ملی کاراته در سومین دوره بازی های کشورهای اسلامی که در پالم‌بانگ، اندونزی برگزار شد، در مجموع دو بخش مردان و زنان با کسب ۳مدال طلا، ۶ نقره و ۲ برنز به کار خود پایان داد.

مهسا افسانه، حمیده عباسعلی و ذبیح اله پورشیب طلا گرفتند، سعید حسنی پور، هامون درفشی پور، پگاه زنگنه، دلارام دوستی، کومیته تیمی زنان و کومیته تیمی مردان به مدال نقره دست یافتند و نسرین دوسنی و کاتای تیمی مردان صاحب مدال برنز شدند.

بغیر از کاراته، ورزشکاران رشته های ووشو، تنیس، جودو، ژیمناستیک، کشتی، بسکتبال، تکواندو، شنا، شیرجه و واترپلو، نابینایان و معلولین، وزنه‎برداری، تنیس روی میز، والیبال، تیراندازی، بوکس، دوومیدانی و ورزش زورخانه‎ای در کاروان ایران در چهارمین دوره بازیهای کشورهای اسلامی 2017 حضور خواهد داشت.

این تعداد ورزشکار، مصوبات دومین جلسه ستاد عالی بازی‌ها است اما تائید نهایی نشده و ممکن است در جلسه بعدی ستاد، رشته‌ها و یا تعداد ورزشکاران کم یا زیاد شود.  پاداش مدال‎های طلا، نقره و برنز به ترتیب 20، 12 و 8 سکه بهار آزادی است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر