کد خبر: 15236
A
گفت و گو با علی پروین:

زمان من پرسپولیس مثل آب خوردن الهلال را می برد/ این پرسپولیس قهرمان آسیا می شود

آن موقع که پرسپولیس مثل آب‌خوردن تیم‌های عربی را شکست می‌داد. یک‌بار هم درتهران ٣ گل به آنها زدیم. البته پرسپولیس هم تیم خوبی دارد و می‌تواند مثل همان دوران با اقتدار الهلال را شکست دهد. الهلال تیم ریشه‌داری در آسیا محسوب می‌شود اما مطمئنم که پرسپولیس در بازی امروز قطعا بازنده نیست.

زمان من پرسپولیس مثل آب خوردن الهلال را می برد/ این پرسپولیس قهرمان آسیا می شود

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛  اسطوره باشگاه پرسپولیس که در سال‌های اخیر بدون توجه به حضور هر مربی در رأس کادرفنی این باشگاه، حمایت خود را از سرخپوشان ابراز کرده، پیش‌بینی می‌کند که این تیم حداقل ٣، ٢ هفته پیش از پایان لیگ برتر قهرمانی‌اش را جشن می‌گیرد. پروین که خودش سابقه حضور روی نیمکت پرسپولیس برابر الهلال عربستان را درکارنامه دارد و دریک بازی تاریخی در‌سال ٧٩ با پرسپولیس موفق شد تیم تحت هدایتش را مقابل نماینده عربستان به برتری برساند، معتقد است؛ تیم برانکو می‌تواند امروز الهلال را از پیش‌رو بردارد. در ادامه گفت و گوی علی پروین را می خوانید: 

  از بازی امروز پرسپولیس مقابل الهلال شروع کنیم که درکشور عمان برگزار می‌شود؟

بهتر بود که این مسابقه درتهران برگزار می‌شد تا هواداران نیز بتوانند برای حمایت از پرسپولیس به ورزشگاه بروند اما اتفاقاتی بین ایران و عربستان افتاده که تیم‌های ما مجبورند به عمان بروند و آن‌جا بازی کنند. وضع پرسپولیس خوب است و امسال تیم آماده‌ای دارد. این تیم می‌تواند در آسیا هم با برنامه‌هایی که برانکو دارد، موفق شود. البته الهلال هم تیم گردن‌کلفتی است و چندین است که در سطح اول آسیا بازی می‌کند.

  شما هم چند باری به‌عنوان سرمربی پرسپولیس مقابل این تیم قرار گرفتید و برنده شدید.

بله، آن موقع که پرسپولیس مثل آب‌خوردن تیم‌های عربی را شکست می‌داد. یک‌بار هم درتهران ٣ گل به آنها زدیم. البته پرسپولیس هم تیم خوبی دارد و می‌تواند مثل همان دوران با اقتدار الهلال را شکست دهد. الهلال تیم ریشه‌داری در آسیا محسوب می‌شود اما مطمئنم که پرسپولیس در بازی امروز قطعا بازنده نیست.

  در سال‌های اخیر نمایندگان ایران نتوانستند نتایج خوبی در آسیا کسب کنند. پیش‌بینی شما از مسابقات امسال چیست؟

امسال ٤ نماینده در آسیا داریم که از نظر من وضع هر ٤ تیم خوب است. استقلال درهفته‌های اخیر تیمش تغییر کرده و می‌تواند امسال در آسیا نتیجه بگیرد. ذوب‌آهن و استقلال خوزستان هم تیمشان خوب است. به نظرم امسال تیم‌های ایرانی می‌توانند نتایج خوبی بگیرند و تا مراحل پایانی پیش بروند. پرسپولیس هم که سردمدار تیم‌های ایرانی است و هدفش باید قهرمانی آسیا باشد.

  از نظر شرایط مالی، وضع تیم‌های ایرانی با رقیبانشان کاملا تفاوت دارد؟

بله، من شنیدم که استقلال خوزستان حتی پول نداشته به عمان برود. این موضوع خیلی بد است و مسئولان خوزستان باید به این تیم کمک کنند. تیمی که قهرمان ایران شده و در آسیا بازی می‌کند، دیگر نباید مشکل مالی داشته باشد. برخلاف ما تیم‌های عربی و حتی چینی و کره‌ای خیلی خرج می‌کنند و بازیکنان اروپایی می‌خرند. با این حال، من فکر می‌کنم تیم‌های ایرانی آن‌قدر از نظر سطح فنی بالاتر هستند که با این مشکلات هم کنار می‌آیند و حریفانشان را شکست می‌دهند. بازیکنان باید غیرت به خرج دهند چون پای آبروی ایران وسط است.

  پرسپولیس در دربی شکست خورد اما هنوز شانس اول قهرمانی است. شما هم چنین اعتقادی دارید؟

من که ازهمان اول فصل گفتم این پرسپولیس قهرمان می‌شود. هنوز هم می‌گویم که تیم برانکو ٣، ٢ هفته زودتر قهرمان لیگ می‌شود. درست است که در دربی باختند اما همان شکست هم به بازیکنان تلنگر زد تا مغرور نشوند. در دربی استقلال خیلی با برنامه بازی کرد و‌ هافبک‌های پرسپولیس را از کار انداخته بود اما پرسپولیس با این بازیکنان و با این هوادارانی که دارد، قطعا می‌تواند خیلی راحت قهرمان شود.

  مهدی طارمی با وجود این‌که ١١ گل زده اما بازهم مورد انتقاد قرار می‌گیرد. شما او را یک مهاجم گلزن می‌دانید؟

طارمی را خیلی اذیت می‌کنند و زیر فشار قرار می‌دهند. او فصل قبل آقای گل شد و این فصل هم چند گل دیگر می‌زند و آقای گل می‌شود. هر بازیکنی که موقعیت خراب می‌کند، کسی کاری ندارد اما وقتی طارمی یکی، ٢ توپ را گل نمی‌زند، همه از او انتقاد می‌‌کنند. طارمی استعداد خوبی دارد و حتما بازیکن خوبی است که برانکو از او استفاده می‌کند.

  گفته می‌شد درماجرای اختلاف برانکو و کی‌روش شما قرار است پادرمیانی کنید، اگرچه به نظر می‌رسد برانکو کوتاه آمده و یک مصاحبه درجهت حمایت از تیم‌ملی انجام داده است؟

من که از همان اول ماجرا طرف هیچ‌کدام را نگرفتم و گفتم هر ٢نفر هم درست می‌گویند. من از خدا می‌خواهم که این ٢ مربی آشتی کنند، چون به نفع فوتبال ایران است. مهم این است که مسئولان کاری کنند برانکو و کی‌روش دور یک میز بنشینند و صحبت کنند تا مشکلاتشان حل شود. با این صحبتی که برانکو کرده، تصور می‌کنم مشکلشان حل شده و دیگر اختلافی نیست. می‌دانم که طاهری و تاج پیگیر این ماجرا بودند و قطعا مشکل این ٢ مربی حل می‌شود.

  در آخر هم درباره تیم‌ملی صحبت کنید که از یک‌ماه دیگر باید در دور برگشت مقدماتی جام‌جهانی بازی کند.

تیم ملی وضعیتش خوب است. اگر این اختلاف‌ها را کنار بگذاریم، می‌توانیم راحت به جام‌جهانی برویم. در دوررفت هم تیم‌ملی خیلی خوب کار کرد و کی‌روش جوان‌های خوبی را رو کرده است. امیدوارم این روند ادامه پیدا کند، چون ما حقمان است که با این همه استعداد به جام‌جهانی برویم. باید مسئولان هم هرگونه امکاناتی که تیم‌ملی می‌خواهد، دراختیارش قرار دهند.

منبع: شهروند

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر