کد خبر: 140873
A

سقوط یک پله‌ای ایران در رده‌بندی تیم‌های ملی فوتسال جهان + عکس

قهرمان نشدن ایران در جام ملت‌های آسیا سبب سقوط این تیم در رده‌بندی تیم‌های ملی فوتسال دنیا شد.

سقوط یک پله‌ای ایران در رده‌بندی تیم‌های ملی فوتسال جهان + عکس

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تیم ملی فوتسال ایران شب گذشته (شنبه) در فینال جام ملت‌های آسیا 2022،‌ با نتیجه 3 بر 2 مغلوب ژاپن شد و از دفاع از دو عنوان قهرمانی قبلی خود در این رقابت‌ها بازماند.

پس از اینکه تیم ملی ایران در جام جهانی 2021 نتوانست راهی نیمه‌نهایی شود، از جایگاه پنجم رده‌بندی جهانی دو پله سقوط کرد و تا رتبه هفتم پایین آمد. با این حال ناکامی ضعیف قزاقستان در جام ملت‌های اروپا در بهمن 1400 سبب شد تیم کشورمان در رده هفتم دنیا بایستد.

شاگردان وحید شمسایی در راه صعود به فینال جام ملت‌های آسیا مقابل تیم‌های اندونزی، چین تایپه، ویتنام و تایلند پیروز شدند و امتیازات خود را به عدد 1589 رساندند. با این حال شکست مقابل ژاپن کاهش شدیدی در امتیازات ایران به وجود آورد و سبب شد این تیم با 1549 امتیاز، به رتبه هفتم جهان سقوط کند.

تیم‌های ملی برزیل، اسپانیا، پرتغال،‌ روسیه و آرژانتین، جایگاه‌های اول تا پنجم رده‌بندی تیم‌های ملی فوتسال جهان را در اختیار دارند. قزاقستان که در جام جهانی 2021 بر ایران غلبه کرد، جای تیم کشورمان را در رده ششم جدول گرفته است.

ایران با وجود اینکه قهرمانی آسیا را از دست داد، همچنان در جایگاه نخست آسیا قرار دارد و ژاپنِ 1396 امتیازی در رده سیزدهم جهان و دوم آسیا جای گرفته است.

فوتسال , تیم ملی فوتسال ایران ,

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر