کد خبر: 142600
A

تماشای بازی در جام‌جهانی قطر چقدر آب می‌خورد؟ +قیمت‌ها

از آن جایی که طبق پیش بینی‌ها، طی ماه‌های آبان تا آذر، قطر میزبان ۱.۵ میلیون نفر گردشگر خارجی می‌شود و کشور همسایه مان قرار است موج گردشگری بی‌سابقه‌ای را تجربه کند، سازمان دهی این افراد در بهترین شکل ممکن، نیازمند ابزارهای مختلفی از جمله یک کارت هوشمند مانند «هایا کارت» است، کارتی که ویژه این ایام و مخصوص هواداران و تماشاگران حاضر در قطر ایجاد شده و حکم روادید سفر به این کشور را دارد.

تماشای بازی در جام‌جهانی قطر چقدر آب می‌خورد؟ +قیمت‌ها

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ فقط ۱۹ روز یا کمتر از ۵۰۰ ساعت دیگر تا آغاز رقابت های جام جهانی مانده است. جام‌جهانی ۲۰۲۲ در حالی قرار است از ۳۰ آبان تا ۲۷ آذر در کشور قطر برگزار شود که قیمت بسته های ارائه شده برای علاقه‌مندان تماشای مسابقات این رویداد بین‌المللی تا حدودی سنگین و غیرمنطقی است. رئیس اتاق مشترک ایران و قطر چندروز پیش در مصاحبه ای گفته بود که احتمالا در جام جهانی امسال ۲۰۰ تا ۳۵۰ هزار ایرانی بتوانند برای تماشای بازی ها به قطر بروند.

دیروز هم سخنگوی شرکت هواپیمایی، فهرست شهرهای مبدا پرواز ایران به قطر را اعلام کرد که طبق آن سه مبدا پروازی شامل «مشهد»، «اصفهان» و «کیش» از برنامه‌ پروازهای جام جهانی حذف شده و پرواز به مقصد قطر، فقط از شهرهای تهران، شیراز، لار  و لامرد انجام می شود. دیروز همچنین قیمت بلیت رفت و برگشت پروازهای جام جهانی هم اعلام شد و به این بهانه در گزارش امروز از هزینه های شرکت در جام جهانی، شرایط حضور در قطر و… گفتیم.

قیمت بلیت رفت و برگشت جام‌جهانی چقدر است؟

شرایط حضور در قطر چیست و خرید بلیت رفت و برگشت برای سفر به جام جهانی چقدر هزینه دارد؟ اگر خود یا اطرافیانتان قصد شرکت در جام جهانی را دارید، احتمالا این اولین سوالی است که برایتان پیش می آید.

دو روز پیش، سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)  جزئیات پرواز‌های این شرکت در ایام جام جهانی و قیمت بلیت‌های این پرواز‌ها را اعلام کرد و گفت: براساس وضعیت موجود قیمت رفت و برگشت هر صندلی ۱۳ میلیون تومان اعلام شده است.

شمس الدین فرزادی پور افزود: ۴۲ پرواز از تهران، ۴ پرواز از شیراز ، دو پرواز از لار و ۲۰ پرواز از مبدا لامرد به مقصد دوحه در نظر گرفته شده است و در صورت استقبال هموطنان و متقاضیان امکان افزایش این تعداد وجود دارد که براساس شرایط مقصد و فرایند تهیه بلیت انجام می‌شود.

این در حالی است که طبق اعلام سخنگوی شرکت هواپیمایی، برخی از این مسیرهای پروازی لغو شده است که احتمالا حجم پروازها به سمت قطر از شهرهای باقی مانده به مقصد قطر افزایش می یابد.

همچنین سرپرست هما درباره بازه زمانی آغاز پروازها گفت: « عموما با شروع بازی‌ها پروازها هم آغاز می‌شود. عمدتا بلیت این نوع پروازها و سفرها باید به صورت تور تهیه شود چون افرادی که اقدام به تماشای بازی‌ها می‌کنند، باید حتما کارت ویژه مسابقات را به همراه داشته باشند و همه خدماتی که ارائه می‌شود در قالب این کارت خواهد بود.»

برای روادید قطر نگران نباشید

 از آن جایی که طبق پیش بینی‌ها، طی ماه‌های آبان تا آذر، قطر میزبان ۱.۵ میلیون نفر گردشگر خارجی می‌شود و کشور همسایه مان قرار است موج گردشگری بی‌سابقه‌ای را تجربه کند، سازمان دهی این افراد در بهترین شکل ممکن، نیازمند ابزارهای مختلفی از جمله یک کارت هوشمند مانند «هایا کارت» است، کارتی که ویژه این ایام و مخصوص هواداران و تماشاگران حاضر در قطر ایجاد شده و حکم روادید سفر به این کشور را دارد.

مسافرانی که از ایران برای تماشای بازی های جام جهانی به قطر می روند، نگران دریافت روادید نباشند. برای شرکت در تور جام جهانی فقط کافی است که روادید فرودگاهی یا هایا کارت را دریافت کنند.

حضور در ورزشگاه های قطری با چقدر هزینه؟

هرچند تا امروز، بیشتر صندلی های تماشاگران جام جهانی پر شده اما یک ماه پیش قیمت بلیت ورزشگاه ها منتشر شد که طبق آن  سکوهای درجه۳ تقریبا دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، درجه۲ تقریبا پنج میلیون تومان و درجه یک تا شش میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فروخته می شود. برای مراحل بعدی هم بلیت ها تا ۳۰ میلیون تومان فروخته می شود. 

اقامت در هتل‌های قطری چقدر خرج دارد؟

هرچند در زمان جام جهانی روسیه  تعداد هتل ها،قیمت پرواز، قدرت خرید و… این امکان را برای ایرانی‌ها فراهم می‌کرد تا بتوانند با ۵-۶ میلیون تومان مسابقات را از نزدیک ببینند اما شرایط سفر به قطر کاملا متفاوت است. فیفا اعلام‌کرد که یکی از گران ترین جام‌های جهانی در پیش و امکان سفر شخصی هم به قطر کم است. بنابراین احتمالا کارتان به تور‌ها می‌افتد که قیمت بالایی دارند.

فرارو در گزارشی درباره هزینه تورهای جام جهانی نوشته است که برای تور تک بازی و دو شب اقامت در هتل ۳ ستاره: ۸۰ میلیون تومان، هتل ۴ ستاره: ۹۵ میلیون تومان، هتل ۵ ستاره: ۱۰۵ میلیون تومان، برای ۳ شب اقامت هم  در هتل ۳ ستاره: ۹۰ میلیون تومان ، هتل ۴ ستاره: ۱۱۰ میلیون تومان و هتل ۵ ستاره: ۱۳۰ میلیون تومان باید بپردازید.

اگر مدت اقامت تان در قطر بیشتر شود هم باید هزینه بیشتری بدهید که طبق این هزینه تا مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان هم می رسد! البته ناگفته نماند که فیفا تلاش کرده تا مشکل اقامت مسافران در قطر را حل کند. راه اندازی کمپ‌های مجهز برای طرفداران که شب را در چادر بگذرانند یا اقامت در کشتی‌های گردشگری راه حل مناسبی برای رفع کمبود اتاق‌هاست. ایرانی‌ها هم اگر می‌خواهند سفر متفاوتی را تجربه کنند، امکان رزرو این کشتی‌های گردشگری برای‌شان وجود دارد و باید از طریق آژانس ها این امکانات را بررسی کنند.

تورهای جام جهانی در سایت های گردشگری چند فروخته می‌شود؟

جدای از اعداد و ارقامی که در گزارش فرارو درباره تورهای ویژه جام جهانی آمده است، بررسی خبرنگار روزنامه خراسان از هزینه فروش بسته ها و تورهای ویژه جام جهانی در سایت های فروش بلیت هواپیما و گردشگری نشان می دهد که برخی از آژانس ها و شرکت های مسافرتی تدارک ویژه ای برای جذب مشتری داشته اند.

مثلا برخی از سایت ها برای بازی مشخصی از دسته حریفان ایران در جام جهانی، مبالغ مختلف تعیین کرده اند. اگر در سایت ها نگاهی بیندازید برای بازی ایران- انگلیس، ایران- ولز و ایران- آمریکا دارندگان بلیت تماشای بازی بابت سه روز اقامت باید حداقل ۷۳ میلیون تومان بدهند.

این در حالی است که برای تور دو بازی ایران با انگلیس و ولز کسانی که بلیت این بازی ها را خریده اند و اقامت هفت روزه دارند حداقل ۱۱۱ میلیون تومان باید بپردازند. نکته جالب هم هزینه بیشتر برای تورهای بازی ایران با آمریکاست. به نحوی که تور شش روزه برای بازی ایران با ولز و آمریکا برای دارندگان بلیت این بازی ها حداقل ۱۲۱ میلیون است و تور ۱۱ روزه سه بازی ابتدایی ایران با کشورهای ولز- انگلیس و آمریکا ۱۳۵ میلیون تومان خرج دارد!

گشت و گذار در قطر چقدر خرج دارد؟

جدای از هزینه تور، بلیت رفت و برگشت، هتل و…، قطر در چندسال گذشته با توسعه بی نظیری که داشته یک کشور دیدنی است که سفر چندروزه تان بدون تماشای مکان های دیدنی فقط یک خرج اضافه است البته که گشت و گذار در این کشور عربی به واسطه اختلاف ارزش پول ملی کشورمان هزینه زیادی دارد. مثلا در گزارشی که ایسنا نوشته قیمت یک بطری ۱.۵لیتری آب که در مغازه‌ها فروخته می‌شود، ارزشی معادل ۱.۸۵ ریال قطر (حدود ۱۵ هزار تومان) دارد.

علاوه بر این ها خوراکی های دیگری که در ایران گیرتان نمی آید هم هزینه زیادی دارد. مثلا خیلی از هواداران و علاقه‌مندان در قطر می توانند از رستوران‌های مختلف دیدن کنند یا ترجیح دهند به گزینه دم دستی مثل «مک دونالد» مراجعه کنند.

یک ساندویچ مک دونالد در قطر حدود هفت دلار (۲۳۳ هزار تومان) قیمت دارد، در حالی که هزینه یک وعده غذای دو نفره در یک رستوران متوسط، تقریبا ۵۵ دلار است که با ارزش فعلی دلار هر وعده غذای دو نفره حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا دو میلیون تومان هزینه دارد و خرج و مخارج بالای حمل و نقل در این کشور را هم باید به هزینه هایتان اضافه کنید. در مجموع اگر قصد رفتن به قطر را دارید، با توجه به مبالغ بالای تورها، هزینه اقامت و… باید حداقل ۱۰۰میلیون تومان برای هر نفر خرج کنید که این مبلغ با افزایش کیفیت سفرتان تا ۵۰۰ میلیون هم می رسد!

منبع: روزنامه خراسان

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر