کد خبر: 145468
A

چهارمین مدال ایران در وزنه‌ برداری قهرمانی جهان

رقابت‌های دسته ۱۰۹ کیلوگرم وزنه‌برداری قهرمانی سال ۲۰۲۲ جهان با کسب مدال نقره یکضرب مهدی کرمی به ‍پایان رسید.

چهارمین مدال ایران در وزنه‌ برداری قهرمانی جهان

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ پیکارهای وزنه‌برداری قهرمانی سال ۲۰۲۲ جهان با رقابت‌های دسته ۱۰۹ کیلوگرم پیگری شد. در این دسته مهدی کرمی رقابت سختی با روسلان نورالدین‌اف ازبک و نمایندگان گرجستان و تونس داشت. کرمی در نهایت به عنوان چهارم در مجموع این مسابقات رسید.

ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران در حرکت یکضرب با مهار ۱۷۶ کیلوگرم به مدال نقره و در دوضرب نیز با مهار ۲۱۰ کیلوگرم در جایگاه هفتم قرار گرفت.

کرمی در حرکت یکضرب مسابقات دسته ۱۰۹ کیلوگرم ابتدا وزنه ۱۷۰ را مهار کرد و در ادامه توانست بر وزنه ۱۷۴ کیلوگرمی غلبه کند. انتخاب کادر فنی برای حرکت سوم کرمی وزنه ۱۷۶ کیلوگرم بود که کرمی با مهار آن به مدال نقره این حرکت رسید.

روسلان ازبک در حرکت یکضرب با مهار ۱۷۷ کیلوگرم به مدال طلا رسید. ایمن باشا تونسی نیز با مهار ۱۷۵ کیلوگرم به مدال برنز یکضرب رسید.

نماینده کشورمان در دسته ۱۰۹ کیلوگرم مسابقات جهانی که با کسب مدال نقره یکضرب به کار خود پایان داده بود در دوضرب نیز با مهار وزنه ۲۱۰ کیلوگرمی در حرکت دوضرب به مقام هفتم بسنده کرد.

وی در حرکت نخست دوضرب وزنه ۲۱۰ را مهار کرد اما در حرکت دوم نتوانست وزنه ۲۱۶ را مهار کند. وی در حرکت سوم وزنه ۲۱۶ کیلوگرم را مهار کرد اما با چراغ قرمز داوران روبرو شد تا با ۲۱۰ کیلوگرم به کار خود پایان دهد.

مهدی کرمی با ثبت رکورد مجموع ۳۸۶ کیلوگرم به عنوان چهارم بسنده کرد.

روسلان قهرمان ازبک‌ها در حرکت دوضرب با مهار وزنه ۲۲۰ به مدال طلا رسید تا با ثبت رکورد مجموع ۳۹۷ کیلوگرم به قهرمانی این دسته برسد. چخیدزه گرجستانی با ۲۱۹ و کاستیلو با ۲۱۴ به مدال نقره و برنز رسیدند

گیورگی چخیدزه گرجستانی با مهار مجموع ۳۸۹ کیلوگرم مدال نقره و کاستیلو کلمبیایی با مهار مجموع۳۸۸ کیلوگرم به برنز مجموع رسید.

وزنه‌برداران اعزامی ایران به مسابقات قهرمانی جهان تا کنون یک مدال طلا و ۳ نقره کسب کردند. بهترین عنوان وزنه‌برداران مرد ایران تا روز ماقبل پایانی مربوط به رضا دهدار است که به عنوان نایب قهرمانی دسته ۱۰۲ کیلوگرمی رسید. در بخش زنان نیز زینب شیخ ارباب در جایگاه دهم دسته ۸۷ کیلوگرم زنان ایستاد.

عملکرد وزنه‌برداران ایرانی در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ کلمبیا به شرح زیر است:

رضا دهدار مدال طلای یکضرب و نقره مجموع دسته ۱۰۲ کیلوگرم

کیانوش رستمی مدال نقره حرکت یکضرب دسته ۸۹ کیلوگرم

مهدی کرمی مدال نقره یکضرب دسته ۱۰۹ کیلوگرم

زینب شیخ‌ارباب دسته ۸۷ کیلوگرم زنان عنوان دهم

سیده الهام حسینی دسته ۸۱ کیلوگرم زنان عنوان ‍پانزدهم

حافظ قشقایی دسته ۶۷ کیلوگرم مردان عنوان شانزدهم

پریسا نورعلی دسته ۷۶ زنان عنوان هفدهم

الهه رزاقی دسته ۷۱ کیلوگرم زنان اوت

میرمصطفی جوادی دسته ۸۱ کیلوگرم مردان اوت

منبع: جوان

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر