کد خبر: 139664
A
روزنامه تحت مدیریت حسین شریعتمداری مطرح کرد؛

کیهان: اسکوچیچ یک دلال دست نشانده بود/ کیروش دست جریان دلالی را قطع کرد

روزنامه تحت مدیریت حسین شریعتمداری در ادامه حمایت از مهدی تاج و کارلوس کیروش با انتشار مطلبی با عنوان «رد پای منفعت‌جویان در لیست تیم ملی‌، محو شد» نوشت: با برکناری سرمربی کروات و انجام یکی دو اقدام‌، معضل دخالت‌های مخرب جریان دلالی حل نمی‌شود‌، چرا که این جریان در عمق فوتبال ما و بسیاری از سطوح و رده‌های آن نفوذ کرده است.

کیهان: اسکوچیچ یک دلال دست نشانده بود/ کیروش دست جریان دلالی را قطع کرد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ روزنامه کیهان در ادامه حمایت از سرمربی جدید تیم ملی ایران در مطلبی نوشت: نباید تصور کنیم که در فوتبال با برکناری وعزل یک مربی خارجی که دست نشانده جریان دلالی و مهره گوش به فرمان آنها بود و... دیگر همه چیز تمام و مشکلات‌، حل شد و این رشته ورزشی پرطرفدار در مسیر اصلاح و پیشرفت قرار گرفت. در اینکه برکناری مربی دست نشانده، یک ضربه سنگین و کشنده به جریان‌های مخرب فوتبال بود، شکی وجود ندارد. 

این کاری است که برای نجات تیم ملی و حضور هر چه بهتر و آبرومندانه آن در جام جهانی حتما باید می‌شد، هرچند دلال‌های اخلالگر با راه‌انداختن تبلیغات و شایعات و جو‌سازی و... در برابر آن به شدت ایستاده و مقاومت می‌کردند. خوشبختانه با شروع کار مدیریت جدید فدراسیون و در نخستین جلسه هیئت‌رئیسه‌، این کار انجام گرفت و برکناری مربی‌ای که سمبل و نماد تسلط جریان دلالی بر کاروبار تیم ملی بود، مسجل و قطعی شد. حالا اهالی فوتبال با اطمینان بیشتر و خاطر جمع‌تر و دغدغه و نگرانی کمتر می‌توانند به روزهای آینده نگاه کنند و امیدوار باشند. 

اتفاقا وقتی چند روز پیش، از سوی مربی جدید تیم ملی(کارلوس‌کی‌روش) لیست بازیکنان دعوت شده به تیم اعلام شد، بر خیلی‌ها روشن شد که دست آلوده جریان دلالی از دخالت در کار و بار تیم ملی قطع شده و دیگر از بعضی از نشانه‌های ملموس و علامات واضح اثر انگشت و رد پای دلالی در آن خبری نیست. با این حال همان‌طور که گفته شد با برکناری سرمربی کروات و انجام یکی دو اقدام‌، معضل دخالت‌های مخرب جریان دلالی حل نمی‌شود‌، چرا که این جریان در عمق فوتبال ما و بسیاری از سطوح و رده‌های آن نفوذ کرده است.

خوانندگان محترم به خوبی می‌دانند که یکی از حرف‌ها و انتقادات ما نسبت به وضعیت نابسامان و دلال زده تیم ملی این بوده که هرموقع لیست بازیکنان دعوت شده به این تیم اعلام می‌شود‌، با نگاهی گذرا به آن خیلی راحت معلوم می‌شود که دستپخت دلالی است و آنها هستند که بر اساس منافع و ساخت و پاخت‌های خود، این لیست را به دست مربی می‌دهند. 

این یعنی حضور سرمربی تیم ملی و همکارانش در ورزشگاه‌ها برای تماشای مسابقات‌، یک حرکت صرفا صوری و نمایشی است چون اصولا وی حق و اجازه ندارد که برطبق تشخیص و انتخاب خود عمل کند! بیش از این نمی‌خواهیم وارد موضوع شویم و آن را تحلیل کنیم‌، چون هم این کار را قبلا بارها به وقت خود انجام داده‌ایم و هم تکرار این‌گونه بحث‌ها موجب کسالت نگارنده می‌شود و خواننده را آزار می‌دهد. 

اینها را آوردیم تا بگوییم خوشبختانه با نگاه به لیست جدید اعلام شده هرگز آن رد پاها و اثر انگشت‌های دلالی وقیح دیده نمی‌شود و جمعی از شایسته‌های لیگ (و به طور طبیعی نه همه آنها) در شش هفته برگزار شده‌، به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند و معلوم می‌شود در فصل جدید و با توجه به تغییرات انجام شده‌، قرار است مصلحت تیم ملی و انتظارات مردم بر هر منفعت و مصلحت و خواسته دیگری ترجیح داده شود.

منبع: روزنامه کیهان

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر