کد خبر: 14484
A
گزارش/ آغاز وزن‌کشی گوش شکسته های جهان ازچهارشنبه

حضور ۱۲۰ کشتی‌گیر مطرح جهان و ۸۰ مهمان ویژه در جام جهانی کشتی/ ورود تیم‌های شرکت کننده درجام جهانی کشتی آزاد به کرمانشاه ازفردا/ اعلام برنامه‌های جام جهانی کشتی درکرمانشاه

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از حضور ۱۲۰ کشتی‌گیر مطرح جهان و۸۰ مهمان ویژه در مسابقات جام جهانی کشتی و ورود تیم‌های شرکت کننده به استان از فردا خبر داد./ رئیس هیات کشتی استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری رقابت‌های جام جهانی کشتی در کرمانشاه، برنامه‌های این رقابت‌ها را اعلام کرد و از آغاز وزن‌کشی از چهارشنبه خبر داد.

حضور ۱۲۰ کشتی‌گیر مطرح جهان و ۸۰ مهمان ویژه در جام جهانی کشتی/ ورود تیم‌های شرکت کننده درجام جهانی کشتی آزاد به کرمانشاه ازفردا/ اعلام برنامه‌های جام جهانی کشتی درکرمانشاه

صابر رحیمی شامگاه شنبه در نشست شورای اسلامی شهر کرمانشاه اظهار داشت: از فردا دوشنبه شاهد ورود کشتی‌گیران به استان برای حضور در رقابت‌های جام جهانی کشتی خواهیم بود.

رحیمی با اشاره به اینکه ۱۲۰ کشتی‌گیر مطرح جهان در قالب هشت تیم در مسابقات جام جهانی کشتی شرکت خواهند کرد، افزود: در این مسابقات ۸۰ مهمان ویژه خواهیم داشت.

وی هزینه برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی در کرمانشاه را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برآورد کرد و افزود: تاکنون ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان  برای تجهیز و تعمیر سالن امام(ره) که محل برگزاری این رویداد بزرگ ورزشی است، هزینه کردیم تا در درجه اول آبروی کشورمان و بعد استان حفظ شود.

وی با اشاره به آمادگی برای میزبانی جام جهانی کشتی افزود: این مسابقات بزرگترین رویداد جهان بعد از المپیک است و متوجه باشیم که هرچه در ورزش خرج کنیم درآمد و سرمایه محسوب می‌شود.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: هم اکنون نام کرمانشاه جهانی شده و در کنار اسامی ترکیه و روسیه نام کرمانشاه قرار دارد.

 

ورود تیم‌های شرکت کننده درجام جهانی کشتی آزاد به کرمانشاه ازفردا

صابر رحیمی امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: کرمانشاه تا چند روز دیگر میزبان رویداد بزرگ جام جهانی کشتی خواهد بود، رقابتی که دنیا را متوجه این استان می کند.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات بزرگی مانند جام جهانی کشتی درآمد خوبی برای ورزش و کل استان به همراه خواهد داشت، درآمدی که شاید تنها به وسیله برگزاری چنین رویداد مهمی ایجاد می شد.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه افزود: برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی در کرمانشاه بهانه ای شد تا حدود ۴۰۰ میلیون تومان برای تجهیز و بهسازی سالن امام (ره) جذب و این سالن صندلی گذاری شود.

وی تصریح کرد: مطمئنا برگزاری مسابقاتی مثل جام جهانی کشتی با حضور هشت تیم اول دنیا باعث رونق در صنعت گردشگری، هتل داری، حمل و نقل و … می‌شود.

رحیمی گفت: اگر بتوانیم سالی دو سه مسابقه در این سطح و در رشته های مختلف برگزار کنیم قطعا سرمایه گذار نیز رغبت می کند تا در کرمانشاه به سرمایه گذاری بپردازد.

وی همچنین از آمادگی کامل کرمانشاه برای میزبانی جام جهانی کشتی خبر داد و گفت: روزهای پنجشنبه و جمعه مسابقات جام جهانی برگزار می شود.

رحیمی یادآوری کرد: احتمال تیم آمریکا طی فردا (دوشنبه) به کرمانشاه سفر کند و سپس سایر تیم ها نیز رفته رفته تا ظهر روز چهارشنبه وارد استان می شوند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کرمانشاه همچنین از جذب یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ورزش استان در مدت زمانی که مسئولین این اداره کل را عهده دار شده است، خبر داد.

وی در پایان با اشاره به راه اندازی دفتر جذب سرمایه گذاری، گفت: راه اندازی مسکن ورزشکاران یکی دیگر از برنامه هایی که به جدیت دنبال می کنم.

 

اعلام برنامه‌های جام جهانی کشتی درکرمانشاه/آغازوزن‌کشی ازچهارشنبه

محمد حسین محبی با اشاره به برگزاری رقابت‌های جام جهانی کشتی در استان کرمانشاه طی ۲۸ و ۲۹ بهمن ۹۵ از آغاز وزن‌کشی ها طی روز چهارشنبه ۲۷ بهمن از ساعت ۱۸ خبر داد.

رئیس هیئت کشتی استان کرمانشاه  افزود: رقابت‌های مذکور از ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۲۸ بهمن آغاز و در صبح روز اول، مسابقات دور اول برگزار خواهد شد.

وی افزود: مراسم افتتاحیه نیز از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه عصر روز پنجشنبه در سالن حضرت امام (ره) با حضور ۸ تیم شرکت کننده برگزار می شود.

محبی ادامه داد: این رقابت ها در روز پنج شنبه از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه آغاز و مسابقات دور دوم رقابت ها برگزارمی شود.

وی در ادامه با اشاره به مسابقات روز جمعه ۲۹ بهمن، گفت: رقابت های دور سوم از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ و ۳۰ دقیقه برگزار می شود تا مرحله مقدماتی پایان یابد.

رئیس هیئت کشتی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ روز جمعه نیز مسابقات برای کسب عنوان های پنجم و هفتم بین چهار تیم آخر دو گروه برگزار می شود.

وی افزود: ساعت ۱۶ روز جمعه دیدار رده بندی برگزار می شود و از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه هم دیدار فینال آغاز خواهد شد.

محبی یادآوری کرد: در رقابت‌های جام جهانی کشتی هشت تیم برتر کشتی دنیا در دو گروه حضور دارند که در گروه A این مسابقات تیم‌های روسیه، آمریکا، آذربایجان و گرجستان و در گروه B نیز تیم‌های ایران، ترکیه، هند و مغولستان به رقابت می پردازند.

منبع: مهر

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر