کد خبر: 15212
A
داورزنی:

ووشو توان خود را در تیم‌های ملی زنان و مردان اثبات کرده است

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: فدراسیون ووشو در سال‌های اخیر با کسب موفقیت و افتخارات متعدد از سوی ملی‌پوشان، در تیم‌های ملی زنان و مردان در عرصه‌های آسیایی و جهانی، توانش را اثبات کرده است.

ووشو توان خود را  در تیم‌های ملی زنان و مردان اثبات کرده است

به گزارش دیده بان ایران به نقل از روابط عمومی فدراسیون ووشو، مجمع عمومی فدراسیون ووشو امروز (دوشنبه) با حضور مهدی علی‌نژاد رئیس این فدراسیون، محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک، احمد گواری رئیس دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها و اعضای مجمع برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، رئیس فدراسیون ووشو ضمن خیر مقدم به حاضرین، توضیحاتی در خصوص موفقیت‌های این رشته ورزشی در سال‌های 94 و 95 ارائه کرد.

وی در ادامه به برنامه‌های استعدادیابی فدراسیون ووشو در سایه حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان، برگزاری لیگ‌های فدراسیون و مسابقات قهرمانی کشور اشاره کرد و گفت: در مجموع مسابقات قهرمانی کشور در رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان در مجموع دو بخش مردان و زنان، 31 استان به مدال دست یافتند که این مساله نشان از گستردگی ووشو در کشور دارد.

رئیس فدراسیون ووشو با قدردانی از حمایت‌های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک گفت: ووشو در بازی‌های آسیایی و مسابقات قاره‌ای و جهانی همواره مدال‌آور بوده و اکنون بازی‌های کشورهای اسلامی و سپس بازی‌های آسیایی را پیش رو دارد و نیاز به حمایت بیشتر وزارت و کمیته داریم تا با قدرت به کارمان ادامه دهیم.

در ادامه، طراز مالی سال 94 فدراسیون از سوی خزانه‌دار فدراسیون قرائت شد و مورد تصویب مجمع قرار گرفت.

همچنین برنامه عملیاتی و بودجه سال 96 فدراسیون هم از سوی اعضای مجمع تصویب شد.

همچنین داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با قدردانی از تلاش‌های مسئولان و دست‌اندرکاران فدراسیون ووشو گفت: ووشو در سال‌های گذشته و بعد از اینکه به فدراسیون مستقل تبدیل شد، افتخارات ارزشمندی در آسیا و جهان کسب کرد و در عرصه بین‌المللی توانش را نشان داد.

وی گفت: این فدراسیون افتخارات زیادی را دو بخش زنان و مردان کسب کرده است و آرزوی توفیقات بیشتر در مسابقات سال آینده برای قهرمانان این رشته دارم.

داورزنی در ادامه ابراز امیدواری کرد که رشته ووشو به زودی در بازی‌های المپیک حضور یابد تا در این عرصه نیز افتخارآفرینی کند.

معاون وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: امیدوارم همانقدر که ووشو در عرصه‌های آسیایی و جهانی موفقیت داشته است با استراتژی خود، این موفقیت‌ها را در آینده استمرار و ارتقاء دهد. البته بدون تردید اگر برنامه‌ای نبود، موفقیتی کسب نمی‌شد و برنامه چهار سال آینده این فدراسیون نشان می‌دهد که به توسعه و افزایش افتخارات نگاه ویژه‌ای دارد.

وی در خصوص مشکلات مالی فدراسیون‌ها گفت: در این زمینه اگر تمام نگاهمان به دولت باشد، باید بدانیم که ظرف دولت در ورزش محدودیت‌هایی دارد که باید پنجاه فدراسیون را تامین کند و طبیعی است با اتکاء به منابع دولتی، نمی‌توان تحرک جدی‌تری داشت.

وی با بیان اینکه ووشو در این چند سال با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در کشور اقدامات ارزشمندی انجام داده است، اظهار کرد: وزارتخانه وظایف خود را برای همراهی و کمک به فدراسیون‌ها پیگیری می‌کند و در کنار فدراسیون ووشو نیز خواهد بود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی تاکید کرد که فدراسیون‌های ورزشی در کنار مباحث قهرمانی، می‌توانند در بازاریابی نیز با تلاش و برنامه‌ریزی، عملکرد موفقی داشته باشند.

در پایان، فدراسیون ووشو از هیات‌های اصفهان، سمنان و خراسان رضوی به عنان سه هیات برتر ووشوی کشور قدردانی کرد و هدایایی به آنها اهداء شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر