کد خبر: 138740
A
دروازه‌بان اسبق تیم ملی ایران در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران:

نیما نکیسا: وقایع تیم ملی سال ۹۸ دوباره در حال تکرار شدن است/ اسکوچیج باید حفظ شود/ شگفتی‌ساز جام‌جهانی خواهیم شد

نیما نکیسا دروازه‌بان تیم ملی ایران در جام‌جهانی فرانسه ضمن حمایت از دراگان اسکوچیچ به دیده‌بان ایران گفت: بدون شک کارلوس کیروش مربی توانمندی است و آشنایی خوبی هم با فوتبال ایران دارد، اما در شرایط فعلی باید نیمکت تیم ملی کشورمان در اختیار اسکوچیچ بماند.

نیما نکیسا: وقایع تیم ملی سال ۹۸ دوباره در حال تکرار شدن است/ اسکوچیج باید حفظ شود/ شگفتی‌ساز جام‌جهانی خواهیم شد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ وضعیت آشفته و عجیب و غریب فدراسیون فوتبال در روزهای اخیر و انتخاب مجدد «مهدی تاج» به عنوان رییس فدراسیون فوتبال حرف و حدیث‌های زیادی را ایجاد کرد. برخی از کارشناسان و اهالی رسانه معتقدند با ورود تاج به فدراسیون مقدمات حضور مجدد کارلوس کیروش در ایران نیز فراهم خواهد شد. حتی در این رابطه برخی رسانه‎‌ها گمانه‌زنی کردند که مربی مشهور پرتغالی با عدد 900 هزار دلار حاضر است دوباره در تیم ملی ایران حاضر شود.

البته مخالفان حضور مجدد کیروش در ایران نیز در این روزها بسیار فعال عمل می‌کنند و حتی یکی از آنها تهدید کرده که با حضور مجدد کیروش در ایران راهی فدراسیون فوتبال خواهد شد. حسن روشن که دیرزمانی به در جام جهانی 1978 برای ایران گلزنی می‌کرد گفته است: اگر کیروش بار دیگر سرمربی شود، فدراسیون فوتبال را به آتش خواهد کشید!

در همین رابطه نیما نکیسا ملی پوش سابق کشورمان که سابقه حضور در جام‌جهانی را نیز دارد می‌گوید؛ بازیکنان تیم ملی کشورمان در شرایط فعلی تنها باید به وظیفه خود که همان افتخار آفرینی برای وطن است تمرکز کنند و نباید اسیر حواشی ایجاد شده شوند. 

او تأکید می‌کند؛ ظرفیت بالای بازیکنان تیم ملی موجب خواهد شد که حتی آنها در جام‌جهانی شگفتی‌ساز شوند. هرچند تیم ملی کشورمان در گروه بسیار سختی نیز قرار گرفته است.

اتفاقات پیش از جام‌جهانی فرانسه دوباره در حال رخ دادن است!

نیما نکیسا دروازه‌بان اسبق تیم ملی کشورمان در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران در خصوص حواشی پیش آمده برای تیم ملی و لزوم دوری بازیکنان از این اتفاقات گفت: در آستانه جام‌جهانی 98 نیز اتفاقات مشابهی همچون وضعیت کنونی تیم ملی رخ داد و با رفتن آقای «میروسلاو ایویچ»، آقای «جلال طالبی» مسؤولیت تیم کشورمان در مسابقات جام‌حهانی فرانسه را بر عهده گرفتند.

وظیفه یک ملی پوش تلاش برای سرافرازی تیم ایران است

وی گفت: اولین وظیفه یک بازیکن در لباس تیم ملی، تمرکز بر روی کار حرفه‌ای خود و دوری کردن از حواشی گوناگون است.

دروازه‌بان کشورمان در جام‌جهانی فرانسه تأکید کرد: بنده با وجود اینکه کشورمان در یک گروه بسیار سخت قرار گرفته، اما امید زیادی به بازیکنان با استعداد حاضر در این تیم وجود دارد و اطمینان دارم با تلاش آنها، تیم کشورمان شگفتی‌ساز مسابقات پیش رو در قطر خواهد شد.

2

بازیکن حرفه‌ای اسیر حواشی نمی‌شود

نکیسا در پاسخ به این پرسش که همگروهی ایران و آمریکا تا چه حد ممکن است یک فشار مضاعف روانی و سیاسی برای بازیکنان کشورمان ایجاد کند، بیان داشت: برخی از حواشی و فشارها برای بازیکنان تیم ملی اجتناب ناپذیر است. این فشارها را می‌توان در مسائل پیش آمده در روزهای اخیر نیز مشاهده کرد، اما هنر یک بازیکن حرفه‌ای این است که به سرعت مسائل مختلف را فراموش کند و در قامت یک ملی پوش، با تمام توان برای وطن خود تلاش کند.

وی در بخش پایانی گفت‌وگو با دیده‌بان ایران در خصوص احتمال حضور مجدد کارلوس کیروش در ایران، بیان داشت: آقایان اسکوچیچ و کیروش به لحاظ فنی نقاط مثبتی دارند و هر دو نیز شناخت کافی از فوتبال ایران دارند. اما بهتر است با نظر کمیته فنی دراگان اسکوچیچ برای مسابقات پیش رو حفظ شود، زیرا شناخت بیشتر او از وضعیت کنونی تیم و فوتبال ایران می‌تواند کمک حال تیم ایران در قطر باشد.

گفت‌وگو: مهرداد صفائی_سایت دیده‌بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر