کد خبر: 139318
A

در مسابقات جهانی شطرنج تقلب شد؟

گنوس کارلسن که ۵۳ بازی بدون شکست را پشت سر گذاشته بود پس از شکست در رقابت‌های شطرنج از ادامه مسابقات انصراف داد.

در مسابقات جهانی شطرنج تقلب شد؟

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ مگنوس کارلسن، قهرمان شطرنج قهرمانی جهان پس از شکست مقابل نیمن، از جام سینکفیلد کنار رفت. هنگامی که نیمن در جام سینکفیلد در ۴ سپتامبر مگنوس کارلسن قهرمان شطرنج جهان را شکست داد، به ۵۳ بازی بدون شکست کارلسن در تورنمنت های کلاسیک پایان داد و شکستی را تحمیل کرد که به یکی از بزرگترین شکست‌های کارلسن تبدیل شد. 

در این ویدئو، مورینیو در یک کنفرانس خبری پس از بازی می‌گوید که ممکن است تیمش به دلیل قضاوت مشکوک شکست بخورد، بنابراین ناظران آنلاین شطرنج پست آقای کارلسن را اینگونه تفسیر کردند که نیمن در طول بازی به نوعی تقلب کرده است. 

تونی ریچ، مدیر اجرایی باشگاه شطرنج سنت لوئیس که میزبان جام سینکفیلد است، در بیانیه ای گفت: تصمیم یک بازیکن برای کناره گیری از مسابقات یک تصمیم شخصی است و ما به انتخاب مگنوس احترام می گذاریم. در همان روز، دیوید سدویک داور ضد تقلب، از باشگاه شطرنج سنت لوئیس درخواست کرد که ۱۵ دقیقه تاخیر در پخش زنده اضافه کنند.

نحوه رسیدگی فدراسیون جهانی شطرنج به این موضوع پیامدهای گسترده ای بر آینده خواهد داشت، زیرا تقلب‌های کامپیوتری پیچیده تر و تشخیص آن دشوارتر می شود.

در پاسخ به این سوال که آیا آقای نیمن دوباره به باشگاه شطرنج سنت لوئیس دعوت خواهد شد یا خیر، ریچ مدیر اجرایی این مسابقات گفت: بله، نیمن قبلا دعوتنامه بازی در کلاسیک پاییزی را پذیرفته است.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر