کد خبر: 135431
A

حسن روشن: درباره وریا به آجورلو تذکر دادم ولی او برعکس رفتار کرد/ بازیکنان استقلال از این حرکت ناامید شدند

پیشکسوت استقلال گفت: رفتاری که با وریا غفوری انجام شد درست برعکس توصیه‌ای بود که من به آجورلو کرده بودم تا جوان تازه وارد استقلالی عاقبت فوتبالش در این تیم را بی‌فایده احساس کند.

حسن روشن: درباره وریا به آجورلو تذکر دادم ولی او برعکس رفتار کرد/ بازیکنان استقلال از این حرکت ناامید شدند

به گزارش دیده بان ایران؛ حسن روشن بازیکن اسبق استقلال  درباره خداحافظی وریا غفوری از استقلال و انتقال احتمالی امیرحسین حسین زاده به شارلوا بلژیک اظهاراتی را مطرح کرد:

مطلع شدید که وریا غفوری از استقلال خداحافظی کرد؟

این اتفاق در کل برای استقلال خوب نبود. در واقع آقای آجورلو در این باره خوب عمل نکرد. اتفاقی که می‌توانست یک الگوسازی برای آینده استقلال باشد درست برعکس اتفاق افتاد و همه الگوها را از بین برد. وقتی بازیکنان جوان استقلال می‌بینند که چه رفتاری با قدیمی طرح‌های تیم می‌شود متوجه می‌شوند که این تیم ارزش ماندن ندارد.

 

ممکن است بیشتر در این باره توضیح دهید؟

زمانی که ما جوان بودیم به قدیمی‌ها نگاه می‌کردیم. می‌دیدیم که مدیران باشگاه چه رفتاری با آنها دارند و آنها چطور در قبال تیم تلاش می‌کنند. چشم جوان به کاپیتان تیم و بزرگترهاست. وقتی جوان امروز استقلال عاقبت کارش را وریا غفوری ببیند با دیدن گوشه اولین اسکناس قید استقلال را می‌زند و پیراهن را از تنش درمی‌آورد. در صورتی که نباید اینطور باشد. من این موضوع را به آجرلو گفته بودم.

چه زمانی این صحبت را کرده بودید؟

وقتی که جراحی کرده بودم آجورلو به دیدنم آمد. در همان ملاقات به او گفتم دو مسئله خیلی مهم در استقلال باید مورد نظرش باشد. اول این که آکادمی‌باشگاه را فعال کند تا تولید بازیکن در خود استقلال انجام شود و دلال‌ها همه کاره استقلال نباشد. دوم هم به او گفتم باید احترام به پیشکسوت‌ها را در مدیریتش رعایت کند. گفتم روزهایی که بازی استقلال برگزار می‌شود در همان هتلی که تیم ناهار می‌خورد در میز بغل دستی بازیکنان، تعدادی از قدیمی‌ها را دعوت کنید و به آنها هم یک ناهار بدهید. وقتی بازیکن از این میز نگاه می‌کند و می‌بیند باشگاه به پیشکسوتان چطور احترام می‌گذارد با خیال راحت قراردادش را تمدید می‌کند و عاقبتش را روشن می‌بیند ولی الان آجورلو کاملاً برعکس عمل کرد.

درباره وریا غفوری؟

بله! الان بازیکن تازه وارد استقلال به وریا غفوری نگاه می‌کند و پیش خودش می‌گوید روزی مثل لیمو هر وقت آبم تمام شد من را هم دور می‌اندازند. این کار خوبی نبود که آجورلو با کاپیتان استقلال کرد.

این روزها صحبت از انتقال احتمالی امیرحسین حسین زاده به شارلوا بلژیک مطرح است. قبل از این هم انتقال‌های ناموفقی به این باشگاه صورت گرفته بود مثل نورافکن. سال گذشته هم مهدی قائدی به الاهلی رفت ولی نتوانست به آنچه مدنظرش است دست پیدا کند. نظر شما در این باره چیست؟

من به اسامی‌که شما گفتید یعقوب کریمی‌را هم اضافه می‌کنم. ما زمان یعقوب کریمی‌همین بحث را داشتیم. چون این بازیکنان با دلال‌ها در ارتباط هستند، نمی‌دانند چه بلایی بر سرشان می‌آید.

این موضوع را بیشتر باز می‌کنید؟

در زمان قدیم، بازیکن جوان به استقلال می‌آمد و بعد از اینکه چند سال بازی می‌کرد مثل آندو و یا جباری با پول خوب به تیم‌های دیگر یا خارج از کشور منتقل می‌شد اما چند سال در همین تیم بازی می‌کرد. ولی الان این جدایی‌ها خیلی سریع اتفاق می‌افتد.

 

دلیلش چیست؟

دلیلش این است که آقای دلال می‌خواهد بلافاصله این جوان را رد کند تا یک جوان دیگر را به جایش به باشگاه استقلال بیاورد و دوباره از انتقال همان نفر به یک تیم دیگر سود ببرد. یادمان هست یعقوب کریمی‌را ۵۰ میلیون فروختیم؛ بعد با ۸۰۰ میلیون تومان کرایه اش کردیم! این قبیل اتفاقات را دلال‌ها، سرمربی و مدیرعامل برای باشگاه رقم می‌زنند. چند وقت پیش در ملاقات با آقای رئیسی به او گفتم که باید دست دلال‌ها را از فوتبال قطع کند.

اما ایجنت‌های فوتبالی در همه دنیا فعالیت می‌کنند؟

بله! آژانس دارند، شرکت دارند و خیلی‌ها در این زمینه در دنیا فعالیت می‌کنند اما با این نقل و انتقالات کاری می‌کنند که کشورشان سود ببرد نه اینکه جیب‌ خودشان پر شود. اینجا هر کاری می‌کنند تا فوتبال نابود شود ولی در عوض سپرده حسابشان بالاتر برود.

 
منبع: خبرورزشی
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر