کد خبر: 14808
A

رضا یزدانی: ناراحتم، گفته بودند دیگر نمی‌توانم راه بروم

رضا یزدانی روبروی ما نشست و از روزهایی که پشت سر گذاشته گفت.

رضا یزدانی: ناراحتم، گفته بودند دیگر نمی‌توانم راه بروم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، رضا یزدانی راهی آلمان شده است. شرایط برای مداوا روی پای او در ایران فراهم نبود و او مجبور شد پای آسیب دیده‌‌اش را به تیغ جراحان خارجی بسپارد. خیلی‌ها می‌گویند یزدانی دیگر تمام شده است و تا پایش را عمل کند و دوباره تمرینات را شروع کند و به مرز آمادگی برسد المپیک بعدی هم به اتمام رسیده است! اما خود رضا روحیه‌‌اش خوب است. او می‌گوید یک بدهکاری به مردم ایران دارد و تا این بدهی را با مردم تسویه نکند پا پس نمی‌کشد: «این را وظیفه خودم می‌دانم که باید به مردم ادای دین کنم. البته همه این حرف‌هایی که من می‌زنم منوط به این است که مردم هم من را قبول داشته باشند و بخواهند برایشان کشتی بگیرم. امیدوارم این اتفاق بیفتد و من بتوانم کلکسیون افتخاراتم را تکمیل کنم.»

*راهی آلمان شده‌ای. سرانجام تصمیم گرفته‌ای پای آسیب دیده‌ات را به تیغ جراحان خارجی بسپاری.
بعد از آسیب‌دیدگی و ناکامی در المپیک، تمام تلاشم را کردم که خیلی زود پایم را مداوا کنم. دکترهای زیادی پای من را دیدند اما امکان اینکه این جراحی در ایران انجام شود وجود نداشت. به همین دلیل مجبور شدم به کشورهای دیگر بروم. پرونده پزشکی من را چند پزشک دیده بودند و در نهایت تصمیم گرفتم به آلمان بروم. وقفه زیادی افتاده بود و باید هرچه زودتر عمل می‌کردم. حالا راهی آلمان شده‌ام و امیدوارم که عمل جراحی موفقیت‌آمیز باشد.

*در روزهایی که آسیب دیده بودی شایعات زیادی به گوش می‌رسید. خیلی‌ها می‌گفتند یزدانی دیگر نمی‌تواند راه برود اما همه در فرودگاه دیدند که با پاهای خودت راه می‌رفتی.
واقعاً نمی‌دانم چرا این شایعات را درست می‌کنند. الان شرایطم خیلی خوب است. من یک‌سری حرف‌ها می‌شنوم که خودم هم تعجب می‌کنم. نمی‌دانم از کجا و با چه معیاری گفته بودند نمی‌توانم راه بروم.

*با این شرایط یزدانی چقدر امیدوار است که بتواند دوباره کشتی بگیرد؟
همه چیز به جراحی و آسیب‌دیدگی‌ام بستگی دارد. امیدوارم که در وهله اول عمل جراحی خوب و موفقیت‌آمیز باشد و روند درمانی‌ام به‌نحو‌احسن اتفاق بیفتد. اگر همه چیز خوب پیش رفت تا آخرش می‌ایستم و کشتی می‌گیرم. من به این مردم دین دارم. به آنها بدهکارم و باید آن را ادا کنم. تا اینجای کار در سه المپیک حضور داشته‌ام اما نتوانسته‌ام آن‌طور که باید به موفقیت برسم. در 2008 کم تجربه بودم. در 2012 آن مصدومیت شدید برایم پیش آمد و در المپیک 2016، هم مصدوم بودم و هم یک جورهایی حقم را خوردند. من با پارگی آشیل کشتی گرفتم. آنهایی که با این نوع آسیب‌دیدگی آشنایی دارند به خوبی می‌دانند که تا چه اندازه این مصدومیت جدی است. شاید زیاد آماده نبودم اما تا آخرش جنگیدم. همه دیدند که نفوذ تیم آذربایجان و روسیه چه اتفاقاتی را رقم زد و باعث شد تا من برنده نباشم. با این حال این روزها شرایطم خوب است و خودم خیلی امیدوارم که بتوانم در خدمت تیم ملی باشم. سعی می‌کنم انتظارات مردم را برآورده کنم.

*کازیموف یکی از رقیبان تو وارد عرصه مربیگری شده است. اگر یزدانی نتواند دیگر کشتی بگیرد او هم چنین کاری را انجام می‌دهد؟
من با کشتی بزرگ شده‌ام و شک نداشته باشید که هرگز از کشتی جدا نمی‌شوم. حالا چه به عنوان کشتی‌گیر، چه به عنوان مربی. قطعاً روزی مربی خواهم شد و تجربیاتم را در اختیار جوانان ایران قرار خواهم داد. مهم نیست در چه عرصه‌ای باشیم مهم خدمت کردن است. از مردم می‌خواهم برای من دعا کنند.

جراحی زیر نظر پزشک فوتبالیست‌های مطرح جهان 
دکتر ملک‌محمدی، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون کشتی درباره رضا یزدانی می‌گوید: «پس از چند ماه رایزنی و تحقیق در مورد بهترین گزینه خارجی برای انجام عمل جراحی آشیل پا رضا یزدانی و طی شدن مراحل اخذ ویزای کشور آلمان، یزدانی راهی کلن شد. پزشک معالج یزدانی یکی از بهترین پزشکان مطرح دنیا در زمینه آسیب‌دیدگی آشیل پا است که تاکنون پای فوتبالیست‌های مطرح دنیا را تحت عمل جراحی قرار داده است.»


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر