کد خبر: 146094
A

امیر عابدینی: کی روش را هیچ کجا نمی‌خواست، ولی با ایران زنده شد / کی‌روش اگر می‌توانست بعضی بازیکنان را به کلمبیا می‌برد

پیشکسوت فوتبال ایران ضمن اظهار تعجب از سطح فنی دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس، به رفتار عجیب رئیس فدراسیون فوتبال اشاره کرد و گفت: مهدی تاج دارد اخلاقش را از دست می‌دهد.

امیر عابدینی: کی روش را هیچ کجا نمی‌خواست، ولی با ایران زنده شد / کی‌روش اگر می‌توانست بعضی بازیکنان را به کلمبیا می‌برد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ امیر عابدینی در خصوص تساوی تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال در هفته دوازدهم لیگ برتر گفت: بازی دیروز تماشاگر نداشت. تماشاگر روح فوتبال است و دربی بدون روح برگزار شد. در این بخش، در وضعیت بدی هستیم. از نظر فنی هم از بازی دو تیم تعجب کردم. شاید بعد از فینال جام جهانی که در یک سطح بسیار عالی برگزار شد، توقعات ما بالا بود.

دربی ضعف فنی داشت

وی افزود: تعداد پاس، سرعت پاس و توپ، جابجایی بازیکنان، تاکتیک و در تمام بخش‌ها ضعف داشتیم. استقلال و پرسپولیس هم در دفاع و هم در حمله ضعف داشتند. هر چهار گل تقریباً به یک شکل به ثمر رسید. این بیانگر این است که در فوتبال خوب کار نکرده‌ایم.

کی‌روش اگر می‌توانست بعضی بازیکنان را به کلمبیا می‌برد!

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال تاکید کرد: یکی از مسائلی که در کیفیت لیگ نقش دارد، تیم ملی است که در حال حاضر چنین چیزی را در ایران نمی‌بینیم. تیم ملی کی روش یعنی یک بسته از پیش تعیین شده؛ یک گروه از بازیکنان که اگر کی روش می‌توانست، آنها را با خود به کلمبیا هم می‌برد! به نظرم لیگ ما بی فایده برگزار می‌شود و خروجی آن برای تیم ملی چیزی نیست. اینها به لیگ، بازیکن و باشگاه‌ها لطمه می‌زند.

مهدی تاج اخلاقش را از دست می‌دهد

عابدینی همچنین در واکنش به رفتارها و پاسخ‌های عجیب مهدی تاج که چند روز پیش در شبکه ورزش جنجال زیادی به پا کرد، افزود: تاج به خاطر فشارهای شدیدی که هست، دارد اخلاقش را از دست می‌دهد. یکی از محاسن تاج، خونسرد بودن و برخورد او با رسانه‌ها به شکل معقول بود. امروز تاج عصبی است و این عصبیت، در مدیریت او هم نقش دارد. توقع مردم و رسانه‌ها کاملاً بجاست و من تاکنون حرف غیر کارشناسی از رسانه‌ها ندیده‌ام.

در جام جهانی چیزی از ایران ندیدیم

عضو پیشین مجمع فدراسیون فوتبال تصریح کرد: مردم توقع داشتند در جام جهانی یک چهره‌ای از خودمان نشان بدهیم ولی چیزی ندیدیم. در جام جهانی ۲۰۱۸ مراکش را شکست دادیم اما در این دوره چه اتفاقی افتاد که مراکشی که به ما باخته بود، در جمع چهار تیم برتر قرار گرفت و چنان خوب بود که مردم آسیا، آفریقا و بخشی از مردم دیگر قاره‌ها دوست داشتند به فینال برسد. یا مثلاً ژاپن، عربستان و کره جنوبی که عملکرد قابل توجهی داشتند.

کی روش را هیچ کجا نمی‌خواست ولی با ایران زنده شد

عابدینی افزود: ما تیم «دست و پا بسته» و «درب و داقان» ولز را شکست دادیم؛ تیمی که واقعاً حرفی برای گفتن نداشت ولی اردوی تیم ملی را به هم ریختیم و شعف الکی ایجاد کردیم. همان پکیجی که گفتم، آن آقا (کی روش) را ۶ بار بالا و پایین انداخت. آیا برای مربیان کره و ژاپن هم این‌طور بود؟ کی روش را هیچ کجا نمی‌خواست ولی ما دوباره او را زنده کردیم.

تاج از چیزی دفاع می‌کند که از نظر مردم رد شده است

وی اظهار کرد: مردم دیگر بر نمی‌تابند؛ فوتبالی کی روش را بر نمی‌تابند. چرا اصرار دارند کی روش یکی از گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی بماند؟ آقای تاج! مردم به تو می‌تازند چون داری از چیزی دفاع می‌کنی که از نظر مردم رد شده است.

مخالف ادامه کار کی‌روش هستم

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه مخالف ادامه کار کی روش در تیم ملی است، گفت: من نظر خودم را می گویم. آقای تاج می‌خواهد در فوتبال بماند، باید بستر وفاق ایجاد کند یعنی نخبگان و کارشناسان باور کنند که دارد در فوتبال تحول ایجاد می‌شود. اینکه مثلاً لیگ برگزار می‌شود خوب است ولی مهم این است که مسابقات ما چطور برگزار می‌شود.

رسانه‌ها دشمن فوتبال نیستند

عابدینی در واکنش به انتقاداتی که از عملکرد مهدی تاج هم صورت می‌گیرد، یادآور شد: باید با تاج صحبت و مشخص بشود که برنامه اش چیست. او چطور می‌خواهد کار را ادامه بدهد. اعضای مجمع و کارشناسان باید احساس آرامش کنند. اینها دلسوخته فوتبال هستند. رسانه‌ها هم دشمن نیستند مردم هم دشمن نیستند. تاج باید برنامه‌ای داشته باشد تا مشخص بشود در مسیر آن حرکت می‌کند یا نه. برای ماندن یا رفتن تاج نسخه‌ای نمی پیچم

افرادی مثل دادکان و مایلی کهن مشاوره بدهند

عضو پیشین مجمع فدراسیون در پایان در خصوص اینکه برای تیم ملی چه توصیه‌ای دارد؟ گفت: باید نخبگان تصمیم بگیرند. فدراسیون فوتبال برای مردم است و نخبگان فوتبالی می‌شوند نمایندگان مردم. تصمیمی بگیرند و مسئولیتش را قبول کنند. افرادی مثل دادکان یا مایلی کهن و یا کسانی که غم و غصه فوتبال را خورده‌اند به عنوان مشاور به تاج کمک کنند و گزینه‌هایی را بدهند. بحث مربی داخلی و خارجی نیست؛ باید مربی‌ای باشد که در شان تیم ملی باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر