کد خبر: 138810
A

سجادی: هنوز باعث و بانی پرونده ویلموتس مشخص نیست/ فدراسیون فوتبال با وزارت روراست نبود/موافق یا مخالف کی روش نیستیم

سجادی وزیر ورزش و جوانان درباره انتخابات فدراسیون گفت: واقعیت این است که وقتی ثبت نام کاندیداها آغاز شد خبرنگاران از من پرسیدند که فلان کاندیدا که عامل پرونده ویلموتس است

سجادی: هنوز باعث و بانی پرونده ویلموتس مشخص نیست/ فدراسیون فوتبال با وزارت روراست نبود/موافق یا مخالف کی روش نیستیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در خصوص وضعیت فدراسیون فوتبال اظهار داشت: ما برای همه فدراسیون ها که دارای اساسنامه هستند احترام قائلیم و طبق قانون عمل می کنیم. در این میان یکی از قوی ترین اساسنامه های ورزشی برای فدراسیون فوتبال است که شورای نگهبان هم آن را برای اجرا تأیید کرد. فدراسیون فوتبال هم اساسنامه قوی و هم یک اساسنامه ای متفاوت نسب به سایر فدراسیون ها دارد. وزارت ورزش و جوانان طبق وظایف خود از تمامی فدراسیون ها حمایت می کند و از طرفی با توجه به این که حاکمیت ورزش در دستان ما است باید نظرات کلی بر فدراسیون ها را داشته باشیم.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص اتفاقات و حواشی مربوط به انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: معاون ورزشی وزارت ورزش در حال پیگیری است و باتوجه به این که در جلسه دیگری حضور داشتم نتوانستم در مجمع فدراسیون فوتبال حضور داشته باشم. بر همین اساس پولادگر معاون خودم را به این انتخابات فرستادم و معاون من هم گزارش خاصی از انتخابات فدراسیون فوتبال به من نداده است. حتی اظهار داشتند که انتخابات فدراسیون فوتبال به خوبی و درست برگزار شد. بعد از انتخابات گزارش هایی به دست وزارت ورزش و جوانان رسیده است که در حال پیگیری این مسائل هستیم.

وی عنوان کرد: مجمع فدارسیون فوتبال اگر می خواست می توانست انتخابات را برگزار نکند، اما تصمیم شبانه مجمع برگزاری انتخابات بود که ما هم از آن حمایت کردیم. قبل از انتخابات مسائل مختلفی به ما ابلاغ شد اما تصمیم گیرنده مجمع فدراسیون فوتبال است. اگر قانون گریزی در این میان وجود داشته باشد وزارت ورزش با دستگاه های نظارتی پیگیری خواهند کرد تا تمام مسائل به طور شفاف مشخص شود.

وزیر ورزش در پاسخ به این سوال که ممکن است انتخابات فدراسیون تکرار شود؛ گفت: نمی توانیم چنین چیزی را پیش بینی کنیم، چرا که هنوز به صورت قطعی در خصوص شایعاتی که ایجاد شد، چیزی محرز نشده است. گفته می شود یکی از کاندیداها صلاحیت شرکت درانتخابات را نداشته است و باید از حضور او جلو گیری شود وقتی چیزی مشخص نشده چطور می توانیم بگوییم که شرکت نکند؟

سجادی درباره انتخابات فدراسیون ادامه داد: واقعیت این است که وقتی ثبت نام کاندیداها آغاز شد خبرنگاران از من پرسیدند که فلان کاندیدا که عامل پرونده ویلموتس است و کارهای چنین و چنان کرده است چرا باید در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کند؟ در صورتی که مقصر پرونده ویلموتس هیچ کجا رسما اعلام نشده است که چه کسی در این پرونده به طور قطع مقصر است.

وزیر ورزش با اشاره به پرونده ویلموتس عنوان کرد: ماجرای ویلموتس به من مربوط نمی شود چراکه در دوره وزیر قبلی اتفاق افتاده است، اما امروز ما باید جریمه های این مربی را پرداخت کنیم. همچنین فدراسیون فوتبال را که شستا به نام خود مصادره کرده است باید اجاره های عقب افتاده خود را پرداخت کند و مسائلی که دارد را پیگیری و حل و فصل کند. اتفاقی که امروز ساختمان فدراسیون فوتبال درگیر آن است نشات گرفته از بحث ویلموتس است که باید تعیین تکلیف کنیم.

وی افزود: در همین انتخابات، فدارسیون فوتبال گاهی از مواقع با ما رو راست نبود حتی ما برای کاندیداهایی که حذف شدند از فدراسیون فوتبال توضیح خواستیم تا بدانیم چرا این افراد رد شده اند. بعد از آن ها 3 نفری که تأیید شدند باید در مراجع زیر ربط تأیید صلاحیت می گرفتند. این انتخابات یک سری مخالف داشت و یک سری موافق که همه در کنار هم بودند. من واضح بگویم وقتی مجمع برگزار می شود حرف اول را مجمع می زند و اگر ما دخالتی می کردیم به عنوان شخص ثالث مطمئنا فدراسیون فوتبال دچار مشکل بزرگی می شد و به همین دلیل ما نمی توانستیم در این موضوع دخالتی را داشته باشیم.

وزیر ورزش و جوانان که با برنامه صف اول صدا و سیما گفت و گو می کرد؛ در خصوص بازگشت کی روش هم گفت: ما در مسائل فنی هیچ فدراسیونی دخالت نمی کنیم، حتی من در رشته ورزشی تخصصی خودم که دو و میدانی است هم دخالت نمی کنم چه برسد به فوتبال که امروز دارای رئیس شده است و تیمی که امروز در فدراسیون حضور دارند موافق تغییر در کادر فنی تیم ملی نیستند؛ اما اگر تصمیمی برای تغییر داشته باشند وزارت ورزش هم وظیفه خود را انجام خواهد داد و برای تغییر کادر فنی به فدراسیون فوتبال کمک خواهد کرد. این که ما موافق یا مخالف آمدن کی روش هستیم درست نیست و اصلا در این موضوع دخالت نمی کنیم و هر تصمیم که گرفته شود تصمیم فدراسیون فوتبال است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر