کد خبر: 136429
A

خط و نشان کشیدن سرمربی تیم ملی فوتبال» برای مهدی طارمی و.. /اسکوچیچ: یک اژد‌های درون دارم که هنوز ندیده‌اید

اسکوچیچ به صورت غیرمستقیم به انتقادات طارمی درباره حضور پرشمار بازیکنان در اردوهای اخیر ملی پاسخ داد و گفت: «الان می بینم که صحبت هایی در مورد تعداد بازیکنان در اردوهای قبلی می شود. این موضوعی بود که به صورت استثنا پیش آمد و به خاطر اختلاف با سازمان لیگ و برنامه ریزی آن‌ها بود. به خاطر همین مجبور شدم تعدادی را بیشتر از حالت عادی دعوت کنم. در اردوی جدید هم مثل همیشه تعداد استانداردی خواهیم داشت که بیشتر از آن نمی‌شود.»

خط و نشان کشیدن سرمربی تیم ملی فوتبال» برای مهدی طارمی و.. /اسکوچیچ: یک اژد‌های درون دارم که هنوز ندیده‌اید

به گزارش دیده بان ایران؛ دراگان اسکوچیچ سرمربی ۵۳ ساله تیم ملی فوتبال ایران در دو هفته گذشته سخت‌ترین روزهای دوران مربیگری‌اش را گذرانده و تا نزدیکی‌های از دست دادن جایگاه خود در تیم ملی پیش رفت اما در نهایت حکم برکناری او که از سوی کمیته فنی صادر شده بود، توسط هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال وتو شد تا سرمربی کروات در جام جهانی همراه تیم ملی ایران باشد و ملی‌پوشان را در مصاف با انگلیس، ولز و آمریکا هدایت کند.

اسکوچیچ در شرایطی سکاندار تیم ملی ایران باقی ماند، که از سوی بخشی از جامعه هواداری فوتبال ایران، انتقادات تندی نسبت به عملکرد او وارد بوده و طرح صحبت‌هایی پیرامون بی‌انضباطی‌های رخ داده در اردوی ملی باعث شد تا فشارها روی سرمربی کروات بیشتر شود و در نهایت او امروز در گفتگویی تلویزیونی نسبت به حواشی شکل گرفته پاسخ داد و به نوعی سکوت خود را بعد از امضای حکم ابقایش در تیم ملی، شکست.

بازیکنان حق ندارند در سازماندهی تیم دخالت کنند

دراگان اسکوچیچ در بخش اولیه صحبت‌هایش نسبت به جنجال پیش‌آمده درباره عدم مدیریت درون اردوی تیم از سوی او، واکنش نشان داد و در توضیح عدم مشخص بودن زمان صبحانه تیم گفت: «خیلی کارهای مهمی انجام شده ولی فقط به موضوع صبحانه می‌پردازند. قطعا بازیکنان تصمیم گیرنده زمان صبحانه نیستند. وظیفه آن‌ها بازی کردن به بهترین شکل ممکن است. سازماندهی تیم چیزی نیست که بازیکنان بخواهند در آن دخالت کنند. حوزه وظایف آن‌ها ارائه بهترین نمایش ممکن در هر بازی است.»

اسکوچیچ به صورت غیرمستقیم به انتقادات طارمی درباره حضور پرشمار بازیکنان در اردوهای اخیر ملی پاسخ داد و گفت: «الان می بینم که صحبت هایی در مورد تعداد بازیکنان در اردوهای قبلی می شود. این موضوعی بود که به صورت استثنا پیش آمد و به خاطر اختلاف با سازمان لیگ و برنامه ریزی آن‌ها بود. به خاطر همین مجبور شدم تعدادی را بیشتر از حالت عادی دعوت کنم. در اردوی جدید هم مثل همیشه تعداد استانداردی خواهیم داشت که بیشتر از آن نمی‌شود.»

سرمربی کروات تیم ملی در ادامه توضیحات خود پیرامون علل دعوت از بازیکنان پرشمار گفت: «بازیکنان زیادی دعوت شدند ولی خیلی از آن‌ها نتوانستند به ترکیب تیم راه یابند. باید بازیکنانی که حس می‌کنم می‌توانند کمک کنند به اردو دعوت کنم تا ببینم در آن شرایط خواسته‌های مرا درک کرده و می توانند چیزی را که انتظار دارم در زمین پیاده کنند یا خیر. گزینه‌های دیگر از جمله موارد رفتاری را باید بررسی کنم تا این که اجازه بدهم یک بازیکن پیراهن تیم ملی را بپوشد.»

کنایه های عجیب اسکوچیچ؛ فقط خنده های من را دیده اید اما یک اژده های درون دارم که هنوز ندیده اید!/ به رفتار بازیکنان برای دعوت به تیم ملی دقت می کنم

اسکوچیچ و پیش‌اردوی ملی؛ برنامه لیگ تغییر می‌کند؟

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران از برنامه‌ریزی‌های خود برای برگزاری پیش‌اردو قبل از آغاز فیفادی ماه سپتامبر صحبت کرد و توضیح داد: «احتمالا قبلا از اردوی شهریور یک پیش‌اردو داشته باشیم. در این اردو بازیکنان لیگ برتری حضور خواهند داشت و تعداد از این نظر شاید در ابتدای اردو بیشتر باشد. دلم می‌خواهد که بتوانم زمان بیشتری را با بازیکنانی که مخصوصا در لیگ ایران هستند، در اردوی خارج از فیفادی بگذرانم.»

دراگان اسکوچیچ با اعلام خبر سفر قریب‌الوقوع خود به ترکیه برای ارزیابی اردوی پیش‌فصل تیم‌های لیگ برتری گفت: «تا قبل از اردویی که در پیش داریم، زمان هست و برنامه این است که بازی تیم‌هایی مثل استقلال، گل گهر و سپاهان و ... که در ترکیه اردو زده‌اند را ببینم. فکر می‌کنم پرسپولیس هم آنجا اردو داشته باشد. من همیشه با آغوش باز برخورد کردم و همیشه گزینه‌ها را بررسی می کنم تا بهترین ها به تیم ملی دعوت شوند.»

اژدهای درونی من را در درون تیم دیده‌اند!

اسکوچیچ با اشاره به ناراحتی و دلخوری‌اش از حواشی شکل گرفته در روزهای اخیر گفت: «یکی از دلایلی که نسبت به گذشته خوشحال نیستم، همه شایعاتی است که می شنوم. همه عمرم را در فوتبال گذرانده‌ام و عاشق فوتبال هستم. سعی می کنم روحیه مثبت و لبخندم را همیشه حفظ کنم. خیلی از گروه ها بودند که بخاطر منافع خود می خواستند ما را زمین بزنند ولی من هم یک اژدهای درون دارم که شاید خیلی دیده نشده ولی درون تیم خیلی ها با آن سر و کار داشته‌اند!»

سرمربی تیم ملی ایران گریزی هم به مشکلات مدیریتی فدراسیون فوتبال زد و ضمن توضیح تغییر و تحولات انجام شده در فدراسیون گفت: «زمانی که به تیم ملی آمدم تا الان ببینید چند بار مدیریت فدراسیون تغییر کرده است. مشکلات و بی‌ثباتی‌های زیادی به وجود آمد. این شرایط آشفته را وقتی با نتایج درخشان تیم کنار هم می‌گذارید متوجه می‌شوید که من هم یک نقشی دارم که احتمالا آنجا کار کرده و اقداماتی صورت گرفته که به این نتایج ختم شده است. مطمئن باشید در آینده انرژی و انگیزه من چند برابر خواهد شد.»

تمام نتایج و فشارها را به جان می‌خرم

دراگان اسکوچیچ درباره انتظارات مطروحه از او و این‌که آیا نتایج تیم ملی در جام جهانی را می‌پذیرد، گفت: «من مسئولیت این تیم را به عهده دارم. تمام نتایج و فشارها را به جان می‌خرم. همه عمرم را در فشار فوتبال گذراندم و به آن عادت دارم. همان‌طور که نتایج قبلی را می‌توانید به اسم من بدانید، نتایج آینده هم به همین شکل خواهد بود. مطمئن باشید که کار بچگانه‌ای از من سر نمی‌زند. قطعا ما به زمین می‌رویم که در هر بازی نتیجه بگیریم.»

اسکوچیچ با اشاره به سبک بازی تیم ملی در جام جهانی گفت: «قرار نیست فوتبال صددرصد تهاجمی و بدون توجه به دفاع داشته باشیم. برقراری تعادل در تیم، خواسته ماست. به دنبال این هستیم که در چهار بعد حمله، دفاع، انتقال به حمله و انتقال به دفاع بهترین عملکرد را داشته باشیم. دلم می‌خواهد که بتوانیم مقابل هر سه حریف حمله و موقعیت سازی کنیم و صرفا تیم مدافع نباشیم.»

همه بازیکنان تیم باید حس کاپیتانی را داشته باشند

سرمربی تیم ملی ایران واکنشی هم به شایعات پیرامون تغییر کاپیتان تیم ملی بعد از حواشی روزهای گذشته داشت و گفت: «ما باید مدام در مورد شایعات حرف بزنیم. می‌دانیم که سنت این بوده که بازیکن باسابقه کاپیتان باشد ولی این‌گونه نیست که کاپیتان یک نفر باشد. هر کدام از بازیکنان که پیراهن تیم ملی را به تن می‌کنند، باید حس کاپیتانی داشته باشند، چون نماینده یک ملت هستند. قطعا بازیکنان تیم ملی این ذهنیت را دارند.»

اسکوچیچ در پاسخ به این‌که چه کسی در جام جهانی کاپیتان تیم ملی خواهد بود، توضیح داد: «معمولا بازیکن باتجربه در تیم کاپیتان است. بازیکن باتجربه‌تر از این نظر کاپیتانی می‌کند که راه را به بازیکنان جوان‌تر نشان دهد. من هم در آینده قصد ندارم بازیکن جوانی را به عنوان کاپیتان انتخاب کنم. باید واقع بین باشیم و به خودمان یادآوری کنیم که مقابل چه تیم‌هایی بازی می‌کنیم. نباید سقف آرزوها را کوتاه کنیم ولی هدف و انتظارات در جام جهانی مشخص است.»

 
منبع: فوتبال۳۶۰

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر