کد خبر: 14153
A

اظهار نظر عجیب کمالوند درباره پرسپولیس/ شنیده‌ام فیفا آن‌ها را محروم می‌کند

سرمربی تیم فوتبال گسترش فولاد گفت: نسبت به بودجه‌ای که داریم، عملکردمان خوب نیست، بلکه عالی است.

اظهار نظر عجیب کمالوند درباره پرسپولیس/ شنیده‌ام فیفا آن‌ها را محروم می‌کند

فراز کمالوند در نشست خبری پیش از بازی دیدار گسترش فولاد- سایپا، اظهار داشت: بازی با سایپا بازی بسیار سختی است، چون سایپا شرایط خوبی دارد. بازیکنان ما آماده هستند. هفته‌هاست که ما شرایط خوب‌مان را پیدا کرده‌ایم. نسبت به بودجه‌ای که داریم، عملکردمان خوب نیست، بلکه عالی است.

سرمربی تیم گسترش فولاد افزود: دلیل سخت بودن بازی فردا، این است که ساپیا روی غلتک افتاده و چهار پیروزی پشت سر هم به دست آورده است. گسترش فولاد در حال حاضر یک تیم به تمام معنا شده است. ما بخش خصوصی هستیم و نمی‌توانیم زیاد بریز و بپاش کنیم. آقای سمندر باعث شده که ما به ثبات برسیم. ما قدم به قدم بالا آمدیم و در این سال‌هایی که گسترش فولاد در لیگ حضور داشته، آهسته و پیوسته جلو رفته و حالا به یکی از تیم‌های ثابت تبدیل شده است که ثبات زیادی دارد. باید از تمام بچه‌های تیم تشکر ویژه‌ای داشته باشم. نتایج ما قابل قبول و خوب بوده است. ما خارج از خانه فقط یک شکست داشتیم که آن هم مقابل پرسپولیس و در دقایق پایانی رقم خورد. اراده و انگیزه بچه‌ها باعث شده که ما در حال حاضر یک تیم خوب باشیم. خوشحالم که در این مجموعه مربی‌گری می‌کنم.

کمالوند خاطرنشان کرد: امیدوارم فردا یک بازی با آرامش داشته باشیم، چون نه خطر سقوط ما را تهدید می‌کند و نه سودای قهرمانی در سر داریم. زیاد مهم نیست که فردا می‌بریم یا نه. ما فقط به آرامش فکر می‌کنیم. ما شرایط خوبی داریم. به بچه‌ها هم گفتم که باید با ارائه یک بازی خوب، به دنبال برد باشیم. هفته گذشته هم تنها سه دقیقه تا سه امتیاز فاصله داشتیم و طلسم امتیاز نگرفتن تیم‌های تبریزی در مشهد را شکستیم که این‌ها نشانه خوبی است. ما مقابل پرسپولیس خوب بازی کردیم. بر اساس بودجه‌ای که باشگاه اختصاص داده، خواسته‌های اول فصل به دست آمده و به همین خاطر از همه عوامل باشگاه تشکر می‌کنم که در موفقیت‌های گسترش فولاد نقش داشتند.

وی ادامه داد: ماشین‌سازی حالا به لیگ صعود کرده و با حواشی زیادی روبه‌روست، اما گسترش فولاد با ثبات کار خودش را ادامه می‌دهد. چه من اینجا باشم و چه نباشم، مهم ثباب باشگاه است. من در تراکتورسازی هم این مسئله را گفته بودم که این تیم روند خودش را پیدا کرده و رفته‌رفته نتایج خوبی می‌‌گیرد. حالا هم تراکتورسازی به یکی از مدعیان اصلی لیگ برتر تبدیل شده است. ما تلاش‌مان را می‌کنیم که از هدف‌گذاری ابتدای فصل هم بهتر نتیجه بگیریم، اما برای این کار استرسی نداریم.

کمالوند در مورد حضورش در چند تیم تبریزی، گفت: لطف خدا شامل حال ما شده و ما شرمنده مردم نشدیم. در مدتی که در تبریز بودم، نتایج خوبی گرفتم. در تراکتورسازی عملکرد خوبی داشتم و وقتی هم به گسترش فولاد آمدم، این تیم شرایطی مانند شرایط امروز ماشین‌سازی را داشت، اما به ثبات رسید. مدیرعامل باشگاه نیز در این راه بسیار مؤثر بود. مالک باشگاه نیز بیشتر از همه در این موضوع نقش داشت. در هفته‌های ابتدایی لیگ شانزدهم که بردی نداشتیم، از باشگاه فشاری به ما نیامد و من هیچ‌وقت از این باشگاه اولتیماتوم نگرفتم. گاهی اوقات از من می‌پرسند که چرا از تبریز نمی‌روی. دلیل این موضوع، همین کارهای حرفه‌ای است. من پیشنهادهای زیادی داشتم، اما در تبریز آرامش دارم. مهم‌ترین خاصیتی که گسترش فولاد دارد، این است که به بازیکن متکی نیست. شاید در چند بازی، یکی دو بازیکن در اختیار نداشته باشیم، اما کارمان را می‌کنیم، چون به معنای واقعی یک تیم هستیم. این موضوع از مالک باشگاه آغاز شده و به بازیکنان نیز راه سرایت کرده است.

وی با بیان اینکه فکر نمی‌کنم هیچ مربی در ایران شرایط من را داشته باشد، گفت: من هم در تیم‌های پایه و هم در رده‌های بالاتر بوده‌ام. من کارم را پایه‌ای شروع کردم و به چیزی که در جوانی‌ می‌خواستم رسیدم. در 30 سالگی، تیم من (تراکتورسازی) بیشترین هوادار را داشت. من سختی‌های فوتبال را دیده‌ام.

این مربی با اشاره به آخرین وضعیت مدافع با تجربه تیمش خاطر نشان کرد: محمد نصرتی پس از بازگشت به گسترش فولاد، بازی خوبی مقابل ذوب‌آهن ارائه کرد که دلیل آن، رابطه خوب مربی و بازیکن است. امیدوارم این شرایط الگویی برای بقیه تیم‌ها باشد و این مسئله به بقیه تیم‌ها هم برسد.

سرمربی تیم گسترش فولاد خاطرنشان کرد: ما از داشتن هوادار هم محروم هستیم. اگر 10 هزار هوادار داشتیم، بالای جدول بودیم، اما فکر می‌کنم در دراز مدت هوادار جذب گسترش فولاد می‌شود، چون فوتبال زیبایی ارائه می‌دهد.

وی از عملکرد مدافع تیمش ابراز رضایت کرد و گفت:‌ مرتضی اسدی به عنوان کاپیتان در تیم ما، در جایگاه مربی داخل زمین کار می‌کند.

این مربی جوان همچنین تصریح کرد: گسترش فولاد راهی را طی می‌کند که در آینده مانند ذوب‌آهن خواهد شد و در آسیا و لیگ برتر حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

کمالوند یادآور شد: فوتبال قابل پیش‌بینی نیست. ما اگر در بازی قبلی‌مان ضربه کاشته را به سلامت از دروازه‌مان رد می‌کردیم، برنده می‌شدیم.

«حسین فرکی یک شخصیت بزرگ است که می‌تواند برای همه الگوی خوبی باشد»، وی با بیان این جمله افزود: فکر می‌کنم با توجه به شرایط گسترش فولاد و سایپا، در بازی فردا، کار را برای سایپا مشکل خواهیم کرد. آنها هم از آب و گِل درآمده‌اند و شرایط خوبی دارند.

سرمربی تیم فوتبال گسترش فولاد همچنین تصریح کرد: ما در پنج مسابقه،‌ پیروزی را با تساوی عوض کردیم. پیش‌تر گفتیم به بازیکنان جوان میدان خواهیم داد که این بازی دادن به جوانان،‌ تاوان هم دارد. به بازیکنان هم گفتم که با شکم‌سیری بازی می‌کنند و پس از زدن گل اول، برای زدن گل‌های دوم و سوم تلاش نمی‌کنند.

وی در واکنش به سؤال خبرنگاری مبنی بر مشکل اخیر تراکتورسازی و محرومیت از پنجره نقل‌وانتقالات اظهار داشت: نمی‌خواهم وارد قضیه تراکتورسازی شوم، چون من الان در گسترش فولاد فعالیت می‌کنم،‌ اما در مجموع ما باید به سمتی برویم که باشگاه‌ها به اندازه پولی که دارند، هزینه کنند. ما بازیکنانی داریم که در ترکیب ثابت تیم بازی می‌کنند و قرارداد آنها زیر 250 میلیون تومان است. قرارداد رضا خالقی‌فر، میثم نقی‌زاده و مسعود ابراهیم‌زاده به 300 میلیون تومان هم نمی‌رسد. باشگاه ما جایی است که می‌دانیم دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد و مطمئنیم پول ما پرداخت خواهد شد. در باشگاه تراکتورسازی هم آقایان آجورلو و قلعه‌نویی کاربلد هستند و این اتفاقات به سالیان گذشته مربوط می‌شود.

سرمربی گسترش فولاد افزود: اگر اخباری از تراکتورسازی به سایپا برود، تراکتورسازی باید چه کار کند؟ این تیم بازیکنان خوبی دارد و همچنان در کورس قهرمانی است. فکر می‌کنم به جای اینکه این اتفاقات را به گردن دیگران بیندازیم، باید بدهی باشگاه تراکتورسازی هر چه زودتر پرداخت شود تا از این تیم،‌ امتیازی کسر نشود و حواشی بیشتری ایجاد نشود. حیف است تراکتورسازی با این پتانسیل دچار محرومیت و این حواشی شود. فدراسیون فوتبال هم باید پیگیر باشد. وقتی تیمی امکانات ندارد، چرا باید هزینه زیادی برای جذب بازیکن بکند؟ این اتفاق در حال حاضر برای تراکتورسازی افتاده است و باید به فکر پرداخت این جریمه‌ها باشد. باید بین بد و بدتر،‌ بد را انتخاب کنیم تا اتفاقات بدتری نیفتد و تراکتورسازی بیش از این ضرر نکند. البته شنیده‌ام که پرسپولیس هم مانند استقلال و تراکتورسازی به این مشکل دچار می‌شود.

کمالوند با بیان اینکه قلعه‌نوعی مرد سرد و گرم چشیده‌ای است، عنوان کرد: تراکتورسازی حالا باید جریمه‌ها را پرداخت کند. حرف من فقط با تراکتورسازی نیست بلکه استقلال و پرسپولیس نیز با همین مسائل روبه‌رو هستند. بودجه تیم ما یک‌سوم یا یک‌چهارم تیم‌های بالای جدولی هم نیست. اینک تراکتورسازی 9 بازی تا پایان فصل دارد، اما باید در سال آینده از بازیکنان جوان و پایه خود استفاده کند تا محرومیت این تیم به پایان برسد.

وی در خصوص غایبان این تیم مقابل سایپا گفت: فقط مرتضی اسدی را به خاطر محرومیت در اختیار نداریم.

سرمربی گسترش فولاد در پاسخ به این پرسش که «آیا از باشگاه تراکتورسازی طلبکارید یا خیر؟»، تصریح کرد: من به تراکتورسازی بدهکارم،‌ نه طلبکار. این حرف‌ها در رسانه‌ها گفته نمی‌شود.

 

 

منبع: تسنیم

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر