کد خبر: 144150
A

فدراسیون فوتبال آمریکا: برای حمایت از زنان ایرانی کلمه «الله» را از پرچم ایران حذف کردیم

فدراسیون فوتبال آمریکا توضیحاتی را در خصوص اقدام شیطنت آمیز این فدراسیون در آستانه بازی دو تیم در مرحله گروهی جام جهانی قطر توضیحاتی داد.

فدراسیون فوتبال آمریکا: برای حمایت از زنان ایرانی کلمه «الله» را از پرچم ایران حذف کردیم

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حساب رسمی تیم ملی فوتبال مردان آمریکا روز گذشته (یکشنبه) در شبکه اجتماعی «توئیتر» بنری با موضوع بازی‌های این تیم در مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر را به نمایش گذاشت که پرچم ایران تنها رنگ‌های سبز، سفید و قرمز را نشان می‌داد و نشان «الله» آن حذف شده بود. همین موضوع در پستی در حساب‌های رسمی تیم ملی فوتبال مردان آمریکا در شبکه‌های اجتماعی «فیسبوک» و «اینستاگرام» هم مشاهده شد. تا عصر روز گذشته پرچم ایران در این بنر به همین شکل به نمایش درآمد و در ادامه با واکنش دولت و فدراسیون فوتبال ایران، پرچم عادی ایران جای پرچم جعلی را گرفت و پست‌های مربوطه نیز در شبکه‌های اجتماعی «فیسبوک» و «اینستاگرام» حذف شد.

فدراسیون فوتبال آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این کار حرکتی برای حمایت از زنان ایرانی بوده است که برای حقوق اولیه خود می‌جنگند و بر همین اساس این بنر با پرچم ایران بدون نشان «الله » را به مدت 24 ساعت در شبکه‌های اجتماعی خود به نمایش درآوردند. دولت ایران به این حرکت واکنش نشان داد و آمریکا را به حذف نشان «الله» از پرچم ملی خود متهم کرد.

نیل بوته سخنگوی فدراسیون فوتبال آمریکا درباره جنجال به پا شده بابت پرچم ایران در بنر طراحی شده توسط فدراسیون فوتبال آمریکا گفت: این یک تصمیم در داخل فدراسیون بود. من قصد ندارم وارد این موضوع شوم که چه کسی از این موضوع مطلع بود یا چه کسی مطلع نبود.

وی در ادامه در مواجهه با این پرسش که «آیا مذاکراتی با نهادهای دیپلماتیک برای انجام این کار داشته‌اید؟»، اظهار داشت: در زمان‌های خاصی مذاکراتی صورت گرفته است. قصد ندارم در مورد این موضوع صحبت کنم اما باز هم می‌گویم که این تصمیم ما بود، نه کس دیگری یا فشاری از سوی شخصی دیگر!

منبع: تسنیم

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر