کد خبر: 142368
A

کی‌روش: آماده سازی تیم خوب پیش نمی‌رود

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ضمن اشاره به مشکل دو بازیکن مهم‌مان گفت: به هر دلیلی برنامه آماده‌سازی ما مسیر درستی را طی نمی‌کند.

کی‌روش: آماده سازی تیم خوب پیش نمی‌رود

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ کارلوس کی‌روش در ابتدای تمرین امروز (دوشنبه) تیم‌ملی فوتبال در کمپ تیم‌های ملی اظهار کرد: «به همه خوش‌آمد می‌گویم. به هر دلیلی برنامه آماده‌سازی ما مسیر درستی را طی نمی‌کند. مطلع هستید که آماده‌سازی یک قدم بسیار مهم در مسیری است که پیش‌رو داریم و بدون آن نمی‌توانیم به اهداف‌مان برسیم. الان که بازیکنان را در اختیار نداریم، بررسی آن‌ها سخت است و احتمالا برخی از آن‌ها فرصت حضور در تیم‌ملی را از دست می‌دهند.»

او افزود: «ما با دو بازیکن مهم‌مان مشکل داریم. متاسفانه باشگاه الاهلی اجازه تمرین کردن بازیکنان با ما را نداد و ما فرصت تمرین کردن با دو بازیکن تاثیرگذارمان یعنی شجاع خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان را از دست دادیم. پنج هفته بازی نکردن این دو بازیکن این موضوع را سخت می‌کند که در لیست تیم‌ملی باشند. در حال حاضر تمام بازیکنان باید تمرین و بازی کنند و سخت است که بدون این مسائل در تیم‌ملی حضور داشته باشند. درک این مطلب برای ما سخت است. ما با باشگاه الاهلی صحبت کردیم. همه بازیکنان ملی‌پوش دیگر کشورها از تونسی، استرالیایی و الجزایری در اختیار کشورهای‌شان قرار گرفتند به غیر از دو بازیکن ما که در بین ما حضور ندارند. همان‌طور که می‌دانید این‌جا نیستند. در دو کلمه بخواهم جواب شما را بدهم این است که می‌توانست شرایط بهتر شود.»

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که این اتفاقات تا چه میزان هدف تیم‌ملی برای صعود به مرحله حذفی جام جهانی را به خطر می‌اندازد؟ گفت: «همانطور که قبلا گفتم، ما همه همکاری‌های لازم از طرف مربیان و باشگاه‌ها را داشتیم و یک بار دیگر می‌خواهم از آن‌ها تشکر کنم. باید درک کنیم که یک جام جهانی خاص پیش‌رو داریم که برای اولین‌بار در ماه نوامبر برگزار می‌شود. قوانین فیفا واضح است و بازیکنان می‌توانند ۱۴ نوامبر یعنی هفت روز قبل از آغاز جام جهانی در اختیار تیم‌ملی قرار بگیرند. ما نمی‌توانیم گله کنیم چرا که این قانون است.»

کی‌روش ادامه داد: «واقعا جای نگرانی دارد. به طور مثال این دو بازیکن حاضر در قطر، پنج هفته تا جام جهانی بازی نخواهند کرد. تنها این دو بازیکن ملی هستند که مجبور به بازگشت به قطر شده‌اند. من باید راجع به آن‌ها فکر کنم چون این دو نفر می‌توانستند بین ما باشند و تمرین کنند. من نمی‌خواهم از قطری‌ها انتقاد کنم چون حق دارند ولی نمی‌توانم درک کنم. یک تمرین بهتر از تمرین نکردن است. دو تمرین بهتر از سه تمرین است، سه تمرین بهتر از چهار تمرین است. هرچه تعداد بالاتر باشد، بهتر است. ما تمام تلاش‌مان را کردیم که برنامه‌ریزی کاملی داشته باشیم. تیم منتخبی از ۱۹ و ۲۰ ساله‌ها، تیم جوانان را آوردیم تا بتوانیم با آن‌ها بازی کنیم اما فقط هشت بازیکن در اختیار داریم.»

او بیان کرد: «برای همین وقتی پرسیدید آماده‌سازی می‌توانست چطور باشد، می‌گویم می‌توانست بهتر باشد. البته شما تنها می‌توانید کارهایی را انجام دهید که خودتان انجام می‌دهید. وقتی چیزی را نمی‌توانید کنترل کنید، می‌توانید بروید و بخوابید.»

سرمربی تیم‌ملی فوتبال در ادامه درباره وضعیت مصدومان تیم‌ملی مانند آزمون، نوراللهی و جهانبخش توضیح داد: «جهانبخش اوکی است. نوراللهی هم مشکل خاصی ندارد. سردار هم در مسیر درستی حرکت می‌کند و برنامه خوبی طی می‌کند. او ۲ نوامبر به باشگاه خودش برمی‌گردد. همکاری خوبی بین ما و باشگاه لورکوزن شکل گرفته است. ما از منابع خودمان استفاده کردیم و اعضای کادرمان را به طور تمام وقت در اختیار نوراللهی و سردار قرار دادیم و آن‌ها به این دو بازیکن کمک کردند. این بازیکنان ۱۴ نوامبر در اختیار تیم‌ملی خواهند بود.»

کی‌روش در پاسخ به این سوال که آیا ارتباط دو فدراسیون ایران و قطر می‌تواند به حضور خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان در تیم‌ملی کمک کند؟ اظهار کرد: سوالی که پیش می‌آید به فدراسیون فوتبال ایران یا قطر ارتباطی ندارد، بلکه راجع به باشگاه الاهلی قطر است. ما درک نمی‌کنیم که چرا این مشکل به وجود آمده است. من به همراه نایب رییس فدراسیون به باشگاه رفتیم و به صورت حضوری تشکر کردیم. حتی اگر به منابع رسمی باشگاه الاهلی مراجعه کنید، آن‌ها تشکر کردند اما به یک باره گفتند خیر و عقب کشیدند. آن‌ها حق‌شان است که این کار را کنند. به نوعی حق دارند این کار را بکنند اما درک نمی‌کنیم چرا این باشگاه همه ملی‌پوشان را ترخیص کرده و ملی‌پوشان قطر ۶ ماه در اردو هستند و فقط شجاع و کنعانی‌زادگان در قطر نشسته‌اند. این موضوع را درک نمی‌کنم.

او در پایان در پاسخ به این سوال که آیا خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان به همراه الاهلی تمرین می‌کنند؟ گفت: من اطلاعی ندارم. ما برنامه‌های تمرینی آن‌ها را بررسی می‌کنیم اما چیزی که می‌توانم بگویم این است که در حال حاضر فقط هشت بازیکن در اختیار داریم.

منبع: خبرآنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر