کد خبر: 14870
A

جام جهانی کشتی آزاد در سرزمین پهلوانان افتتاح شد/حضور وزیر ورزش

مراسم افتتاحیه چهل و پنجمین دوره جام جهانی کشتی آزاد عصر پنجشنبه با حضور «مسعود سلطانی فر» وزیر ورزش و جوانان در سالن ورزشی امام خمینی (ره) کرمانشاه برگزار شد.

جام جهانی کشتی آزاد در سرزمین پهلوانان افتتاح شد/حضور وزیر ورزش

جام جهانی کشتی آزاد در سال 2017 میلادی، روزهای 28 و 29 بهمن ماه در سالن امام خمینی (ره) شهر کرمانشاه و با حضور هشت کشور برتر دنیا برگزار می شود.
در گروه یک این مسابقات تیم های روسیه، آمریکا، جمهوری آذربایجان و گرجستان و در گروه دو نیز ایران، ترکیه، هند و مغولستان حضور دارند.
در مراسم افتتاحیه اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه، مسئولان و مدیران استانی، اعضای شورای فنی تیم های ملی، پیشکسوتان و قهرمانان سابق تیم ملی همچون محمدرضا نوایی، ابراهیم جوادی، منصور برزگر، مجید خدایی، سیروس پور، سیف پور، رسول خادم رئیس، رضا لایق دبیر، حمید بنی تمیم نائب رئیس فدراسیون کشتی نیز حضور داشتند.
دور دوم جام جهانی کشتی آزاد در حالی بعد از ظهر پنجشنبه در سالن ورزشی امام خمینی (ره) کرمانشاه آغاز شد که سالن 6 هزار نفری مملو از جمعیت بود و تعداد زیادی از علاقمندان نیز به دلیل نداشتن بلیت و کمبود جا در خارج از سالن حضور داشتند.
اجرای ورزش زورخانه ای در مراسم افتتاحیه با ضرب و آهنگ مرشدان، فضای دیدنی و جذابی را در سالن رقابت ها ایجاد کرده بود.
«اسدالله رازانی» استاندار کرمانشاه در این مراسم در سخنانی گفت: حضور وزیر ورزش و جوانان، «تئودوروس هاماکاس» نماینده اتحادیه جهانی کشتی، «رسول خادم» رئیس فدراسیون کشتی، اعضا هیات های ورزشی، مربیان، ورزشکاران و داوران از کشورهای جمهوری آذربایجان، گرجستان، هند، مغولستان، روسیه، ترکیه و آمریکا و ورزشکاران سرافراز جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از مردم استان کرمانشاه خیر مقدم می گویم.
وی با اشاره به اینکه جام جهانی کشتی برای نخستین مرتبه در استان کرمانشاه برگزار می شود افزود: این رقابت ها نامش همراه شده با قهرمانی، پهلوانی، آزادگی و شجاعت. مردم این استان همواره مرزدار بودند و در جنگ تحمیلی با تقدیم 10 هزار شهید در مقابل دشمن ایستادند و شجاعت خود را به اثبات رساندند.
در ادامه با حضور وزیر ورزش و جوانان، تئودوروس هاماکوس نماینده اتحادیه جهانی، مریم منظمی نایب رئیس بانوان فدراسیون کشتی و محمد حسین محبی رئیس هیات کشتی استان کرمانشاه از ورزشکاران و مربیان برتر بانوان در رشته های آلیش و گراپلینگ و همچنین از خواهر شهید ریزه وندی تجلیل بعمل آمد و در ادامه از تمبر یادبود چهل و پنجمین دوره جام جهانی کشتی آزاد رونمایی شد.
همچنین از آلبوم موسیفی ارکستر سمفونیک مربوط به جهان پهلوان غلامرضا تختی نیز رونمایی شد.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر