کد خبر: 13329
A

پیرمرد قدرتمند ایرانی دو رکورد جدید در گینس ثبت کرد

رکوردار حرکت هاگ پای جهان گفت: با ۶۰ سال سن رکورد اسطوره‌های وزنه‌برداری جهان را بهبود بخشیدم.


پیرمرد قدرتمند ایرانی دو رکورد جدید در گینس ثبت کرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سیدموسی عباسی هاشمی  مقدم ظهر امروز سه‌شنبه موفق شد دو رکورد را به نام خود به ثبت برساند.

اولین رکورد وی که پیش از ظهر امروز متعلق به کوین فست کانادایی بود، این ورزشکار کانادایی پیش‌تر موفق شده بود وزنه 500 کیلوگرمی را به مدت یک دقیقه و 14 ثانیه بر روی شانه‌های خود نگه دارد که هاشمی مقدم این رکورد را به دو دقیقه ارتقا داد و نام خود را به عنوان رکورددار این حرکت به ثبت رساند.

هاشمی مقدم در دومین رکوردگیری خود به سراغ دستگاه هاگ ایستاده رفت و وزنه 750 کیلوگرمی را به مدت یک زمان و 31 ثانیه نگه داشت و رکورد این رشته که پیش‌تر به نام خودش بود را بهبود بخشید.

پس از پایان این رکوردگیری هاشمی مقدم در نشست خبری خود اظهار داشت: درسال 2013 در زمینه پرس پا  وزنه 1100 کیلو و 600 گرم را یک دقیقه و 59 ثانیه نگه داشتم. این در شرایطی بود که رونی کلمن قهرمان اسطوره‌ای جهان 1120 کیلوگرم را هشت بار پرس کرده بود اما من 14 بار این کار را کردم. در سال 2014 موفق شدم رکورد ورزشکار نامدار ایرلندی را در رشته هاگ پا شکسته و به نام خود کنم و امروز هم خداراشکر رکورد کوین فست کانادایی را بهبود بخشیدم و زمان بیشتری آن را نگه داشتم. در رکورد 750 کیلوگرم که برای خودم بود و آن را ارتقا دادم.

وی افزود: از 5 سال پیش تمرینات جدی خود را در رشته بدنسازی آغاز کردم هنگامی که تمرینات را پیگیری می‌کردم مربیانم می‌گفتند توان و فیزیک بدنی‌ام بسیار جالب است به همین دلیل به دنبال این رکورد شکنی‌ها رفتم.

این ورزشکار کشورمان گفت: تمام این مسائل در حالی است که از نظر سن و سال، به مراتب مسن‌تر از آنها هستم. کلمن در 37 سالگی و ورزشکار ایرلندی در 39 سالگی این رکوردها را به ثبت رساندند و من امروز 60 ساله هستم که چنین رکوردهایی را می‌زنم.

هاشمی مقدم گفت: رکوردهایی که من به ثبت رساندم با آن چیزی که کلمن به ثبت رسانده است کمی متفاوت است من با 80 کیلوگرم این وزنه را جابجا کردم اما رونی کلمن با بیش از 140 کیلو وزن آنها را تکان داد ضمن اینکه آن زمان که این ورزشکار‌ آمریکایی چنین رکوردهایی را ثبت می‌کرد می‌گفتند کشاله ران پایش به اندازه یک اسب تنومند است.

وی خاطرنشان کرد: دو رکوردی که امروز به ثبت رساندم را به بازماندگان شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو تقدیم می‌کنم.

در ادامه این نشست، رضایی مسئول کمیته ثبت رکورد فدراسیون ورزشهای همگانی که قرار است امورات ثبت رکوردهای هاشمی مقدم در گینس را انجام بدهد، گفت: گینس یک شرکت خصوصی است که ترین‌ها را ثبت می‌کند و کاری به سن و سال ندارد. روند ثبت رکورد به این صورت است یا داوران گینس باید در محل حضور داشته باشند و یا مستندات به صورتی که آنها خواستارش هستند به این شرکت ارائه شود. برای ثبت رکورد هاشمی مقدم یکی از شروط این بود که از لحاظ ثبت رکورد تا به انتهای آن فیلمبرداری شده و حتی یک ثانیه هم فیلم قطع نشود. این پروسه ثبت رکورد 40 روز زمان نیاز دارد و امیدوارم بدون مشکل این امر طی شود.
 
منبع: تسنیم
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر