کد خبر: 14752
A

ابهام کمیته انضباطی در اخراج کمال کامیابی نیا

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره محرومیت هافبک پرسپولیس گفت: کارت‌های زرد و قرمز کمال کامیابی نیا و اخراجش از بازی با تراکتورسازی ابهام داشت که نیاز به بررسی داشت.

ابهام کمیته انضباطی در اخراج کمال کامیابی نیا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، اسماعیل حسن زاده درباره محرومیت کمال کامیابی نیا از سوی کمیته انضباطی و انتقادهایی که به این کمیته به خاطر محروم کردن هافبک پرسپولیس وارد شده است، گفت: علت اصلی تاخیر در صدور حکم کمال کامیابی نیا ابهامی بود که در تعداد کارتهای زرد و قرمز این بازیکن در بازی با تراکتورسازی ایجاد شد. در گزارش اولیه صراحتا نمی شد برداشت کرد که آیا کامیابی نیا بعد از دریافت دو کارت زرد، با کارت قرمز مواجه شده است و یا کارت قرمز را مستقیم از داور گرفته.

 

وی افزود: مشخص شدن این موضوع در تصمیم ما موثر بود. اگر کامیابی نیا به خاطر کارتهایی که گرفته به صورت خودکار دو جلسه محروم می شد، ما یک جلسه محرومیت انضباطی را کافی می دانستیم.

 

رئیس کمیته انضباطی ادامه داد: ابهام در این بود که آیا کارتهای زرد و قرمزی که به این بازیکن نشان داده شده، مستقل از هم بوده است یا خیر؛ در اینصورت میزان محرومیت او از این بابت فرق می کرد. ما اگر متوجه این موضوع می شدیم، دستمان برای اعمال محرومیت انضباطی به خاطر رفتار این بازیکن باز بود. به همین دلیل، نیاز به استعلام داشتیم تا ببینیم کارت قرمز کامیابی نیا حاصل دو کارت زرد وی بوده و یا مستقیما از زمین اخراج شده است.

 

حسن زاده تاکید کرد: پی بردن به این مسئله زمان برد. وقتی متوجه شدیم که کامیابی نیا با تصمیمات داور و با توجه به کارتهایی که گرفته، دو جلسه محروم است ما هم برای اینکه در حق او اجحاف نشود، یک جلسه او را محروم کردیم.

 

وی در توضیح بیشتر این ماجرا گفت: کامیابی نیا قبل از بازی با تراکتورسازی دو کارت زرد داشت. در این مسابقه هم یک کارت زرد دیگر گرفت و به این ترتیب وقتی این کارت زرد به او نشان داده شد، بازی بعد سرخپوشان در دربی را از دست داد. این بازیکن در دقایق آخر بازی هم یک کارت قرمز گرفت. اگر این کارت قرمز حاصل نشان دادن کارت زرد دوم به وی بود، دو کارت زرد قبلی این بازیکن باقی می ماند ولی اینطور نبود. کمال یک جلسه بابت سه کارت زرد محروم شد و یک جلسه هم بابت کارت قرمز مستقیم.

 

رئیس کمیته انضباطی یادآور شد: ما می خواستیم از نظر انضباطی کمال را دو جلسه دیگر محروم کنیم ولی شک کردیم و بعد از بررسی متوجه شدیم که تصمیمات داور به گونه ای بود که این بازیکن بابت دریافت کارتها دو مسابقه را از دست می دهد. برای همین انصاف نبود ما هم کامیابی نیا را دو جلسه محروم کنیم و از آنجا که دستمان باز بود، او را یک جلسه محروم کردیم. این رای روز گذشته اعلام شد و شاید خیلی از رسانه ها در جریان پروسه آن نبودند.

 

حسن زاده درباره اینکه بعضی از رسانه ها این اقدامات کمیته انضباطی را در راستای منتفع کردن یک باشگاه خاص عنوان کرده اند، گفت: متاسفانه همانطور که در علاقه مندی به فوتبال افرادی منتسب به قرمز، آبی، سفید، شمال و یا جنوب هستند، بعضی ها هم در رسانه ها سعی می کنند مطالب را جوری که دوست دارند بنویسند. کمیته انضباطی از چیزی واهمه ندارد و ملاحظه کاری نمی کند. به این هم فکر نمی کنیم که اگر یک بازیکن محروم شود، قرار است کدام مسابقه را از دست بدهد. ما رک و شفاف کارمان را پیش می بریم.

 

وی در ادامه صحبت‌هایش با خبرنگار مهر، در خصوص شانس کاهش محرومیت مهدی رحمتی از طریق تجدیدنظر ویژه تاکید کرد: به صورت کلی هرکسی اگر احساس کند دلایلی برای رد رای انضباطی دارد می تواند درخواست تجدیدنظر ویژه بدهد.

 

رئیس کمیته انضباطی همچنین در خصوص اینکه منظورش از تهدید شدن بعد از اعلام بعضی از آرا چه بوده است، تاکید کرد: این چیز جدید و مهمی نیست! گاهی اوقات وقتی برای دانه درشتهای فوتبال رای می دهیم، ما را راحت نمی گذارند. تهدیدها همیشه بوده و چیز مهمی نیست. ما می توانیم با این مسائل مقابله کنیم ولی چیز مهمی نیست. وقتی ما درباره دو تیم کمترمطرح رای می دهیم و حتی یکی از آنها را سه ماه محروم می کنیم خبری نمی شود ولی کافی است بعضی از آقایانی که احساس می کنند با بقیه فرق دارند، محروم شوند. آن موقع است که ما به دردسر می افتیم.

 

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر