کد خبر: 138886
A

دعوای ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی صداوسیما و اهالی فوتبال!

برخی سیاسیون و اصحاب رسانه بویژه بخش ورزشی صدا و سیما با برنامه ریزی و در اختیار داشتن انحصاری تریبون و ... برخلاف شرع و قانون، بدون توجه به مقتضیات زمان و مکان و مصلحت کشور و فوتبال تازیانه‌های نقد و افترا و تهمت را به بهانه دفاع از افکار عمومی و با استناد به نظرسنجی‌های ساختگی، بی¬رحمانه بر پیکر فوتبال نواخته و می‌نوازند.

دعوای ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی صداوسیما و اهالی فوتبال!

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ انتخاب هیئت رئیسه و رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران با حواشی فراوان چه قبل و چه بعد از آن به پایان رسید. 

انتظار این بود که اصحاب رسانه و برخی سیاستمداران، اهداف و اغراض شخصی را کنار گذاشته و در فرصت کوتاه باقی مانده تا مسابقات جام جهانی فوتبال در قطربه عنوان یار دوازدهم در کنار تیم ملی و برای موفقیت آن بکوشند. 

متأسفانه برخی سیاسیون و اصحاب رسانه بویژه بخش ورزشی صدا و سیما با برنامه ریزی و در اختیار داشتن انحصاری تریبون و ... برخلاف شرع و قانون، بدون توجه به مقتضیات زمان و مکان و مصلحت کشور و فوتبال تازیانه‌های نقد و افترا و تهمت را به بهانه دفاع از افکار عمومی و با استناد به نظرسنجی‌های ساختگی، بی‌رحمانه بر پیکر فوتبال نواخته و می‌نوازند. 

در این خصوص توجه مخاطبان گرامی را به موارد زیر جلب میکنم. 

1ـ مطابق با اصل بیستم قانون اساسی همه افراد در برابر قانون مساوی هستند. 

2ـ مطابق با قانون آئین دادرسی کیفری بویژه مواد 91-96 تبصره 3 ماده 100 تبصره 1 ماده 188 ماده 353 و ... . انتشار هرگونه اطلاعات در خصوص متهم در مراحل بازرسی و قبل از صدور حکم قطعی ممنوع و منتشر کننده به عنوان مفتری تحت تعقیب قرار خواهد گرفت. 

3ـ مطابق با قانون احقاق حق در برنامه‌های صدا و سیما، افترا و تهمت ممنوع و بایستی به اشخاص اجازه دفاع داده شود. 

اکنون سوال این است چرا و به چه مجوزی برخی نمایندگان محترم که به طریق اولی موظف به رعایت قانون هستند در رسانه ملی جزئیات پرونده ‌ای که در حال رسیدگی بوده و در مرحله مقدماتی قراردارد را منتشر میکنند؟ ! 

2ـ به چه استناد و مجوزی برخی اصحاب رسانه بویژه صدا و سیما در برنامه‌های زنده و غیرزنده با ذکر موارد اتهامی به انتشار مطالب کذب و ایراد تهمت و افترا پرداخته و به تخریب اشخاص می¬پردازند؟ 

3ـ آیا نظرسنجی‌های جهت دار به بهانه دفاع از مردم و افکار عمومی موجبی برای نقض قانون است؟ ! اگر چنین است چرا رسانه ملی مجری با تجربه و مودب سابق برنامه نود که دهها میلیون بیننده و دنبال کننده دارد را بی‌هیچ توضیحی برکنار و افراد بی‌تجربه و ... . را جایگزین نموده و هیچ نظر سنجی نمی‌کند؟ ! 

اینها و دهها مورد مشابه از ده‌ها ساعت برنامه جهت¬دار برای تخریب افراد و عدم اجازه برای ادای توضیح یا دفاع از سوی این رسانه انحصاری سوالات بیشماری را در ذهن ایجاد می‌کند. اما واقعیت چیست؟ ! 

به نظر نگارنده که وقایع فدراسیون فوتبال را رصد می‌کند موارد ذیل می¬تواند به عنوان دلایل اقدامات فوق مطرح و قابل بررسی باشد. 

1ـ مطالبه حق السهم فوتبال از تولید محتوی و پخش تلویزیونی: 

با توجه تأثیرات اجتماعی این ورزش و هزینه‌های توسعه و گسترش آن، همچون تمامی کشورهای جهان، یکی از برنامه‌های اصلی فدراسیون فوتبال بویژه روسای آن و باشگاههای فوتبال که مورد تاکید فیفا نیز قرار دارد کسب درآمد از پخش تلویزیونی و تولید محتوای مربوط به فوتبال و پخش آن از طریق رسانه مجازی (عمدتاً وابسته به صدا و سیما) میباشد. درآمدی بالغ برسالانه 000/000/000/000/300 میلیارد ریال یا به تعبیری سالانه 3000 هزار میلیارد تومان. 

لازم به ذکر است علیرغم مطالبه مکرر فدراسیون، سازمان محترم صدا و سیما به بهانه‌های مختلف از پرداخت حق السهم فوتبال که میتواند موجب تحولات عمده در توسعه فوتبال و ورزشگاهها و ...  ... در تمامی نقاط کشور و به تبع آن کنترل و جهت دهی هیجانات اجتماعی شود خودداری و این درآمد عظیم را صرف توسعه شبکه‌های بسیار کم مخاطب و کم تأثیر تلویزیونی و رادیویی میکند. 

2ـ مبارزه با فساد و دلالی

مبارزه با فساد و دلالی و شرط‌بندی از اولویتهای رئیس فعلی فدراسیون فوتبال و هیئت رئیسه فعلی است و هرگاه اقدام یا تصمیمی در این خصوص گرفته شده، صدای عده‌ای از جاهای مختلف بلند می‌شود که‌ای وای مافیای فوتبال و ... . . 

در بررسی¬های به عمل آمده سرنخ برخی از فسادها علاوه بر دلالان و مفسدان به معدود دست اندرکاران صاحب تریبون نیز ختم می‌شود!  که درمصاحبه‌های پخش شده اخیر از طریق رسانه عمومی، حضور این افراد که بعضاً خارج نشین و تحت تعقیب نیز هستند دیده شده است. 

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر