کد خبر: 135572
A

خداداد عزیزی: اگر قرار به تغییرات روی نیمکت ایران برای جام جهانی باشد، علی دایی شایسته‌ترین گزینه است

خدادادعزیزی با انتقاد شدید نسبت به یارکشی کنونی در تیم ملی، مدعی شد اگر قرار به تغییرات روی نیمکت ایران برای جام جهانی باشد، علی دایی شایسته‌ترین گزینه است و نباید به کارلوس کی‌روش فکر کرد.

خداداد عزیزی: اگر قرار به تغییرات روی نیمکت ایران برای جام جهانی باشد، علی دایی شایسته‌ترین گزینه است

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛ خدادادعزیزی با انتقاد شدید نسبت به یارکشی کنونی در تیم ملی، مدعی شد اگر قرار به تغییرات روی نیمکت ایران برای جام جهانی باشد، علی دایی شایسته‌ترین گزینه است و نباید به کارلوس کی‌روش فکر کرد.

مهاجم اسبق تیم ملی که البته ید طولایی در درگیری و مخالفت با مربیان خود نیز داشته، با اشاره به رفتار کنونی ملی‌پوشان مدعی است که اگر او چنین رفتاری داشته در نهایت در تیم آن مربی کار را دنبال نکرده است و همانند بازیکنان کنونی صرف تغییرات به هر شکل، دنبال هدف‌شان در ادامه حضور در تیم ملی و خصوصا جام جهانی نبوده است.

* تیم ملی چه ربطی به نهاد ریاست جمهوری دارد؟

متاسفانه دلال ها شدیدا روی فوتبال و تیم های داخلی و مدیران تاثیرگذار هستند و الان هم تعدادی دلال روی بحث تیم ملی پهن کرده‌اند و به همین دلیل هم اتفاقاتی را رقم می‌زنند. مگر می‌شود دو بازیکن تیم ملی را به نهاد ریاست جمهوری ببرند و این دو نفر درباره سرمربی تیم ملی صحبت کنند که سرمربی به درد نیمکت تیم ملی در جام جهانی نمی‌خورد و ما باید مربی دیگری بیاوریم؟ در حالی که بعد از این اتفاق اکثر بچه ها گفتند ما مخالف نیستیم. این دو دستگی از جایی ایجاد می‌شود که عده ای از آقایان به هر دلیلی که برای خودشان موجه است به خودشان اجازه می‌دهند بازیکنان تیم ملی را به نهاد ریاست جمهوری ببرند. این قضیه چه ربطی به نهاد ریاست جمهوری دارد؟

* حتما اسکوچیچ برخورد لازم را نداشته است

اگر این مسئله شایعه است، از کجا آمده؟ من اصراری ندارم که اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی در‌ جام جهانی بنشیند اما اگر این اتفاق افتاده باشد که دو بازیکن تیم ملی واقعا به خودشان اجازه داده باشند به نهاد ریاست جمهوری بروند و راجع به تعویض سرمربی تیم ملی و آوردن شخص دیگری صحبت کنند، فکر می‌کنم کار از دست اسکوچیچ هم در رفته است و حتما اسکوچیچ دیسیپلین برخورد لازم را نداشته که به خودشان این اجازه را می‌دهند.

* چرا دنبال گزینه خارجی هستید؟

حرف من این است اگر قرار است اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی ننشیند، یک ایرانی بنشیند. چرا دنبال گزینه خارجی هستید؟ چرا سریعا شخصی را علم می‌کنید که قبلا در ایران بوده و همه چیزش برای پا مشخص است؟ چطور شد که الان عنوان می‌کنند که آقای کی‌روش بحث مالی ندارد؟ چرا دوره های قبل بحث مالی داشت اما الان ندارد؟ برای اینکه از مصر کنار گذاشته شد و بحث عراق نتیجه نداشت و الان نیمکت ایران در جام جهانی نیمکت خوبی است بحث مالی ندارد؟ اگر می‌خواهیم اسکوچیچ را برداریم که البته نظر شخصی من این نیست؛ نه اسکوچیچ پسرخاله من است نه من با مربیان کروات ارتباط خوبی داشتم و دارم. به جز ایویچ و بلاژویچ که به فوتبال ما آمد و کارنامه ای قوی بقیه مربیان کرواتی که به کشور ما آمدند با رابطه آمدند.

* علی دایی را روی نیمکت تیم ملی بنشانید

اگر دو بازیکن تیم ملی ما واقعا به خودشان چنین اجازه ای می‌دهند که به نهاد ریاست جمهوری بروند در فوتبال را تخته کنید. من زمان بلاژویچ نتوانستم با او کار کنم؛ مرد و مردانه به او دست دادم و گفتم نمی‌توانم با تو کار کنم خداحافظ. تیم ملی مال من نیست که بگویم این را عوض کنید و شخص دیگری را ببینید. ما مربی داخلی داریم و اگر قرار است اسکوچیچ را عوض کنیم مربی داخلی بیاوریم. ما شناسنامه فوتبال ایران را داریم که در دنیا جایگاه دارد؛ علی دایی را روی نیمکت تیم ملی بنشانید. اسکوچیچ که تیم ملی را جام جهانی برده است؛ اگر قرار است او را جابجا کنیم علی دایی را راضی کنیم. ما علی دایی، امیر قلعه‌نویی و… را داریم که دارای رزومه هستند. علی دایی جایگاه بین‌المللی دارند. چرا روی کسی زوم کرده‌اید که قبلا در فوتبال مستعمره او بودیم؟ چرا دوست دارید همه دوباره کمر ها را مقابل او خم کنیم؟ حرف من این است.

* هنوز فضایی به اسکوچیچ نداده‌ایم

من نمی‌گویم آقای اسکوچیچ حتما باید در‌ جام جهانی باشد؛ من فوتبالی حرف می‌زنم و می‌گویم اسکوچیچ با نتایجی که گرفته حق دارد روی نیمکت تیم ملی بنشیند. ما هنوز فضایی به او نداده‌ایم و بازی تدارکاتی برایش فراهم نکردیم که ببینیم می‌تواند روی نیمکت ما در جام جهانی بنشیند یا خیر. در حالی که ما در دوره های قبل هم در جام جهانی با آقای مهاجرانی و آقای جلال طالبی هم بودیم، با مربی خارجی مثل برانکو و کی‌روش هم بودیم و حذف شدیم. چه تضمینی هست که اسکوچیچ باشد و در جام جهانی بالا نرویم یا شخص دیگری بیاید و به مرحله بعد برویم؟ چه کسی تضمین می‌دهد؟ من فوتبالی صحبت می‌کنم؛ اسکوچیچ و بقیه برایم اهمیتی ندارند. من می‌گویم اگر قرار است نیمکت را تغییر بدهیم به یک ایرانی بدهیم.

* آقای کی‌روش؛ ما همان ایران هستیم!

مطمئن باشید اگر چهار آدم فوتبالی با علی دایی صحبت کنند علی دایی قبول می‌کند روی نیمکت تیم ملی بنشیند. چرا علی دایی قبول نکند؟ ما علی دایی را داریم؛ نیمکت تیم ملی را به او بدهیم. نمی‌دانم الان چرا کی‌روش انقدر نرم شده و حرف های عجیبی می‌شنوم که مطالبه پول هم ندارند. یکباره چه اتفاقی افتاد؟ ما همان ایران هستیم که قرارداد ترکمنچای را بستی و تا قرون آخر آن را هم گرفتی، لیگ را تعطیل می‌کردید و هر جا دوست داشتی اردو می‌گذاشتی و با تیم ها خودتان قرارداد می‌بستید. چه شده که می‌خواهید بدون بحث مالی قرارداد ببندید؟

* دایی مثل آب خوردن رختکن را جمع می‌کند

می‌گویند برای نیمکت جام جهانی آدم بزرگ بیاورید و اسکوچیچ کوچک است؛ می‌گویند اسکوچیچ نمی‌تواند رخکتن را اداره کند و رخکتن با آقای اسکوچیچ همسو نیست. من می‌گویم اگر واقعا اسکوچیچ نمی‌تواند رخکتن را مدیریت کند ما علی دایی را داریم که رخکتن را مثل آب خوردن جمع می‌کند و همه هم از او حساب می‌برند. چرا نمیکت را به ایرانی ندهیم؟ مگر جام جهانی ۹۸ زمانی که ایویچ را با آن اسم و آوازه عوض کردیم و آقای جلال طالبی آمد، بچه ها با مربی ایرانی بد بازی کردند؛ آمریکا را بردیم و مقابل یوگسلاوی و مقابل آلمان هم خوب بازی کردیم.

* تغییرات نیمکت ربطی به بازیکنان ندارد

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ خدادادعزیزی گفت: در بحث دو دستگی خیلی ها می‌دانند اما کسی عنوان نمی‌کند که به احتمال زیاد این اتفاق افتاده و اگر افتاده اتفاق قشنگی نیست که دو نفر به نهاد ریاست جمهوری بروند و بگویند مربی تیم ملی را عوض کنید. بازیکن نمی‌تواند بگوید مربی تیم ملی تغییر کند یا خیر؛ اصلا به بازیکن مربوط نمی‌شود.

 

 

* به اسکوچیچ اختیار تام بدهید

زمانی که بازیکنان وارد زمین فوتبال می‌شوند همه چیز یادشان می‌رود. بازیکنان تیم ملی موظف هستند برای تیم ملی ایران بازی کنند؛ منِ خداداد عزیزی هر چیزی که دارم از فوتبالی است که من از باشگاه به تیم ملی رفتم و از کنار تیم ملی به آلمان و اروپا و آمریکا رفتم و همه درآمد هایم از فوتبال را مدیون تیم ملی هستم. بازیکنان نمی‌توانند برای تیم ملی بازی نکنند؛ جام جهانی رویدادی است که همه دوست دارند در آن باشند و هر کسی بگوید دوست ندارم در جام جهانی بازی کنم دروغ گفته است. اگر قرار است دو دستگی را از بین ببرند باید محکم پای کار بایستند. اگر قرار است اسکوچیچ بماند باید به او اختیار تام بدهند و با بی انضباطی برخورد کند؛ اگر نمی‌تواند برخورد کند باید شخص دیگری بیاورند.

 چرا در دوره ویلموتس نتیجه نگرفتیم؟

من هیچوقت در رختکن تیم ملی نبودم که درباره اینکه اسکوچیچ قدرت برخورد دارد یا خیر نظر بدهم. اگر در رختکن بودم حتما می‌گفتم که آیا می‌تواند جمع کند یا خیر. من هیچوقت در رخکتن تیم ملی و کنار بچه ها نبودم؛ من فقط در بازی ایران – لبنان با دعوت آقاس استیلی به تمرین رفتم و آزمون و جهانبخش و بازیکنان و آقای باقری را دیدم و آقای اسکوچیچ هم آنجا بود. من اصلا آقای اسکوچیچ را نمی‌شناسم که از او حمایت کنم یا نکنم ولی از نظر فوتبالی، ما بهترین نتایج صعود به جام جهانی را با اسکوچیچ گرفتیم. عده ای می‌گویند تیم ملی خیلی خوب بوده که به جام جهانی رفتیم؛ چرا زمان ویلموتس نتوانستیم نتیجه بگیریم؟ اسکوچیچ آمد و نتیجه گرفتیم. نباید از حق بگذریم. تیم ملی با اسکوچیچ به جام جهانی رفته و بهترین نتایج مقدماتی را هم گرفتیم. حالا به او فرصت بدهیم؛ اگر واقعا به این نتیجه رسیدیم که نباید به او فرصت بدهیم، یک مربی ایرانی بگذاریم که فوتبال ما را می‌شناسد.

 

 

* بزرگان فوتبال علی دایی را برگردانند

علی دایی ۴-۵ سال است در فوتبال نیست اما رصد می‌کند. من چند سال است در فوتبال نیستم اما مگر می‌شود رصد نکنیم؟ فوتبال عشق من و علی دایی است. عشق و زندگی امثال ما است. علی دایی کاملا به تیم ملی ما اشراف دارد. اگر عده ای می‌گویند علی دایی نمی‌آید چرت و پرت می‌گویند. چند نفر از بزرگان فوتبال را جمع کنید که سراغ علی دایی بروند و بخواهند برگردد و به تیم ملی فوتبال کمک کند. تیم ملی برای همه است و برای عده خاصی نیست؛ علی خودش این را می‌داند و از کنار تیم ملی فوتبال ما علی دایی شده است و همیشه هم می‌گوید من در کنار مردم هستم.

 

 

* از بیرون برای فوتبال تصمیم می‌گیرند

به نظر من دو دستگی ایجاد شده کمکی به فوتبال ما نمی‌کند. می‌گویند آقای کی‌روش را بیاورید؛ از هم که عده ای مخالف هستند و باز هم دو دستگی هست. کی‌روش دو دستگی را جمع می‌کند؟ علی دایی هم می‌تواند جمع کند. این اتفاقات به نفع ما نیست؛ عده ای بیرون از فوتبال برای فوتبال ما تصمیم می‌گیرند و این غلط است.

 

* مجمع فدراسیون فوتبال را قبول ندارم

حتما فدراسیون ما اختیار لازم را ندارد که تصمیم‌گیری نمی‌کند. از طرفی نوع انتخابات فدراسیون ما برای رئیس فدراسیون در مجمع غلط است؛ نمی‌دانم چه کسی قوانین را گذاشته است. چرا فوتبالی ها نمی‌‌توانند کاندید شوند؟ علی کریمی هم با هزار بدبختی و مصیبت کاندید شد. من اصلا مجمع فدراسیون فوتبال و شرایط و تبصره هایی که گذاشنه‌اند را قبول ندارم. ببینید چه کسانی کاندید می‌شوند. از زمانی که فوتبال در این ممکلت راه افتاد جز عابدینی و دادکان یک رئیس فدراسیون فوتبالی به ما معرفی کنید. همه جای دنیا روسای فوتبالی، فوتبالی هستند و برای ما نیستند. الان در کل هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال جز میرشاد یک فوتبالی به من معرفی کنید.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر