کد خبر: 139874
A
عضو فراکسیون ورزش پارلمان در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران؛

راستینه: زحمت تیم را اسکوچیچ کشید ولی به کام کی‌روش شد/کی‌روش یک پیرمرد خسته فوتبالی است/ کی‌روش ظرفیت‌های ملی ما را خدشه‌دار کرد/ بهتر بود به مربیان داخلی اعتماد می‌کردیم

احمد راستیه هفشجانی رییس کمیته ورزش و جوانان فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد شدید از حضور مجدد کی‌روش در تیم ملی به دیده‌بان ایران گفت: کی‌روش تنها فوتبال تدافعی را می‌داند و دیگر انگیزه‌ای برای گرفتن نتیجه ندارد.

راستینه: زحمت تیم را اسکوچیچ کشید ولی به کام کی‌روش شد/کی‌روش یک پیرمرد خسته فوتبالی است/ کی‌روش ظرفیت‌های ملی ما را خدشه‌دار کرد/ بهتر بود به مربیان داخلی اعتماد می‌کردیم

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ برکناری پر حرف و حدیث دراگان اسکوچیچ و برگزاری انتخابات پر از حاشیه برای تعیین رییس جدید فدراسیون فوتبال در یکماه اخیر؛ فوتبال ایران را دچار یک بحران جدی کرد.‌ بحرانی که با شروع به کار دوباره کارلوس کی‌روش در قامت سرمربی تیم ملی کشورمان شاید فروکش کند. در همین مسیر دو بازی تدارکاتی در روزهای پیش رو در برابر «اروگوئه» و «سنگال» شاید یک شانس و یا پاشنه آشیل برای کی‌روش باشد.

به نظر می‌رسد بازگشت مربی پرتغالی به فوتبال ایران به مذاق برخی از فوتبال دوستان و حتی سیاستمداران خوش نیامده باشد‌. منتقدین کی‌روش بر این باور هستند که او سقف توان خود را در آخرین بازی جام ملتهای آسیا گذشته برای ایران نشان داده و بیش از این توانایی لازم جهت هدایت تیم ملی در آوردگاه مهم جام‌جهانی، آن هم در مقابل تیم‌هایی همچون انگلستان و ایالات متحده آمریکا را نداشته باشد.

از سوی دیگر برخی از موافقان کی‌روش نیز بر این باور هستند که نباید تیم ملی با یک مربی بی تجربه در عرصه جهانی وارد قطر می‌شد، زیرا این احتمال وجود داشت که چند شکست سنگین در برابر تیم‌های گروه دوم جام جهانی، علاوه بر ایجاد نارضایتی بین مردم؛ موجب نوعی تحقیر سیاسی برای کشور نیز شود.

در همین رابطه یک نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این موضوع که نتیجه‌گیری احتمالی در جام جهانی ۲۰۲۲ ربطی به کارلوس کی‌روش نخواهد داشت، تأکید می‌کند؛ بازیکنان ایرانی از توانایی لازم برای انجام مسابقات در سطح جام جهانی برخوردار هستند و اگر نتیجه‌ مطلوبی نیز برای فوتبال ایران حاصل شود، تنها به دلیل تلاش بازیکنان تیم است و نمی‌توان آن را به توانایی فنی کارلوس کی‌روش مرتبط دانست.

کارنامه کی‌روش بعد از خروج از ایران قابل دفاع نیست

احمد راستیه هفشجانی، رییس کمیته ورزش و جوانان فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران در این رابطه با این موضوع که کی‌روش نشان داده که توانایی معجزه ندارد گفت: ایشان بعد از تیم ملی ایران در هر تیمی که رفت ناموفق بود. هشت سال اعتماد به کی‌روش ظرفیت‌های ملی ما را خدشه دار کرد و نه تنها تیم ملی را تقویت نکرد بلکه به یک بازی تدافعی تبدیل کرد.

وی عنوان کرد: آقای اسکوچیچ به عنوان مربی قبلی برای فرستادن تیم ملی به جام‌جهانی تلاش کرد و نشان داد که انگیزه لازم را هم برای کسب نتیجه در جام‌جهانی دارد پس چنانچه به آقای اسکوچیچ بسنده می‌کردیم و یا به مربیان ایرانی اعتماد می‌شد در چنین شرایطی می‌توانستیم نتیجه بهتر را انتظار داشته باشیم.

-000

رییس کمیته ورزش و جوانان فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از مربی پرتغالی به دیده‌بان ایران تاکید کرد: کی‌روش انگیزه لازم برای کسب قهرمانی یا کسب نتایج مطلوب را ندارد.

کی‌روش معجزه‌ای رقم نزده است

وی تصریح کرد: او (کارلوس کی‌روش) یک پیرمرد خسته فوتبالیست که ۸ سال حضورش در ایران معجزه‌ای به بار نیاورد و حتی پس از ایران نیز به هر تیمی که رفت نتیجه‌ای نگرفت.

راستیه در پایان به دیده‌بان ایران گفت: چنانچه در جام‌جهانی عملکرد خوبی داشته باشیم صرفا به دلیل حضور بازیکنان است که هنر آنهاست، ما ستارگان پرفروغی در تیم ملی داریم پس امید ما به بازیکنان تیم ملی است نه کی‌روش.

منبع: سایت دیده‌بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر