کد خبر: 145732
A

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال: شروع استفاده از VAR شاید آخر فصل یا ابتدای فصل بعد

افشاریان درباره زمان دقیق استفاده از VAR در فوتبال کشورمان تصریح کرد: این چهار پنج قسمتی که VAR دارد حساس است و همه اینها را باید به فیفا گزارش کنیم و بدون فیفا نمی‌توانیم کار را جلو ببریم. آموزش داوران وقت می‌گیرد و واقعاً نمی‌دانم، ولی شاید آخر فصل یا شروع فصل آینده بشود. درست است VAR ظاهراً ساده به نظر می‌آید و تجهیزات می‌خواهد، ولی رفتارهای اداری با فیفا زمان‌بر است

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال: شروع استفاده از VAR شاید آخر فصل یا ابتدای فصل بعد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال اعلام کرد احتمالاً تا ۴۰ روز دیگر کلاس آموزشی داوران برای استفاده از VAR آغاز خواهد شد.

به گزارش  سایت رسمی فدراسیون فوتبال، خداداد افشاریان، درباره انتخاب داوران هفته دوازدهم لیگ برتر اظهار داشت: بعد از استراحت یک ماهه که به خاطر جام جهانی اعمال شد و تیم ملی ما هم در آن شرکت کرد، اولین هفته پیش روی مسابقات لیگ برتر هفته‌ای است که در آن سه دربی کرمان، خوزستان و تهران برگزار خواهد شد و ما داوران با‌تجربه‌ای را برای این بازی‌ها انتخاب کرده‌ایم. ان‌شاءالله داوران بتوانند حق را به حقدار برسانند و شروع دوباره قضاوت‌ها با آرامش همراه شود.

وی ادامه داد: از تیم‌های میزبان و میهمان می‌خواهم با آرامش به داوران نگاه کنند. اگر اتفاقی کمرنگ خدای ناکرده می‌افتد بتوانند هضم کنند و آن را یک مسئله انسانی بدانند. ان‌شاءالله این هفته برای داوران کشورمان بدون اشتباه باشد.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال با اشاره به تیم داوری دربی 99 تهران گفت: محمدحسین زاهدی‌فرد از استان بوشهر داور وسط، سعید قاسمی از استان اصفهان کمک داور یک، مداح که بسیار باتجربه بوده و از تهران است کمک داور دوم، مومنی از استان مازندران داور چهارم و کمک داور ذخیره انتظاری از تهران خواهند بود. داوران دربی خوزستان صفایی است و دربی کرمان نیز میثم حیدری. امیدوارم هفته‌ای بدون تنش و همراه با آرامش باشد. چیزی که مرا خوشحال می‌کند این است که واقعاً حق به حقدار برسد مخصوصاً که بعد از جام جهانی هستیم.

وی در پاسخ به پرسش مجری استودیو فوتبال درباره آخرین وضعیت سیستم کمک داور ویدئویی VAR گفت: با توجه به وسواس و فشاری که مهدی تاج برای VAR دارد، همه پای کار هستند. آخرین جلسه این مجموعه VAR امروز بود. 14 نفر از مجموعه‌ای که درگیر VAR هستند که سه نفر از این عزیزان بچه‌هایی بودند که از شرکت مذکور برای VAR انتخاب شده بودند و فرصت زمانی برای هر موضوعی مشخص شد. اینجا می‌توانم بگویم برای عقد قرارداد با این شرکت هفت هشت روز کاری زمان گذاشتیم، چون پیچ و خم‌های قرارداد را بتوانیم جلو ببریم. دوستانی پای کار هستند از حقوقی، مالی، معاملات، فنی، داوری که امیدوارم این اتفاق بیفتد. این هفته هم مجموعه‌‌ای «بی‌اس» که نماینده‌اش اینجاست از سه الی چهار رشته ورزشی بازدید می‌کنند. در یک بازه زمانی وسایلی که لازم داریم و قرار است از خارج کشور برسد تا پنج شش ورزشگاه را تجهیز می‌کنیم، تأمین خواهد شد. تا 40 روز دیگر که البته بستگی به رفتار‌هایی که فیفا با ما دارد، کلاس آموزشی داوران را شروع می‌کنیم. داریم به سمت VAR می‌رویم و امیدوارم در کنار سازمان لیگ و باشگاه‌هایی که متقاضی هستند بتوانیم سریع به سرمنزل مقصود برسیم.

افشاریان درباره زمان دقیق استفاده از VAR در فوتبال کشورمان تصریح کرد: این چهار پنج قسمتی که VAR دارد حساس است و همه اینها را باید به فیفا گزارش کنیم و بدون فیفا نمی‌توانیم کار را جلو ببریم. آموزش داوران وقت می‌گیرد و واقعاً نمی‌دانم، ولی شاید آخر فصل یا شروع فصل آینده بشود. درست است VAR ظاهراً ساده به نظر می‌آید و تجهیزات می‌خواهد، ولی رفتارهای اداری با فیفا زمان‌بر است که امیدوارم این موضوعات را با فیفا به سرعت جلو ببریم. این حلقه گمشده فوتبال ماست و امیدوارم اتفاقات خوبی رخ دهد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر