کد خبر: 13439
A

واکنش دژاگه به قانون ضد ایرانی ترامپ

بازیکن ایرانی و جدید ولفسبورگ گفت: واقعا نمی‌توانم باور کنم این رفتار ترامپ چه معنایی دارد.

واکنش دژاگه به قانون ضد ایرانی ترامپ
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، اشکان  دژاگه که 2 روز قبل به تیم ولفسبورگ پیوست، در گفت‌وگویی با روزنامه دی‌ولت اظهارداشت:به جمع طراحان لباس و مد نرفته‌ام و همچنان فوتبالیست می‌مانم. به تن داشتن تی‌شرت ولفسبورگ یک حرکت هیجان‌انگیز بود که اعلام حضور شود. امیدوارم که مورد توجه هواداران واقع شده باشد.

متن این مصاحبه به شرح زیر است:
 
*آقای دژاگه، شما انتقال‌تان را به ولفسبورگ در اینستاگرام با تن داشتن تی‌شرت تیم که روی آن «اشه»‌حک شده بود، اعلام کردید.بگویید که به جمع طراحان مد پیوسته‌اید؟
(لبخند می‌زند)نه.نگران نباشید.من فوتبالیست می‌مانم. آن یک حرکت هیجان‌انگیز بود که اعلام حضور شود. امیدوارم که مورد توجه هواداران واقع شده باشد.اولین سری اعلان‌های بازگشتم، خیلی خوب بودند.چرا که همیشه ارتباطات خیلی تنگاتنگی با هواداران ولفسبورگ داشتم.از این جهت برایم مهم بود که کاری خاص انجام دهم.

*از خواسته هواداران، باشگاه می‌تواند خوب استفاده کند. صرف نظر از حضور در پله چهاردهم جدول، شایعاتی بین هواداران شنیده می‌شود. آیا به همین خاطر بود که شما را به تیم بازگرداندند؟
دژاگه:منظورتان این است که برای رضایت هواداران آمدم؟شاید ارتباط خوبم با هوداران، نقش کوچکی در این وضعیت داشته اما بازگشتم 99 درصد به خاطر مسائل فنی بود.مدیر ورزشی و سرمربی کاملا مشخص کردند مرا به خاطر توانمندی‌های فنی‌ام می‌خواستند.در اینجا 5 سال سراسر زیبا را سپری کردم و خیلی‌ چیزها را مثل قهرمانی، لیگ اروپا و لیگ قهرمانان و جنگ بر سر بقا را تجربه کردم.از این بابت واقعا خیلی خوش‌شانس بودم که دومرتبه به اینجا بازگشتم.همه چیز کاملا جور بود.خوشحالم که اعتماد و این فرصت را کسب می‌کنم.تا یکبار دیگر خودی نشان دهم.

*چه زمانی متوجه شدید که می‌توانید با بازگشت‌تان، یک کار ویژه‌‌ای انجام دهید؟
دقیقا از چند روز قبل.در پایان همه چیز به سرعت اتفاق افتاد.مدیر برنامه‌ام تماسی از طرف ولفسبورگ دریافت کرده بود. وقتی هم که مشخص شد خواسته باشگاه جدی است، فوری قول دادم. مجبور نبودم حتی یک ثانیه هم درنگ کنم. این باشگاه برای من بسیار با اهمیت بوده و در اعماق وجودم است. حضور در اینجا مثل این است که به خانه‌ام بازگشته‌ام.

*واقعا؟
بله. اینجا مثل خانه‌ام است.وقتی به اینجا آمدم، حس می‌کردم احساسی شبیه به کودک دارم.خیلی چیزها برای تجربه کردن اینجا وجود  داشت.به تن داشتن پیراهن تیم با لوگوی‌اش، در اولین تمرین به آدم حس پرشوری می‌دهد. جایی که خیلی از چهره‌های قدیمی را می‌توانی ببینی. البته یکسری هم در این میان جدید هستند.این دسته را در جلسات تمرینی بعدی بهتر آشنا می‌شوم.

 *جای فلیکس ماگات واقعا خالی نیست؟
 (می‌خندد) چه زمان‌های قشنگی با او داشتیم که البته به شکلی زیبا، سخت بود.اما اطمینان دارم که والرین اسماعیل، مربی عالی است که به ما کمک می‌کند سخت کار کنیم.به او، تیم و هواداران دوست دارم نشان دهم می‌توام به تیم کمک کنم.

*با توجه به وضعیت تیم که درگیر خطر سقوط به دسته دوم است، ولفسبورگ به کمک نیاز دارد.چطور می‌توانید مانع تحقق چنین سقوطی شوید؟
جدی بگویم از موقعی که سال 2012 تیم را ترک کردم، وضعیتش را جدی دنبال می‌کنم.آخر هر هفته بازی‌هایش را دیدم که چطور ولفسبورگ بازی کرده است. واقعیت این است که اکنون در وضعیتی سخت است.اما من صد در صد اطمینان دارم که ما می‌توانیم تیم را از پایین جدول بالا بیاوریم.اگر در اولین جلسه تمرین بودید، می‌دیدید چه فوتبالیست‌های خارق‌العاده‌ای آنجا حضور داشتند.حالا من هم بخشی از این تیم هستم و مسئولیت خواهم پذیرفت.می‌خواهیم تا جایی که ولفسبورگ به آن تعلق دارد، بالا بیاییم.

*مثلا تا کجا؟
دژاگه:در هر حال جایی که خیلی بالاتر از پله کنونی باشد.

*فکر می‌کنید ولفسبورگ هنوز هم باشگاهی درجه یک است؟
بله بی‌تردید.فقط کافیست اینجا همه اطراف را نگاه کنند.وقتی سال 2007 به اینجا آمدم، ولفسبورگ تیمی برجسته نبود.بیشتر یک نامزد سقوط بود.دوستانم وقتی شنیدند از هرتابرلین به اینجا آمدند تعجب  می‌کردند.آنچه طی این سال‌ها در ولفسبورگ رخ داد، نقس‌گیر است.حالا ولفسبورگ در کل اروپا معروف است و چهره‌های بزرگی در باشگاه هستند.امکانات اینجا عالی است.از این نظر و به باور من ولفسبورگ جزو تیم‌های درجه یک آلمان است.

*شما 2 سال بازیکن العربی در قطر بودید.این اواخر حتی یک سال هم بازی نکرده‌اید.واقعا آمادگی حضور در بوندس‌لیگا را دارید؟
طبیعی است وقتی در قطر یا بوندس‌لیگا بازی می‌کنید، تفاوت هست.به این نکته در عین آرامش نگاه می‌کنیم. هرچند که وسط فصل هستیم و زمان کمی هم داریم.تا به حالا همه چیز خوب پیش رفته است. در ارتباط با مساله آمادگی جسمانی، هیچ نگران نیستم.چون در قطر خوب تمرین می‌کردم و همراه با تیم ملی آلمان در راه مقدماتی جام جهانی 2018 بازی‌های حساسی داشتم.راحت بگویم که با تمام قوا در تمرینات شرکت می‌کنم و مرتب نگاه می‌کنم تا ببینم چه وقت صددرصد به آمادگی کامل می‌رسم.

*والرین اسماعیل، سرمربی تیم مشخص کرد این احتمال هست که در کادر بازیکنان تیم برای مصاف هفته بعد با کلن باشید.
بدیهی است این امر برای من مثل یک خواب و رویا است که البته گفتن این جمله را یک دلیل اعتماد نسبت به خودم می بینم.قول می دهم در نقطه مقابل واقعا با تمام وجود کار خواهم کرد.

 *شما از سال 2012 دیگر در بوندس‌لیگا بازی نکرده‌اید.2 سال بازیکن فولام در لیگ برتر انگلیس بودید.2 سال هم در قطر توپ زدید.در این سال‌ها جای چه چیزی بیش از همه حس کردید؟
بیش از همه جو ورزشگاه‌های بوندس‌لیگایی را .البته جو ورزشگاه‌های انگلیس هم بد نیست. اما در آلمان واقعا عالی است. طبیعی است در قطر آن حساسیت و در کار را خیلی نداشتم.اینجا و در انگلیس به عنوان بازیکن مجبور در نهایت توان خودت ظاهر شوی. گاهی حتی 2 بار در هفته باید اینگونه باشی.به هر اینجا در بوندس‌لیگا انتظار دارم بتوانم حرکتی صورت دهم.

 *جای آلمان به عنوان وطن‌تان در وجودتان خالی نبود؟
البته. من اینجا به دنیا آمدم  و بزرگ شدم.آلمان وطنم است.گاه و بیگاه در برلین که والدینم، پدر و مادربزرگم و برادرم زندگی می‌کنند. البته این حضورها برخلاف آنچه دوست دارم، زیاد نبوده. از این لحاظ فوق‌العاده است که می‌توانم به خانواده‌ام نزدیک باشم.

*بعد از بازگشت و از جمع دوستان قدیمی چه کسانی با شما تماس گرفتند؟
خیلی‌ها. به عنوان مثال جروم بواتنگ، سلام فرستاد.حتی کوین بواتنگ، پاتریک ابرت، انیس بن حتیرا، ظفر یلن، سجاد سالی‌هوویچ که همه اینها دوستان و همبازیان قدیمی من از دوران حضور در برلین هستند.حالا کلی ذوق و شوق دارم که باردیگر مقابل یکسری از اینها می‌توانم بازی کنم.

*شما در کنار آلمانی،‌ملیت ایرانی هم دارید و برای تیم ملی ایران بازی می‌کنید.ایران هم جزو کشورهای است اتباعش بعد از روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، دیگر اجازه سفر به ایالات متحده پیدا نمی‌کنند.از نظر شخصی حس نمی‌کنید اینجوری به شما حمله شده؟
این موضوع مرا نیز تحت تاثیر قرار می دهد.البته من هم از این موضوع چیزهای شنیده‌ام.اما واقعا نمی‌توانم باور کنم این رفتار چه معنایی دارد.دوست دارم قبل از هر چیزی روی مسائل ورزشی تمرکز کنم.
 
منبع: فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر