کد خبر: 138802
A

نماینده مجلس: مهدی تاج باید برکنار و از فدراسیون فوتبال عزل شود

احمد راستینه، مسئول کمیته تربیت بدنی فراکسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی: راستینه، نماینده مجلس: درصورت صدور احکام قضایی، تاج از ریاست فدراسیون عزل و برکنار می‌شود، مثل همان اتفاقی که برای رئیس فیفا (بلاتر) افتاد در کمیسیون اصل ٩٠ محکومیت تاج برای همه اعضا قطعیت پیدا کرده است. البته بهتر است مهدی تاج به احترام مردم و به علت جریحه دار شدن افکار عمومی استعفا بدهد

نماینده مجلس: مهدی تاج باید برکنار  و از فدراسیون فوتبال عزل شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مسئول کمیته تربیت بدنی فراکسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از مهدی تاج خواست با توجه به جریحه دار شدن افکار عمومی، به احترام مردم از ریاست فدراسیون فوتبال استعفا دهد.

احمد راستینه، رئیس کمیته تربیت بدنی فراکسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، امشب در یک برنامه تلویزیونی درباره انتخاب پرشائبه مهدی تاج گفت: آقای تاج گفته‎اند مجلس فقط راستینه و قاضی زاده نیستند اما به این ایشان متذکر می‌شوم که اینگونه نیست.

وی افزود: این حرف آقای تاج که می‌گوید مجلس فقط این دو نفر نیستند، مغلطه‌ای است که وی بکار می‌برد. به مردم می‌گویم که مجلس در این دو سال نشان داد که فساد ستیز است و در برابر هیاهو و شانتاژ عقب نشینی نمی‌کند و برای حقوق مردم با کسی مسامحه نخواهد کرد.

راستینه در ادامه با اشاره به تخلفات صورت گرفته در یکی دیگر از فدراسیون‌های ورزشی گفت: در جلسه‌ای در حضور آقای وزیر و مسئول حراست وزارت حجم زیادی از تخلفات در کمیسیون اعلام شد اما در اوج ناباوری دیدیم که انتخابات فدراسیون سوارکاری بدون حضور نماینده وزارت ورزش برگزار شد.

نماینده مردم شهرکرد با بیان اینکه چماق بزرگی از فدراسیون جهانی هراسی را برای بالای سر ورزش کشورمان به وجود آورده‌اند، خاطرنشان کرد: مخصوصا سیاست فیفا هراسی که در رشته فوتبال وجود دارد و عده‌ای به انواع مختلف سعی می‌کنند، سیاست‌های خودشان و افراد مدنظرشان را بر ورزش کشور تحمیل کنند.

وی افزود: این در حالی است که در منشور فیفا احترام به قوانین کشورها دیده می‌شود اما متاسفانه در دو سال بعد از پرونده ویلموتس، حرکت در مسیر به باد دادن هویت و آزادی کشور در قالب پذیرش خواسته‌های تحمیلی که به اسم فیفا به کشورمان بیان می‌کردند آغاز شد، تا جایی که تلاش کردند اساسنامه فدراسیون را بر اساس خواسته‌های عده‌ای که به دنبال باز کردن راه نفوذی برای جریان غرب‌گرا جهت تحمیل و اراده بیگانگان در کشور بود، بنویسند. مجلس اما با توجه اراده ریاست مجلس و در راستای حفظ استقلال و آزادی کشور، راه خطری که آقایان برای نفوذ در کشور طراحی کرده بودند، بسته شد.

راستینه در ادامه با اشاره به تخلفات صورت گرفته در انتخابات فوتبال، خاطرنشان کرد: وقتی مجلس شفاف به وزیر ورزش خطرات انحراف مراحل صحیح انتخابات را گوشزد کرده است، وقتی قوه قضائیه پرونده های آقای تاج در یک استعلام، شفاف به فدراسیون و وزارتخانه اعلام کرده است، وقتی آقای تاج علاوه بر ناکارآمدی در پرونده ویلموتس، چندین پرونده مفتوح قضایی دارد که حکم جلب دادرسی آنها صادر شده است، چه قدرتی در پشت صحنه است که بر اراده ملت تحمیل شده است. ما این قدرت را به رسمیت نمی‌پذیریم و در راستای سیاست های نظارتی‌مان، وزیر ورزش و جوانان را برای اعمال اراده ملت در کمیسیون خواهیم خواست و وی باید گزارشی از اقدامات نظارتی شان را ارائه بدهد.

نماینده مردم شهرکرد در پاسخ به این سوال که با توجه تخلفات صورت گرفته، الان چه باید کرد، تصریح کرد: دو مسیر شفاف و قانونی وجود دارد، در اولین مسیر، احکام قطعی پرونده‌های آقای تاج صادر شود و همان طور که بلاتر رئیس فیفا پس از چنین اتقافی کناره گیری کرد، وی از ریاست فدراسیون فوتبال کنار خواهد رفت.

مسئول کمیته تربیت بدنی فراکسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، افزود: حداقل در کمیسیون اصل نود که ریاست آن، آقای پژمان‌فر شناخته شده و فساد ستیز هستند، همه اتفاق نظر دارند که سه مسئله درباره آقای تاج غیرقابل اجتناب است، یک مسئله ناکارآمدی مدیریتی‌شان است و دیگر نیز ترک فعل آقای تاج در مباحث حقوقی قرارداد ویلموتس است که باید توجه می‌شد. دیگری هم تضییع حقوق ومنافع ملی و ضربه زدن به عزت و غرور ملی است، در این سه مورد در کمیسیون اصل نود اجماع وجود دارد و کمیسیون این پرونده را به دستگاه قضایی اعلام خواهد کرد.

راستینه افزود: وقتی رئیس کمیسیون اصل نود در جایگاه یک شخصیت حقوقی که مسئولیتش در آئین‌نامه داخلی مجلس به عنوان دادگاه عالی رسیدگی به شکایات است، نظرش را صریحا اعلام می‌کند، وزارت ورزش و جوانان باید متوجه می‌شد که در فرایند این انتخابات، این تذکرات را وارد بداند و به آن دقت کند اما وزارت این دقت را انجام نداده است.

وی اظهار داشت: پرونده‌های مفتوح قضایی آقای تاج که نماینده دادستان تهران آن را هم اعلام کرده است، به رسیدگی برسد و رای آن صادر شود. با توجه به اینکه چندین پرونده به مرحله جلب دادرسی رسیده است و جرم در مرحله بازپرسی احراز شده است و ممکن است در رای دادگاه تائید بشود یا نشود اما اینکه در پرونده به جلب دادرسی رسیده و جرم محرز شده است، مسئله مهمی است که باید دوستان در این باره دقت می کردند. اگر احکام قضایی صادر شود، هر کسی در هر جایگاهی باشد، از جایگاه خود عزل خواهد شد.

راستینه مسیر دیگر برخورد با تخلفات انتخابات فوتبال را از داخل فدراسیون عنوان کرد و گفت: مسیر شفاف دوم، مسیر فدراسیون فوتبال است و فدراسیون می‌تواند ورود کند و بر اساس مستندات و شواهدی که اساسنامه فیفا در انتخابات فوتبال مخدوش شده است، تصمیمات لازم را بگیرد.

وی در افزود: راه دیگری هم وجود دارد که آقای تاج به احترام ملت عزیز ایران و جریحه‌دار شدن افکارعمومی استعفا بدهند، این دیگر مسئولیت ایشان است. با این حال ما به عنوان نمایندگان مجلس این پرونده را تا به سرانجام رسیدن آن دنبال خواهیم کرد و مردم در این باره تردید نکنند.

راستینه در بحث پایانی گفتگو درباره مسیر مجلس و قوه قضائیه برای برخورد با تخلفات انتخابات فوتبال، گفت: جلسه‌ای با آقای حسین پور مسئول پرونده آقای تاج در کمیسیون اصل نود داشتم که تاکید کردند در اولین فرصت مجدد پرونده را بررسی و جلسه رای گیری را برگزار خواهند کرد. طبیعتا به هر رایی که کمیسیون اصل نود بدهد تمکین خواهیم کرد و این رای به مردم اعلام خواهد شد.

مسئول کمیته تربیت بدنی فراکسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، درباره روند پیگیری پرونده در قوه قضائیه هم گفت: قوه قضائیه اراده محکمی دارد که هر چه سریعتر احکام پرونده آقای تاج را که به مرحله جلب دادرسی رسیده است، صادر کند. از آیت‌الله اژه‌ای ریاست قوه قضائیه درخواست دارم یک شعبه ویژه را برای رسیدگی به پرونده‌های آقای تاج مشخص کنند تا در یک زمان سریع احکام پرونده اعلام شود و این می‌تواند به روشن شدن ابعاد قضیه کمک کند. هم ما و هم مردم به رای صادره تمکین می‌کنیم و قانون را بر هر چیزی اولا می‌دانیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر